eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA] › Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Circulus <b...@n...polbox.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
    Date: Sun, 30 Jan 2005 19:43:57 +0100
    Organization: PTA
    Lines: 21
    Sender: b...@o...pl@bdp232.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <3...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: bdp232.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1107110617 6238 83.28.1.232 (30 Jan 2005 18:43:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 30 Jan 2005 18:43:37 GMT
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:335104
    [ ukryj nagłówki ]

    Proszę, poradźcie.
    Złodzieje włamali się do zamnkniętego pomieszczenia służbowego używając
    łomu, niszcząc zamek w drzwiach. Ukradli saszetkę, w której znajdowała się
    karta płatnicza. Zanim właściciel karty zorientował się o włamaniu
    (kilkanaście, może kilkadziesiąt minut) i ją zastrzegł, zdążyli w dwóch
    transakcjach podjać dostępne środki w kwocie ok. 5000 złotych. W obu
    transakcjach wykorzystano PIN. Złodzieje znali więc PIN wcześniej,
    prawdopodobnie kiedyś przechwycili go, gdy właściciel korzystał z bankomatu.
    Całe zdarzenie miało miejsce prawie rok temu, więc już po wejściu w życie
    nowej ustawy o instrumentach płatniczych. Niestety karta nie była
    ubezpieczona, a bank Pekao SA konsekwentnie odmawia jakiejkolwiek
    odpowiedzialności za ukradzione pieniądze. Bank dwukrotnie odrzucił skargę w
    tej sprawie twierdzac, że klient nie dochował należytej staranności w
    zabezpieczeniu karty i numeru PIN. W związku z tym zdaniem banku, nie ma
    zastosowania przepis o ograniczeniu strat klienta do 150 Euro.
    Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
    instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
    pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?

    Dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam, Bogdan.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1