    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 28 Jan 2015 23:53:51 -0800 (PST)
    Subject: Kredyt frankowy (wcześniejsza spłata) - prośba o poradę.
    From: Franek Alojzy <f...@g...com>

    Witam,

    Jestem jednym z wielu frankowiczów, będących obecnie na łasce banku. Potrzebuję
    jednak rady odnośnie pisma o wcześniejszą spłatę, które chcę wylansować do banku z
    prośbą o ugodę (dogadanie się). Co w nim napisać, na co się powołać ?

    Skrót wydarzeń:
    Zawarcie umowy w PLN: maj 2007 - kwota 267 500 PLN

    Po roku za namową "doradcy":
    Aneks do umowy: maj 2008 - zmiana na CHF (kurs 2,09), marża 1,1 % - 127 990,43 CHF

    Obecnie do spłaty: 410 000 PLN

    Nie wiem ile spłaciłem, bo nie liczyłem, ale każda rata jest regulowana terminowo i
    póki co nie było żadnych opóźnień. Zero ponagleń, upomnień itp.
    Obecnie mogę przeznaczyć na to około 160 000 PLN , które chciałbym wpłacić na rzecz
    zaciągniętego kredytu. Rata ok. 2000 PLN Nie przeraża mnie ona, ale w połączeniu z
    innymi wydatkami (gaz, woda, prąd) już stanowi znaczny wydatek comiesięczny.
    Gdybym miał w złotówkach to bym spłacił kapitał i resztę miał w nosie, a odsetki
    miałbym mniejsze. Przy obecnym kursie franka mam tylko kapitał, a odsetki mam
    praktycznie zerowe. Raty CHF v. PLN są podobne. Tak więc przewalutowanie byłoby
    strzałem w stopę lub zakup franka i jego wcześniejsza spłata w tej walucie, bo i
    odsetek brak.
    Nie wiem, czy możliwe są w ogóle jakiekolwiek renegocjacje z bankiem, propozycja
    unieważnienia aneksu i policzenie po PLN od daty zawarcia umowy, powołanie się na
    pierwsze wyroki w sprawie umów mówiące o ich nieważności, straszenie upadłością, jak
    sprzedzą mnie KRUKowi dostaną 40 %.....itp.
    Wpłata 160 tys. pewnie znacznie by zmniejszyła zadłużenie w banku, poprawiła mój
    komfort psychiczny, nieruchomość stała by się zabezpieczeniem faktycznym. Nie wiem
    jeszcze kredytu by mi zostało w PLN, ale zapewne niewiele.

    Co polecacie, czy w ogóle ma sens pisanie do nich ?

    Za wszelkie rady będę wdzięczny
    Alojzy