  • 1. Data: 2005-11-17 21:49:22
    Temat: Koszty "wymazania" banku z hipoteki ?
    Od: "harpy" <h...@g...pl>

    Witam,
    Jeśli ktoś mógłby mi pomóc, bo nie bardzo się orientuję.
    Chodzi oczywiście o koszty związane z wypisaniem banku z hipoteki, która
    jest zabezpieczeniem kredytu mieszkaniowego.
    Konkretnie : chce przenieść kredyt z jednego banku do drugiego, no ale m.in.
    jest wlaśnie koszt wypisu pierwszego banku z hipoteki i wpisanie banku nr 2.
    Kwestia wpisu jest jasna, no ale coś mi się kołata, że wypis już nie jest
    taki tani (jest jakaś taksa na to ?).

    Dodam, mieszkanie jest kupione na rynku pierwotnym (chociaż nie ma to chyba
    znaczenia).

  • 2. Data: 2005-11-18 07:20:53
    Temat: Re: Koszty "wymazania" banku z hipoteki ?
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "harpy" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > m.in.
    > jest wlaśnie koszt wypisu pierwszego banku z hipoteki i wpisanie banku nr

    50% kosztu wpisania
    czyli 1/20 wpisu stosunkowego - a to już znajdziesz w google

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 3. Data: 2005-11-18 07:26:05
    Temat: Re: Koszty
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > taki tani (jest jakaś taksa na to ?).
    >
    > Dodam, mieszkanie jest kupione na rynku pierwotnym (chociaż nie ma to chyba

    Ile miałeś odliczeń z tytułu ulgi odsetkowej?
    Bo teraz ją stracisz.

  • 4. Data: 2005-11-18 08:28:39
    Od: "pegad" <p...@p...onet.pl>

    harpy wrote:
    > Witam,
    > Jeśli ktoś mógłby mi pomóc, bo nie bardzo się orientuję.
    > Chodzi oczywiście o koszty związane z wypisaniem banku z hipoteki,
    [ciap]

    ja za wpisanie nowego banku (Millenium) do hipoteki zapłaciłem ~420zł a
    za wypisanie starego (PeKaO SA fuuj) połowę tej kwoty (rynek wtórny,
    wartość mieszkania ok 130kzł, kredyt refinansowy)
    pozdr
    P.

  • 5. Data: 2005-11-18 10:38:18
    Od: " harpy" <h...@W...gazeta.pl>

    > Ile miałeś odliczeń z tytułu ulgi odsetkowej?
    > Bo teraz ją stracisz.

    jak to ???
    Jeszcze nie zdążyłem skorzystać z ulgi odestkowej, bo kredyt dopiero mi sie
    kończy wypłacać w transzach (ostatania na koniec listopada) i tak naprawdę
    to z tej ulgi chyba będę dopiero korzystać w nastepnym roku i w rozliczeniu
    za 2006 (chciaż rzeczywiście już spłacam odsetkim, więc chyba cos będę mógł
    odpisać) ?
    Możesz mi wyjaśnić dlaczego miałbym stacić taką ulgę ? Oba kredytu byłyby na
    cele mieszkaniowe .... ?

    pozdr.

  • 6. Data: 2005-11-18 10:54:53
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    harpy wrote:
    > Możesz mi wyjaśnić dlaczego miałbym stacić taką ulgę ? Oba kredytu
    > byłyby na cele mieszkaniowe .... ?

    Nie, ten drugi będzie na spłatę tego pierwszego i to jest właśnie przyczyna.

  • 7. Data: 2005-11-18 10:58:10
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik " harpy" <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczeniu
    > za 2006 (chciaż rzeczywiście już spłacam odsetkim, więc chyba cos będę
    bedziesz mógł za odsetki od 1 kredytu

    > Możesz mi wyjaśnić dlaczego miałbym stacić taką ulgę ? Oba kredytu
    > byłyby na
    > cele mieszkaniowe .... ?

    wygląda na to że stracisz A nowy kredyt dostajesz na mieszkanie czy splate
    starego kredytu?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2005-11-18 11:01:01
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    > Możesz mi wyjaśnić dlaczego miałbym stacić taką ulgę ? Oba kredytu byłyby
    na cele mieszkaniowe .... ?

    no właśnie nie
    pierwszy owszem, jest na cel mieszkaniowy
    drugi jest już na refinansowanie kredytu mieszkaniowego, a od takiego celu
    nie możesz odliczac odsetek
    teoretycznie można się odwoływac do US a potem do izby skarbowej, ale
    wnioski sa odrzucane
    :(
    policz sobie, czy w skali roku bardziej Ci sie oplaca korzystac z ulgi
    odsetkowej, czy obnizyc oprocentowanie kredytu, bedziesz wiedział czy
    refinansować

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 9. Data: 2005-11-18 11:05:06
    Od: "harpy" <h...@W...gazeta.pl>

    > Nie, ten drugi będzie na spłatę tego pierwszego i to jest właśnie
    > przyczyna.

    pomimo, iż drugi kredyt będzie miał we wniosku o wpis do KW tytuł : cele
    mieszkaniowe (tak jak kredyt pierwszy) ?

    Jakoś nie moge zakumać tej różnicy ?
    Oczywiście zgadza się kwestia refinansowania drugim kredytem wszystkiego.
    Czy US będzie mógł sprawdzic moje wpisy w KW ? A jesli nawet to, czy w
    świetle w/w tytułu wpisu będą mogli stwierdzić, że kredyt nr 2 był wzięty na
    spłatę kredytu nr 1 ?

    Przepraszam, że może niepotrzebnie zdążę temet - ale nie jestem w tym
    temacie biegły, a jest to istotna sprawa...

    pozdr.
    harpy

  • 10. Data: 2005-11-18 12:00:15
    Od: " " <h...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > policz sobie, czy w skali roku bardziej Ci sie oplaca korzystac z ulgi
    > odsetkowej, czy obnizyc oprocentowanie kredytu, bedziesz wiedział czy

    hmm, a co powiesz, jeżeli drugi kredyt będzie miał wpis na cele mieszkaniowe
    (a nie na refinansowanie) ??? to akurat mam dogadane z bankiem ;o)

    pozdr.