  • 1. Data: 2008-08-13 12:51:27
    Temat: Konto oszczednosciowe - doradzcie...
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Sytuacja:
    Razem z zona posiadamy konta:
    a) Inteligo (duzo bankomatow, szczegolnie w malych miejscowosciach +
    placenie karta, trzymamy max 500pln) - konto wspolne, dwie karty (z
    karty zony zrezygnujemy)
    b) Eurobank (6.06, traktowane jako rachunek oszczednosciowy, glowne
    konto jesli chodzi o oszczednosci) - konto zony

    Cel:
    Konto oszczednosciowe + konto do kart - koniecznie wygodna obsluga przez
    neta. Moze byc w jednym banku, moga to byc dwa oddzielne konta. Konto
    najlepiej wspolne (moga byc dwa dostepy (tzn loginy/hasla), moze byc jeden)

    I teraz zalozenia:
    a) mbank - zakladam konto na siebie - bedzie kontem oszczednosciowym
    (eMaxPlus do wysokosci bez-belki)
    b) Polbank - konto na mnie lub wspolne, traktowane jako oszczedniosciowe
    (marmurek) + KK Maestro (jakas np komfortowa).
    c) cos jeszcze?

    Pytania:
    a) ile czasu ostatnio zaklada ise pierwsze konto w mbanku? Wniosek
    wyslany przez neta tydzien temu, narazie zero reakcji.
    b) najlepszym zabezpieczeniem Polbanku jest jego system internetowy. Czy
    konto oszczednosciowe jest bezpieczne w tym banku? (i tak bede sie
    trzymal granicy 10k euro w jednym banku)
    c) moze jakies inne konto polecicie - szczegolnie do obslugi przez neta
    - wymagania:
    - wygoda, pod Firefox2 (polbank odpada ;( )
    - konto za darmo lub za niewielka kwote
    - dwie karty platnicze
    - platnosci np przez platnosci24 czy inny system platnosci dostepny w
    necie (ale nie jest konieczne)
    - w miare wysokie oprocentowanie
    - zakladanie lokat przez neta
    - ilosc bankomatow tez ma znaczenie, ew wyplaty w innych bankomatach
    bez prowizji
    - wymagane obrowy/wplaty nie maja znaczenia (tzn mozemy wplacac
    miesiecznie do kilka tys. a max wymagane to miala Nordea 2.5 , wiec
    powinno wystarczyc)

    Obroty miesieczne kartami to ok 1500 bezgotowkowo i 1000 gotowka.

    Jesli chodzi o oszczednosci to w gre wochdza jeszcze lokaty (1-3 miesiace)

    Co wybrac? Doradzcie...

    --
    Regards,
    Maverick

  • 2. Data: 2008-08-13 13:08:09
    Temat: Re: Konto oszczednosciowe - doradzcie...
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nordea?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-08-13 13:12:06
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    666 pisze:
    > Nordea?
    > JaC
    >

    > -----

    A ktos wie jak jest u nich z tokenem? Z tego co pamietam token sprzetowy
    kosztowal chyba 10 pln miesiecznie - a jak nie to lista hasel
    jednorazowych - jak wyglada ta lista? (w inteligo jest zdrapka, w mbanku
    wiem ze kiedys byla cala lista widoczna od razu, i tylko chcieli
    okreslonego numeru)
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-08-13 13:55:20
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 15:12:06 +0200, Maverick napisał(a):

> [...]
    > jednorazowych - jak wyglada ta lista? (w inteligo jest zdrapka, w mbanku
    > wiem ze kiedys byla cala lista widoczna od razu, i tylko chcieli

    Zdrapka jak w Inteligo tylko, że ma lepszą pojemność, bo 80 kodów. Sami
    przysyłają nową (jak zostanie około 30 kodów), ale możesz też zamówić.

    Xenocide

  • 5. Data: 2008-08-13 14:03:53
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Maverick <k...@n...pl> wrote:
    > a jak nie to lista hasel
    > jednorazowych - jak wyglada ta lista?

    Zdrapka na dwustronnej sztywnej karcie wielkości karty płatniczej (w
    sumie 80 kodów), pyta o losowy kod. Uwaga: kod jest wymagany również do
    zalogowania się, co jest trochę wkurzające (marnujesz kod nawet jak
    chcesz tylko sobie pooglądać).

