  • 1. Data: 2003-11-24 21:16:57
    Temat: Konto w USA
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Ktory bank w USA jest godny zaufania i ma niskie oplaty za prowadzenie
    konta?

  • 2. Data: 2003-11-24 21:42:22
    Temat: Re: Konto w USA
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    CITIBANK , jesli masz 2.500 na koncie nie ma oplat.

    Andrzej

  • 3. Data: 2003-11-25 07:47:10
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    > Ktory bank w USA jest godny zaufania i ma niskie oplaty za prowadzenie
    > konta?

    Polish&Slaviac Federal Credit Union ( www.psfcu.com)
    0$ rocznie jesli saldo rachunku bedzie 10$ przez rok. Inaczej 5$ chyba co
    miesiac. Karta ATM bezpłatna i dostep do netu. Czeki płatne.

  • 4. Data: 2003-11-25 09:42:08
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Nie maja oddzialu w Chicago.

  • 5. Data: 2003-11-25 09:56:50
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Minik prawdziwy?
    Jeśli tak, to witam syna marnotrawnego p.b.b :-)
    Lata całe Cię nie było, chyba że coś przeoczyłem?

    Jacek

  • 6. Data: 2003-11-25 14:03:27
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Minik prawdziwy?
    > Jeśli tak, to witam syna marnotrawnego p.b.b :-)
    > Lata całe Cię nie było, chyba że coś przeoczyłem?

    No wreszcie sie doczekalem. Minik powiedz wszem i wobec, ze ja to nie
    Ty, bo mnie o to tutaj wiele osob posadzalo. Jeden klient to mnie nawet
    z uporem maniaka nazywal minikiem. I do dzisiaj nie wiem dlaczego. ;-))))

    Bartol

  • 7. Data: 2003-11-25 22:15:59
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > No wreszcie sie doczekalem. Minik powiedz wszem i wobec, ze ja to nie
    > Ty, bo mnie o to tutaj wiele osob posadzalo. Jeden klient to mnie nawet
    > z uporem maniaka nazywal minikiem. I do dzisiaj nie wiem dlaczego. ;-))))

    Ty to nie ja =P Aczkolwiek chetnie poznam czlowieka z moimi cechami =PP

  • 8. Data: 2003-11-25 22:16:12
    Od: "minik" <m...@m...net>

    A to psikus =PPP

  • 9. Data: 2003-11-26 15:42:28
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik minik napisał:

    > Ty to nie ja =P Aczkolwiek chetnie poznam czlowieka z moimi cechami =PP

    Wcele nie wiem, czy mam Twoje cechy, a nie chce mi sie grzebac w
    archiwum. Poczytamy, zobaczymy. ;-)))

    Bartol

  • 10. Data: 2003-11-28 23:47:31
    Od: " 0sa" <0...@W...gazeta.pl>

    minik <m...@m...net> napisał(a):

    > Ktory bank w USA jest godny zaufania i ma niskie oplaty za prowadzenie
    > konta?

    Zaufanie nigdy nie jest potrzebne -- wystarczy byc 100% ubezpieczonym. W
    praktyce nalezy upewnic sie czy pieniadze na koncie sa w 100% ubezpieczone.
    W praktyce to nie jest trudne pomimo ze w USA do wyboru sa tysiace bankow i
    jeszcze wiecej bankopodobnych instytucji takich jak Savings and Loan czy
    Credit Unions to konta sa zawsze automatycznie ubezpieczone do $100 tys.
    przez FDIC obojetnie czy dany bank posiada swoje ubezpieczenie czy nie i bez
    wzgledu na jego kondycje czy bankructwo.

    W praktyce w sumach $100 tys. nie jest wazne czy bank jest na skraju
    bankructwa czy nie z uwagi na to automatyczne ubezpieczone przez FDIC do
    $100 tys. i nalezy zauwazyc ze poprzez dziesiatki lat w historii FDIC nie
    bylo wypadku aby ktokolwiek stracil kiedykolwiek jakiekolwiek pieniadze. We
    wszystkich przypadkach w historii kiedy ktos byl na tyle glupi aby trzymal
    powyzej $100 tys. nawet w bankrutujacym banku to FDIC do tej pory wyplacalo
    zawsze wszystkie pieniadze bez ograniczania sie do $100 tys. Niemniej jednak
    aby byc absolutnie pewnym nalezy w bankrutujacych bankach trzymac najwyzej
    $100 tys.

    Podobnie nie wszystkie tranzakcje sa podobnie chronione ustawowo jak inne
    wiec powinno sie wybierac wylacznie takie ktore sa gwarantowane lub ktore
    ograniczaja odpowiedzialnosc uzytkownika.

    Z reguly najlepiej placic jest kartami kredytowymi poniewaz te z reguly
    posiadaja ustawowe (federalne i stanowe) i inne ochrony prawne i
    automatyczne ubezpieczenia czesto pokrywajace klienta wielokrotnie. W
    praktyce wiec kazda karta kredytowa VISA czy M/C wydana w USA posiada
    absolutne zero odpowiedzialnosci dla uzytkownika automatycznie od systemow
    takich wlasnie jak VISA czy M/C pomimo ze moze posiadac takie same lub
    podobne ubezpieczenie od danego banku i tez osobne ubezpieczenia czy ochrony
    z powodu ustaw stanowych istniejacych w danym stanie i w ostatnim wypadku
    jezeli nie byloby innych ubezpieczen to jest prawo federalne ktore od
    dziesiecioleci ogranicza odpowiedzialnosc klienta do $50 na wszystkie karty
    kredytowe.

    Co do niskich oplat to dlatego ze istnieje tysiace bankow to konkurencja
    jest wysoka i wiec przewaznie kazdy bank w roznym czasie ma takie czy inne
    promocje gdzie dla uzyskania klienta oferuje tanie czy darmowe takie czy
    inne uslugi. W rzeczywistosci niewiele bankow oferuje wszystkie uslugi
    darmowe ale otwierajac konta w trzech roznych bankach mozna z powodzeniem
    uzywac wiekszosc uslug za darmo poniewaz kiedy dana usluga jest platna w
    jednym banku to napewno istnieja setki bankow gdzie jest ona darmowa.

    Z reguly mniejsze banki maja tansze uslugi i niektore w ktorych ja mam konta
    to np. AmericanBank, Acacia Federal Savings Bank, Bank of Internet, E*trade
    Bank czy NetBank ale mam tez rewelacyjne konta w poteznych bankach takich
    jak Citibank, PNC Bank czy American Express uzyskane w takich czy innych
    promocjach ktore sa bardzo konkurencyjne.

    0sa