  • 1. Data: 2002-06-05 20:07:28
    Temat: Konto w USA? Przelew do Polski?
    Od: "TU" <u...@g...pl>

    Pogrzebalem w archiwum na polnews ale nie znalazlem zadowalajacych
    odpowiedzi.
    Pozwole sobie poruszyc nastepujacy problem. Szwagierka leci do USA na
    wakacje do pracy sezonowej. Jaki bedzie najlepszy/najtanszy sposob
    gromadzenia zarobionych pieniedzy?

    1). Zalozyc konto w USA (chyba nielegalnie, nie wiem czy sie da)
    2) Zalozyc konto dewizowe w Polsce i robic przelewy (ile to kosztuje w
    Stanach?)
    3) Moze macie jakies pomysly? ("skarpetka" odpada).

    TIA
    Pozdrawiam
    TU

  • 2. Data: 2002-06-05 20:13:41
    Temat: Re: Konto w USA? Przelew do Polski?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > 1). Zalozyc konto w USA (chyba nielegalnie, nie wiem czy sie da)

    Legalnie jak tam jestes.
    Nielegalnie to jest jak wrocisz i go nie zlikwidujesz (chyba ze powiadomisz
    i dostaniesz pozwolenie).
    Tam sobie zakladasz, a pozniej likwidujesz. - pocztaj ostatnie watki - cos
    jest o tym :)

  • 3. Data: 2002-06-06 02:20:43
    Temat: Re: Konto w USA? Przelew do Polski? C2it.com!
    Od: "Kalafiorczyk" <_...@s...net>

    TU <u...@g...pl> wrote:

    > 1). Zalozyc konto w USA (chyba nielegalnie, nie wiem czy sie da)

    Konto w USA moze zalożyć każdy. Jeśli pracuje legalnie to po przyjeździe
    należy wystąpić o SSN (Social Security Number) i potem można otworzyć
    konto jakie się chce. Przy pracy na czarno też można otworzyć konto,
    ale będzie wiele ograniczeń, w tym brak oprocentowania i trudności
    z przelewami za granicę. Nowe przepisy przeciw praniu pieniędzy są
    na stronach Moneygram (URL poniżej).

    > 2) Zalozyc konto dewizowe w Polsce i robic przelewy (ile to kosztuje w
    > Stanach?)

    Trik do wykonywania najtańszych przelewów to: wyrobić dodatkową kartę
    bankomatową, wysłać poleconym do Polski i tam wyjmować gotówke dużymi
    porcjami z bankomatu.

    Inny sposób to przelewy e-mailowe serwisem c2it.com prowadzonym przez
    Citibank. Mają obecnie ekstra tanie promocyjne ceny.

    Jeszcze inne sposoby to:
    http://www.usmoneyexpress.com/
    http://www.moneygram.com/
    http://www.westernunion.com/

    Prawie wszystkie banki w USA mają możliwość wysłania międzynarodowego
    przelewu SWIFT. Ceny w okolicach $30-$45 za przelew.

    Każda poczta w USA sprzedaje międzynarodowe przekazy pieniężne
    na sume do $700 za okolo $8. Trzeba je samemu wysłać do kraju.

    Powodzenia,

    Sylwek

  • 4. Data: 2002-06-06 19:48:43
    Od: "TU" <u...@g...pl>

    [ciach]

    > Powodzenia,

    Dzięki, chyba polece szwagierce konto w USA i wybieranie gotowki w kraju,
    prace ma zalatwiona legalnie.
    TU