  • 1. Data: 2004-08-03 06:55:16
    Temat: Konto z dolarami
    Od: "Tomek Sierakowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kurs USD od kilku lat jest fatalny. Jednak teraz to już jest tragicznie -
    praktycznie od miesiaca cos kolo 355 zl/100 USD. Po takiej cenie absolutnie
    nie wymienie ani jednego dolara. Sytuacja jest jednak taka, ze mam 1300 USD
    i pieniadze te sie marnuja lezac w domu dlatego chcialbym je gdzies
    ulokowac - np. krotko terminowe lokaty. Czy w polskich bankach mozna
    zakladac lokaty z dolarami? A moze mozna je gdzies zainwestowac? Np. jakis
    fundusz inwestycyjny... tylko tak zebym nie stracil :)

  • 2. Data: 2004-08-03 08:14:52
    Temat: Re: Konto z dolarami
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Tomek Sierakowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cencsk$6mn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zakladac lokaty z dolarami? A moze mozna je gdzies zainwestowac? Np. jakis
    > fundusz inwestycyjny... tylko tak zebym nie stracil :)

    Można inwestowac dolary w funduszach DWS, UniKorona, Pioneer, lokaty w
    BZWBK.
    A tak żeby nie stracić (fundusze inwestycyjne to na dłuższą metę) to lokaty
    na bardzo niskim oprocentowaniu.

  • 3. Data: 2004-08-03 13:59:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakladac lokaty z dolarami? A moze mozna je gdzies zainwestowac? Np. jakis
    > fundusz inwestycyjny... tylko tak zebym nie stracil :)
    Wiekszosc bankow prowadzi lokaty walutowe, np. dosyc wysokie
    oprocentowanie(oczywiscie jak na USD oferuje BOŚ), fundusze do ktorych mozna
    wplacac w USD nie polecam, bo ksiegowosc prowadza w PLN i w przypadku np.
    gwaltownego wzrostu wartosci USD, placisz spory podatek, mozliwa jest nawet
    sytuacja, ze w USD dostaniesz mniej niz wlozyles, chociaz fundusz w USD moze
    miec np. 1% zysk). Do zachodnich funduszy i bankow na razie dostep
    ograniczony, ale i tu moze cos sie zacznie zmieniac.

  • 4. Data: 2004-08-03 15:30:44
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    Nie wiem czy przeżyję to co teraz napiszę, ale może konto OKO w ING?
    Nie bijcie ;))

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77114020040000300224907057
    50102055581111129345400064
    73213000043001027768700001

  • 5. Data: 2004-08-03 17:56:33
    Od: "Tomek Sierakowski" <m...@W...gazeta.pl>

    Wnioskuje, ze jakikolwiek fundusz inwestycyjny na krotka mete raczej odpada -
    tym bardziej jesli przeliczaja USD na PLN.
    Przy okazji chcialem sie dowiedziec co byscie polecili mi zrobic. Bo chodzi
    o to, ze jade do Irlandii i nie wiem czy lepiej jest pojechac tam ze
    zlotowkami i na miejscu wymienic na EURO (lub po drodze w Londynie jesli
    jest tam korzystniejszu kurs) czy moze lepiej zlotowki wymienic na Euro juz
    tutaj w Polsce? I gdzie moglbym sprawdzic jak ksztaltowal sie w ostatnich
    miesiacach kurs USD w Irlandii? Moze jesli sytuacja dolara przedstawia sie
    tam zupelnie inaczej niz w Polsce czyli, ze jest tam "mocniejszy" to dobrze
    byloby pojechac z dolarami i tam je wymienic na EURO (lub po drodze w
    Londynie)? Szczerze mowiac najbardziej pasowaloby mi zabrac tam wlasnie
    dolary...

  • 6. Data: 2004-08-03 18:08:16
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    Dokładnie nie pamiętam, ale na promie z Calais (F) do Dover (UK) jest kantor
    naprzeci informacji, 7 lipca jak nim płynąłem były nawet ciekawe
    przeliczniki funtów jak euro, więc awaryjnie weź trochę ze sobą złotówek.

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------

  • 7. Data: 2004-08-08 21:43:45
    Od: "Tomek Sierakowski" <m...@W...gazeta.pl>

    > Wiekszosc bankow prowadzi lokaty walutowe, np. dosyc wysokie
    > oprocentowanie(oczywiscie jak na USD oferuje BOŚ) (...)

    Zorientowalem sie troche w temacie. Oprocentowanie lokat z dolarami jest tak
    male, ze to nie ma sensu i lepiej je trzymac w domu bo na bilety do centrum
    Gdanska do banku wiecej wydam niz dostane z odsetek :) Najwyzsze
    oprocentowanie rzeczywiscie ma BOŚ - 0,80%. Obliczylem, ze po 3 miesiacach
    po odliczeniu podatku od odsetek (19%) zyskam jakies 7 zl! czyli jakies 2
    dolary :))) A gdybym wplacil te dolary na lokate w takim banku jak Millenium
    czy PKO BP to tylko kilka centow bym zyskal bo tam oprocentowanie lokat w
    USD wynosi ok. 0,20% :)