  • 11. Data: 2009-09-02 07:44:17
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny na działkę
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.09 08:18, Borys Pogoreło pisze:

    > Tak. Wtedy już dysproporcja do zarobków była spora. A teraz jest po prostu
    > wzięta z księżyca, podobnie jak ceny mieszkań w większych miastach. Kogo
    > stać na wyłożenie od 700 tysięcy do ponad miliona złotych na dom + działkę
    > pod większym miastem, bez zadłużania się do końca życia?

    Jeden już tu taki był, który uważał, że jak 100 razy napisze, że ziemia
    powinna kosztować 50zł/m2 to tak się stanie.

    Ludzie widzą, jakie są ceny na rynku i nikt nie wystawi za cenę, jaką Ty
    uważasz za akceptowalną.

    A kogo nie stać na 1mln na dom - mieszka w blokowisku.
    Mamy wolny kraj i wolny rynek.

    > No chyba, że kupujesz działkę 20x20 i oglądasz TV razem z sąsiadem.
    >
    > Ciekawe tylko ile takich ogłoszeń znajduje nabywców, a ile jest pobożnym
    > marzeniem sprzedających?

    Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie
    sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2009-09-02 11:52:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 09:44:17 +0200, Pete napisał(a):

> [...]
    > powinna kosztować 50zł/m2 to tak się stanie.
    >
    > Ludzie widzą, jakie są ceny na rynku i nikt nie wystawi za cenę, jaką Ty

    Jeśli nikt nie kupi, to w końcu będzie zmuszony wystawić. Coś pisałeś o
    wolnym rynku ;)

    Jednak z tego co zauważyłem, znakomita część takich masakrycznych ofert
    jest wystawiana wielokrotnie od dłuższego czasu, więc może kiedyś dotrze.

    Owczy pęd do kredytów "bo będzie drożej" już się chyba uspokoił?

    > Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie
    > sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

    No tak, ale działka w mieście różni się trochę od takiej 10-20km pod
    miastem. A nawet w takiej odległości potrafią sobie winszować cenę z
    sufitu.

    http://wrosystem.um.wroc.pl/appl/przetargi/nieruchom
    osci/sprzedaz/
    (też nie jest różowo - drugi..., czwarty.... przetarg)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2009-09-02 13:11:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Sep 2009 13:52:01 +0200, w <1pdeafjz30tqr.73dwbmvpg8wa$.dlg@40tude.net>,
    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(-a):

    > http://wrosystem.um.wroc.pl/appl/przetargi/nieruchom
    osci/sprzedaz/
    > (też nie jest różowo - drugi..., czwarty.... przetarg)

    Zobacz sobie na stronę gminy Św. Katarzyna. Idzie VII przetarg :)
    Dotychczasowa sprzedaż: 0 szt.

    Ale żadnych wniosków z poprzednich sześciu przetargów nie wyciągnięto :).

  • 14. Data: 2009-09-02 13:13:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 02 Sep 2009 09:44:17 +0200, w <h7l7o6$nh2$1@news.dialog.net.pl>, Pete
    <n...@n...com> napisał(-a):

    > Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie
    > sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

    Byłem ostatnio na działkach, które Wrocław sprzedał 1,5 roku temu po dosyć
    niebotycznych cenach na granicy Wrocławia.
    Zgadnij co się tam dzieje...

    Po prostu pewna grupa klientów musi sama wykończyć się...

  • 15. Data: 2009-09-02 18:25:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.09 13:52, Borys Pogoreło pisze:

    > Jeśli nikt nie kupi, to w końcu będzie zmuszony wystawić. Coś pisałeś o
    > wolnym rynku ;)

    (Nie)stety ciągle są kupujący, którzy mają mniej odporne zwieracze od
    Ciebie ;)

    > Jednak z tego co zauważyłem, znakomita część takich masakrycznych ofert
    > jest wystawiana wielokrotnie od dłuższego czasu, więc może kiedyś dotrze.

    Widać sprzedający nie stoi pod ścianą. A z drugiej strony podaż też jest
    masakrycznie niska, więc nie pojawiają się oferty za 50 PLN/m2, które
    spowodowałyby spadek cen.

    > Owczy pęd do kredytów "bo będzie drożej" już się chyba uspokoił?

    Kredytów nie dają, ale są ludzie z gotówką. Nawet pewnie więcej niż nam
    się wydaje.

    > No tak, ale działka w mieście różni się trochę od takiej 10-20km pod
    > miastem.

    A kto pisał o działce pod miastem?

    >A nawet w takiej odległości potrafią sobie winszować cenę z
    > sufitu.

    Cóż, takie prawo sprzedającego.

    > http://wrosystem.um.wroc.pl/appl/przetargi/nieruchom
    osci/sprzedaz/
    > (też nie jest różowo - drugi..., czwarty.... przetarg)

    Widać miastu nie zależy albo boi się narazić na zarzut niegospodarności
    przy sprzedaży po zaniżonej cenie.

    :)

    --
    Pete

  • 16. Data: 2009-09-02 18:28:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.09 15:11, r...@k...pl pisze:

    osci/sprzedaz/

    > Zobacz sobie na stronę gminy Św. Katarzyna. Idzie VII przetarg :)
    > Dotychczasowa sprzedaż: 0 szt.

    Gminy/miasta to dosyć specyficzny sprzedający, więc się nie liczy :)

    > Ale żadnych wniosków z poprzednich sześciu przetargów nie wyciągnięto :).

    Będą tak się bujać jeszcze jakiś czas, aż czekający na spadek cen
    zdecydują się w końcu na zakup za cenę oferowaną przez gminę.

    A czy to będzie jutro czy za 10 lat, to gmina ma głęboko w d...

    --
    Pete

  • 17. Data: 2009-09-02 18:28:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.09 15:13, r...@k...pl pisze:

    > Byłem ostatnio na działkach, które Wrocław sprzedał 1,5 roku temu po dosyć
    > niebotycznych cenach na granicy Wrocławia.
    > Zgadnij co się tam dzieje...

    Co?

    > Po prostu pewna grupa klientów musi sama wykończyć się...

    Znaczy syndrom Kargula/Pawlaka? Bo nie zrozumiałem....

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-09-03 14:41:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 02 Sep 2009 20:28:07 +0200, w <h7mdfc$g2s$2@news.dialog.net.pl>, Pete
    <n...@n...com> napisał(-a):

    > Będą tak się bujać jeszcze jakiś czas, aż czekający na spadek cen
    > zdecydują się w końcu na zakup za cenę oferowaną przez gminę.
    >
    > A czy to będzie jutro czy za 10 lat, to gmina ma głęboko w d...

    Tak, bo problem inflacji gminy nie dotyka ;).

  • 19. Data: 2009-09-03 14:44:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 02 Sep 2009 20:28:50 +0200, w <h7mdgn$g2s$3@news.dialog.net.pl>, Pete
    <n...@n...com> napisał(-a):

    > Co?

    Nic, trawa tylko trochę urosła (na jednej działce skoszono).

    > Znaczy syndrom Kargula/Pawlaka? Bo nie zrozumiałem....

    No nie mów.

  • 20. Data: 2009-09-03 16:44:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 03.09.09 16:44, r...@k...pl pisze:

    > Nic, trawa tylko trochę urosła (na jednej działce skoszono).

    Widać traktują je jako lokatę kapitału.

    --
    Pete