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 6. Data: 2008-08-13 14:14:13
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Miernik pisze:

> [...]
    > sumie 80 kodów), pyta o losowy kod. Uwaga: kod jest wymagany również do
    > zalogowania się, co jest trochę wkurzające (marnujesz kod nawet jak

    czyli jest OK ;) dzieki

  • 7. Data: 2008-08-15 13:38:50
    Od: n...@g...com

    On 13 Sie, 14:51, Maverick <k...@N...pl> wrote:

> [...]
    >   - wymagane obrowy/wplaty nie maja znaczenia (tzn mozemy wplacac
    > miesiecznie do kilka tys. a max wymagane to miala Nordea 2.5 , wiec

    Twoje wymagania spełnia MultiBank. MultiKonto MY (czyli wspólne) w
    taryfie Active. Konto kosztuje 7zł, ale ta opłata jest zwracana jeśli
    w miesiącu na konto wpłynie 1500zł lub masz oszczędności w kwocie co
    najmniej 10.000zł. Karty do konta VE za free z możliwością płacenia
    przez net, przelewy/zlecenia stałe/polecenia zapłaty za 0zł, do tego
    konto oszczędnościowe wspólne oprocentowane na 4,55% (jeśli kwota
    <20.000) lub na 5,10% (jeśli saldo >20.000) z możliwością dowolnej
    ilości wpłat/wypłat bez opłat. Do tego rachunek MultiMax (odpowiednik
    eMax+ w mBanku) z oprocentowaniem 5,65% (możesz założyć osobno sobie,
    osobno żonie). Przewagą nad mBankiem są placówki w pełnym tego słowa
    znaczeniu. Bardzo dobrze zbudowany serwis transakcyjny z pełną obsługą
    konta przez internet i operacje potwierdzane kodami SMS, a nie jakimiś
    zdrapkami brudzącymi palce o których trzeba pamiętać. Bezprowizyjne
    bankomaty Euronet, BZ WBK, Cash4You, eCard czyli łącznie ok. 3000szt.

  • 8. Data: 2008-08-15 18:07:13
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 15 Aug 2008 06:38:50 -0700, newsletter4dvd napisał(a):

    > Twoje wymagania spełnia MultiBank. MultiKonto MY (...)

    Zapomniałeś dodać o przymusie korzystania z wpłatomatu i o tym jak często
    potrafi się spsuć, owe cudo, a na pieniądze możemy wtedy poczekać sobie
    nawet kilka dni albo dłużej (z autopsji).

    Xenocide

  • 9. Data: 2008-08-17 09:58:45
    Od: ";-))" <n...@g...com>

    On 15 Sie, 20:07, Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>
    wrote:

    > Zapomniałeś dodać o przymusie korzystania z wpłatomatu i o tym jak często
    > potrafi się spsuć, owe cudo, a na pieniądze możemy wtedy poczekać sobie
    > nawet kilka dni albo dłużej (z autopsji).

    To zależy od placówki. Ja mam placówkę, która nie ma wpłatomatu i
    wpłacam pieniądze bezpośrednio i bezpłatnie w kasie. Ale znam też
    placówkę, która ma wpłatomat i o ile maszyna ta jest odpowiednio
    wcześnie opróżniana to nie stanowi problemu. Najgorsi są wpłacający
    pogięte pieniądze, spięte spinaczami, gumką lub tacy, którzy między
    banknotami próbują wpłacić jakiś paragon. To zawsze powoduje zacięcie
    wpłatomatu :(

  • 10. Data: 2008-08-17 23:17:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    n...@g...com napisał(a) w wiadomości:
    <8...@3...goo
    glegroups.com>...

    > Bardzo dobrze zbudowany serwis transakcyjny z pełną obsługą
    > konta przez internet i operacje potwierdzane kodami SMS, a nie jakimiś
    > zdrapkami brudzącymi palce o których trzeba pamiętać.

    Jeżeli do obsługi konta konieczny jest jeszcze telefon komórkowy
    i utrzymanie numeru... Wolę zdrapkę. A najlepsze jest
    pozostawienie byboru klientowi.
    Mam nadzieję że SMSy przychodzą normalnie podczas połączenia
    z bankiem przy pomoc tej samej komórki.

    Arek