  • 11. Data: 2005-03-28 19:23:28
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w BPH. Dobre te warunki?
    Od: "Pafnucy " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin <m...@o...pl> napisał(a):

    > to moim zdaniem troche slabo Ci zaoferowali. Ja zrobilem maly konkurs ofert
    > miedzy nordea i bph i skonczylo sie na 2,3 marzy i 1,2 prowizji w Nordei, a
    > nie mialem czasu niegocjowac dalej. To wszystko przy 20% udziale wlasnym w
    > mieszkaniu za 150tys.
    >
    > do tego inne parametry byly ciekawsze. Jak zalezy Ci koniecznie na bph to
    > negocjuj dalej. Mysle, ze 2 % jest z zasiegu, ale w nordea szybciej. Nie
    > wiem jak w innych bankach.

    W porównaniu z tym co mówisz, oprocentowanie BPH zaproponowane mi (2,6%)
    rzeczywiście wygląda słabo, ale czy ktoś listy słyszał/dostał niższe
    oprocentowanie przy porównywalnych parametrach jak u mnie?

    I jeszcze jedno - ile praktycznie trwa proces udzielania kredytu i kiedy
    można się spodziewać wypłaty pieniędzy?

    Pozdro,
    Pafnucy

  • 12. Data: 2005-03-28 21:34:01
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > oprocentowanie przy porównywalnych parametrach jak u mnie?
    >
    > I jeszcze jedno - ile praktycznie trwa proces udzielania kredytu i kiedy

    w Nordei moje trwało prawie miesiąc, ale inwestycja była trochę nietypowa
    (dopiero zaczęła się budowa, a ja chciałem przelewu całości (90% wartosci
    mieszkania) na konto developera jednorazowo z góry. Udało się, jest OK.
    Wypłata środków wzasadzie od ręki po podpisaniu kredytu.

    Marża - poniżej 2,3 w Nordei moim zdaniem nie zejdziesz, na dziś. Możesz
    walczyć o prowizję, tu masz jeszcze widełki. Oprocentowanie - z praktyki to
    wygląda tak, że spłacasz sobie grzecznie przez pierwsze powiedzmy dwa lata, po
    czym składasz papier, że otrzymałeś ofertę kredytu refinansowego z marżą np.
    1,8%, i albo obiżą Ci oprocentowanie do tego poziomu, albo ty z niej
    skorzystasz.

    A oferty refinansowe można znaleźć nawet od 1% we frankach, zatem papier jest
    jak najbardziej prawdziwy.

    Oczywiście dotyczy to wszystkich banków.

    pzdr,
    Grzesiek

  • 13. Data: 2005-03-29 08:31:49
    Od: "Pafnucy " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    jest
    > jak najbardziej prawdziwy.
    >
    > Oczywiście dotyczy to wszystkich banków.

    Czyli w zasadzie nie nalezy bardzo przejmować się oprocentowaniem
    wyższym/niższym o kilka dziesiątych procenta (przy długim okresie
    kredytowania), tylko postarać się o uzyskanie kredytu w miare szybko a po
    spłacie kilku/kilkunastu rat skorzystać z możliwości refinansowania przez
    inny bank, który zaproponuje lepsze warunki. Podoba mi się ta myśl;)

    Dzięki, pozdrawiam
    Pafnucy

  • 14. Data: 2005-03-29 10:02:35
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > spłacie kilku/kilkunastu rat skorzystać z możliwości refinansowania przez
    > inny bank, który zaproponuje lepsze warunki. Podoba mi się ta myśl;)

    Moim zdaniem - tak. Oczywiście co sobie teraz wywalczysz to Twoje, poza tym -
    trzeba mieć w sobie to zaparcie, by za kilka lat postarać się raz jeszcze.

