  • 1. Data: 2002-06-05 19:19:15
    Temat: Niemcy - ktora maestro?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Mam takie pytanie - ktora lepiej placic (bo zabrac to pewnie lepiej obie ;).
    BZWBK czy LG maestro do Niemiec? Liczy sie:
    a) kurs
    b) niezawodnosc.

    Albo moze jakis inny bank ma dobre przeliczniki nawet VISA??? (inny, to
    znaczy mBank, Multibank, Inteligo lub Fortis ;) albo np Lukas, czy Integrum?

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-06-05 19:56:35
    Temat: Re: Niemcy - ktora maestro?
    Od: "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl>

    AMRA <a...@a...com> pisze:

> [...]
    >
    > Albo moze jakis inny bank ma dobre przeliczniki nawet VISA??? (inny,
    > to znaczy mBank, Multibank, Inteligo lub Fortis ;) albo np Lukas, czy

    O ile pamiętam te kilka testów (poszukaj), to kursowo najkorzystniej
    wypadały BZWBK z tych co wymieniłeś (ale nie przypominam sobie, żeby LG
    albo Inteligo było testowane), chyba nie. mBank wypadał słabo (Multibank
    zapewne korzysta z tego samego kursu), Fortis też nie najlepiej (bo
    muszą sobie odbić za darmowe bankomaty).

    Dla danego banku lepiej zawsze wypadła Maestro niż Visa, ale najgorsze
    Maestro chyba gorzej niż najlepsza Visa (tu nie jestem pewny).

    Co do niezawodności, to Maestro podobno bardzo często nie działa. Ja w
    Austrii (nie Niemcy ;) ) miałem często timeout na kartach WBK, tak
    Maestro jak i Visa, ale częściej Visa.

  • 3. Data: 2002-06-05 19:59:33
    Od: "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl>

    Robert <mKarta@kasuj-to_wp.pl> pisze:

    > Co do niezawodności, to Maestro podobno bardzo często nie działa. Ja w
    > Austrii (nie Niemcy ;) ) miałem często timeout na kartach WBK, tak
    > Maestro jak i Visa, ale częściej Visa.

    tfu!! częściej zawodziło Maestro właśnie, przepraszam.

  • 4. Data: 2002-06-05 20:26:17
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    >
    > Albo moze jakis inny bank ma dobre przeliczniki nawet VISA??? (inny, to
    > znaczy mBank, Multibank, Inteligo lub Fortis ;) albo np Lukas, czy

    mB, multi i fortis sobie odpusc, bo kursy sa kosmiczne :(( poza tym to sa
    visy.
    maestro bzwbk bardzo, ale to bardzo czesto nie dziala :(( a jak przejdzie to
    kursy sa ok.
    LG, Integrum powinno byc ok, kursy pewnie porownywalne.
    Ps. to wszystko pod warunkiem, ze beda chcieli maestro. Ja na niemcy mam MC
    i w pogotowiu VISE jakby co.

  • 5. Data: 2002-06-06 06:37:06
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    > Ps. to wszystko pod warunkiem, ze beda chcieli maestro. Ja na niemcy mam
    MC
    > i w pogotowiu VISE jakby co.

    Ale i tak szanse że da się zapłacić, czy wyciągnąć z bankomatu Maestro są
    sporo większe niż VE.
    [chodzi mi o Niemcy]

    Marcin Lubojański
    ----==== www.tramping.slask.prv.pl ====----
    -- niusy turystyczne ze Śląska
    -- relacje z wypraw trampingowych
    -- tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy'
    ----==============================----

  • 6. Data: 2002-06-06 07:19:15
    Od: <k...@a...net.pl>

    > MC
    >
    > Ale i tak szanse że da się zapłacić, czy wyciągnąć z bankomatu Maestro są
    > sporo większe niż VE.
    > [chodzi mi o Niemcy]

    Witam,
    Coś tu chyba niektórzy koledzy ściemniają. Nie widziałem w Niemczech bankomatu,
    który nie przyjmowałby VISY Elektron lub Maestro. Nigdy nie miałem kłopotu z
    wypłatą. Co innego płatności. Bardzo często (zawsze stacje benzynowe ?) nie
    przyjmują kart płaskich. Chociaż ostatnio byłem w Hamburgu w markecie spożywczym
    i był napis Euro Check i rysunek klawiaturki. Podejrzewam, że chodziło o
    Maestro. Master Carda kasjerka nie chciała przyjąć.

    Pozdrawiam
    Marcin.

  • 7. Data: 2002-06-06 07:27:29
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > MC

    > Ale i tak szanse że da się zapłacić, czy wyciągnąć z bankomatu Maestro są
    > sporo większe niż VE.
    > [chodzi mi o Niemcy]

    Tyle, ze AMRA pytal czym lepiej placic :-)) A do bankomatu oczywiscie
    maestro np. ing/bsk czy citi.
    pzd

  • 8. Data: 2002-06-06 07:42:57
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Maestro. Master Carda kasjerka nie chciała przyjąć.

    Reasumujac - brac wszystko co sie mac i probowac od maestro BZWBK przez
    LGNet a potem??? :) Do wyboru VC BZWBK, VC z Multi albo delfinek z mBanku.

    Co do placenia w Austrii i Nimeczach swego czasu placilem VE Fortisa, i VC
    BZWBK - na ta pierwsza pytali sie czy to nie bankomatowa, ale normalnie
    przeszlo.
    Kursy wymiany w porownaniu z BZWBK byly gorsze... (chociaz i to Visa i to)

  • 9. Data: 2002-06-06 10:08:32
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Coś tu chyba niektórzy koledzy ściemniają. Nie widziałem w Niemczech
    bankomatu,
    > który nie przyjmowałby VISY Elektron lub Maestro.

    a czy ja napisalem ze bankomaty nie przyjmuja tych kart ?

    > Co innego płatności. Bardzo często (zawsze stacje benzynowe ?) nie
    > przyjmują kart płaskich.

    potwierdzam

  • 10. Data: 2002-06-06 10:38:12
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > potwierdzam

    Na cale szczescie juz sie wypuklych dorobilem ;) (ale nie z Fortisa heheh),
    tylko chodzi mi przy wiekszych zakupach, zeby nie przeplacac na kursie...
    Szkoda ze nie ma jakiegos debetowego MC/EC (bo o kredytowce dla studentow
    nie mowie ;)))