    From: "Piotr" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Krytyka...
    Date: Sun, 28 Apr 2002 00:55:26 +0200

    Na wstępie prośba - nie miejcie do mnie żadnej urazy ani nie czujcie się
    obrażeni.....ale .... muszę powiedzieć co mi przyszło do głowy czytając tą
    listę od pewnego czasu.......

    Mianowicie zastanawiam się dlaczego i po co odzywają się ludzie, którzy
    założyli sobie gdzieś konta bo były za darmo, a po zmianie cennika (chyba
    każdej firmie - między innymi bankom - wolno to zrobić, przecież nigdy i
    nigdzie nie obiecały one niezmienności w opłatach...) nagle ogarnia pewne
    osoby oburzenie itd. Stąd kilka refleksji:
    1. Jeśli nastąpił wzrost w opłatach - nieważne jakiego banku - to sumy te są
    do przełknięcia dla przeciętnego użytkownika (prąd, gaz, benzyna, żywność
    itp. też drożeją - jest to niejako wpisane w naszą polską rzeczywistość)
    2. "Nic nie trwa wiecznie" - naiwne jest podejście tych osób, które wierzyły
    w swoje "szczęście" i trwały w błogim przekonaniu, że nic nie wzruszy tego
    stanu..
    3. Czy ktoś z tych "oburzonych" jest świadom, że na świecie nic nie jest za
    darmo ??? Darmowe konto + wysoki procent to lep na muchy... Kto dał się
    złapać to niech teraz uświadomi sobie, że w szeroko pojętym biznesie tak już
    jest... Podnoszą się głosy, że Inteligo wprowadza opłaty - Pytam więc Was,
    co macie karty kredytowe, konta w kilku bankach i "wielkie pojecie" o
    bankach w Polsce - naprawdę ma to znaczenie, że coś zdrożało w cenniku np. o
    1 zł ???
    4. Dziwne, że podnoszenie opłat przez banki skłania niektóre osoby do
    poszukiwania alternatywy i wyboru najtańszych ofert na rynku - przecież to
    jest zabawa w gonienie własnego ogona (widział ktoś kiedyś kotka albo pieska
    jak to robią ???) - często jest to przejście z deszczu pod rynnę... A te
    kilka złotych, które się zaoszczędzi na prowadzeniu rachunku to według mnie
    nie ma znaczenia. To znaczy, jeśli ktoś ma pragnienie odczuć stratę tych
    kilku złotych, ewidentnie nie powinien trzymać swoich pieniążków w żadnym,
    podkreślam żadnym banku ( domniemuję, że są to pseudociułacze, żałujący parę
    złotych - a może są to osoby, które mają jedynie po kilkaset złotych na
    koncie ??? Po co im wtedy rachunki w banku ????) Wówczas faktycznie może to
    mieć dla nich znaczenie - ale dla banków chyba nie. Płotki się nie liczą,
    bank wprowadzając nowe opłaty wie co robi...
    Obecnie nieczęsto zdarza się, że pieniążki trzymane na rachunku +
    oprocentowanie wystarcza na utrzymanie tegoż rachunku. A jeśli wystarcza -
    to jasno znaczy, że trzyma się tyle pieniędzy, że zwiększony koszt obsługi
    nie powinien mieć znaczenia...
    5. Inną sprawą jest zmiana banku, gdy zaistnieją ku temu inne przesłanki:
    niefachowa obsługa, problemy z systemem, dezinformacja itp. Wtedy zmiana
    banku na inny ma faktycznie sens...
    6. Ludzie, oferta rynkowa banków w Polsce nie jest szeroka, i jeśli
    większość banków zacznie podnosić swoje opłaty to niedługo zabraknie Wam
    możliwości ucieczki....

    Jeszcze raz mam prośbę : nie miejcie do mnie urazy - nikomu nie chciałem
    się narazić, jedynie podzielić się wrażeniem...

    Pozdrawiam
    Piotr