    Przy kredycie na około 140 tys. każda 1/10 marży to około 7 PLN różncy w racie,
    zatem mimo wszystko jest o co walczyć, ale z drugiej strony ciężko się pewnie
    zmobilizować by pochodzić po kilku bankach za powiedzmy 14 PLN (oczywiście jest
    to zdecydowanie więcej sumarycznie, ale wiadomo jak działa psychika).

    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 15. Data: 2005-03-29 17:06:04
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Pafnucy " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > W porównaniu z tym co mówisz, oprocentowanie BPH zaproponowane mi (2,6%)
    > rzeczywiście wygląda słabo, ale czy ktoś listy słyszał/dostał niższe
    > oprocentowanie przy porównywalnych parametrach jak u mnie?

    zanim poszedlem do nordea mialem w bph 2,4% ( na wejsciu bylo 3%). W nordea
    negocjace rozpoczynaly sie od 2,6%. Jak dostalem 2,3 w nodrea to juz nie
    gadalem dalej z bhp - wiec odpowiadajac na Twoje pytanie - ja dostalem przy
    nawet gorszych parametrach.
    Poza tym wydaje mi sie, jezeli ktos bierze pod uwage "przeskok" z kredytem
    do innego banku, to trzeba tez zwrocic uwage na koszt wczesniejszej spłaty -
    a tu takze bph nie wypada najlepiej.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 16. Data: 2005-03-29 19:18:15
    Od: "Pafnucy " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > gadalem dalej z bhp - wiec odpowiadajac na Twoje pytanie - ja dostalem przy

    Niestety, tak wygląda to u mnie, może się coś zmieni po najbliżeszj rozmowie.

    > Poza tym wydaje mi sie, jezeli ktos bierze pod uwage "przeskok" z kredytem
    > do innego banku, to trzeba tez zwrocic uwage na koszt wczesniejszej spłaty -

    > a tu takze bph nie wypada najlepiej.

    Z tego co wiem, to wcześniejsza spłata jest bez dodatkowych opłat. Musze sie
    jednak wywiedziec dokladniej.

    Pozdry
    Pafnucy

  • 17. Data: 2005-03-29 19:41:34
    Od: g...@p...onet.pl

    > Niestety, tak wygląda to u mnie, może się coś zmieni po najbliżeszj
    rozmowie.

    przypomniało mi się jeszcze - dostaniecie lepsze warunki w Nordea jeśli
    podpiszecie kredyt z nimi via Expander - będzie 2,1%.
    Natomiast kosztem marży (choć podobno nienegocjowalnej) - 2%, zamiast np. 1,3%
    które spokojnie można uzyskać bezpośrednio w Nordea.

    Coś za coś.

    Ale podobniejest również z BPH - warto się przejść do Expandera, i dowiedzieć -
    teraz nie mają tłumów, zatem w zasadzie od ręki masz pełny przekrój, a i
    ofertę możesz przy okazji dostać lepszą.

    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 18. Data: 2005-03-29 19:57:55
    Od: "Pafnucy " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > teraz nie mają tłumów, zatem w zasadzie od ręki masz pełny przekrój, a i
    > ofertę możesz przy okazji dostać lepszą.

    W Expanderze bylem, ale byli opieszali i kilka szczegolow mi nie gralo,
    poszedlem wiec do oddzialu, co chyba jednak bylo bledem. Teraz moglbym
    jeszcze wrocic do Ex. i odkrecic sprawe, zobacze jak w jutro zachowa sie
    bank. Zalezy mi na czasie, a widze, ze BPH nalezy do niespecjalnie sie
    spieszacych bankow.

    Pozdry
    Pafnucy

  • 19. Data: 2005-03-30 07:08:05
    Od: "MICHALzalucki" <m...@i...pl>

    Hipoteka is the beast
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 20. Data: 2005-03-30 07:22:07
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik MICHALzalucki napisał:

    > Hipoteka is the beast

    To dosyc oryginalny punkt widzenia, ale niewatpliwie cos w tym jest.

    Bartol "the Beast" Partol