  • 11. Data: 2005-03-01 17:41:07
    Temat: Re: Konto (firmowe) z roznymi uprawnieniami dla dysponentow
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Krystian napisał:

    > Czy to konto jest z tym samym badziewnym dostepem internetowym co konta
    > osobiste w Citi?

    Nie wiem jak wyglada dostep dla osobistych, ale w firmowym masz tokeny i
    przedziwny system, ktory wymaga zainstalowania jakichs komponentow na
    kompie (ciagle tak jest?). Za to mozliwosci definiowania uprawnien dla
    uzytkownikow sa spore.

    Uzywalem tego na poczatku 2001 kiedy odpalali. Moglo sie zmienic.

    Bartol

  • 12. Data: 2005-03-01 18:19:05
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > A jak z dostepem on-line? Dobry, bezpieczny?

    Zabezpieczenia - 2 hasła - jedno do wejścia do systemu, drugie do klucza do
    podpisywania zleceń. Zmiana haseł/kluczy jest bezpłatna. Klucz najlepiej
    umieścić na dyskietce (nie deponować w Banku)
    Demo masz tu - http://www.bph.pl/static/demo/index.html

    Tak jak napisał Bartol działa on jak sezam indywidualny (tzn. ta sama
    platforma)

    > Gdybys w ogole mogl kilka zdan na temat tego konta, bo nie mam zadnych
    > doswiadczen z BPH, a najlepiej banki poznawac oczami klientow.

    Znajdziesz pewnie tańsze konta firmowe, ale sa i droższe.

    Jak trafisz na dobry Oddział to będziesz zadowolony, jak trafisz na ły to
    będziesz psioczył.

    Jakie plusy - uproszczona procedura przyznawania limitów debetowych, kart
    charge. Dobra oferta kredytowa.
    Minusy - drogie zlecenia zagraniczne.

    Na tej grupie BPH ma kilku zagorzałych przeciwników

    Dla duuuużych klientów BPH ma bardzo dobrą ofertę.

    Darek

  • 13. Data: 2005-03-02 15:00:33
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

    > W spolce jest kilku udzialowcow. Kazdy ma inne uprawnienia w zakresie
    > prowadzenia spraw spolki i co za tym idzie dysponowania pieniedzmi - od
    > wylacznie wgladu w stan finansow, poprzez mozliwosc wykonywania
    > biezacych platnosci do pewnego limitu, na pelnej swobodzie konczac.
    > Jakie konto z dostepem on-line pozwala na elastyczne zdefiniowanie tego
    > typu uprawnien? Znane mi proste konta (np. Multi) sa zwyklymi kopiami
    > kont osobistych i tam kazdy z wspolposiadaczy ma pelna swobode.

    Nordea ma takie mozliwosci. Mozna np ustawic zeby przelew zatwierdzaly 2 osoby.
    Jednak mnie sie nie podoba interfejs uzytkownika. Jest to zrobione dosc
    bezpiecznie, ale przez to malo wygodnie. Do zalogowania potrzebny jest kod
    jendorazowy, przelewy tez trzeba potwierdzac kodami. Po zleceniu wykonania
    przelewu trzeba go zatwierdzac chyba w 2 roznych miejscach zeby faktycznie
    zostal wykonany. Lepiej zamowic token, bo kody szybko sie zuzyja. Jednak
    blizszych szczegolow dzialania konta nie znam, bo widzialem je tylko u znajomego
    i stwierdzilem ze obsluga w porownaniu do mbanku jest bardzo utrudniona, ale
    moze da sie to jakos inaczej skonfigurowac. A jak ktos chce byc zabezpieczony na
    kazdym kroku, to moze mu sie podobac takie uzytkowanie.

  • 14. Data: 2005-03-03 12:16:32
    Od: "Krystian" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał:

> [...]
    > przedziwny system, ktory wymaga zainstalowania jakichs komponentow na
    > kompie (ciagle tak jest?). Za to mozliwosci definiowania uprawnien dla

    Do osobistych jest kompletna zenada - jedno haslo do zalogowania sie,
    potem hulaj duszo, mozna robic wszystko bez zadnych dalszych
    zabezpieczen.

    To, o czym piszesz, to system on-line (po www) czy wdzwaniany
    (modemowy)?

    K-kk

  • 15. Data: 2005-03-03 12:17:42
    Od: "Krystian" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał:

    > Jesli dziala tak samo jak sezam dla indywidualnych to najlepiej od
    razu
    > zapomnij. Szczegolnie gdy chodzi o kase firmowa.

    No wlasnie czytam sobie grupe i widze, ze co rusz ktos psioczy na ten
    system - awarie, pady, brak dostepu... Faktycznie jest tak kiepsko?

    K-kk

  • 16. Data: 2005-03-03 12:21:23
    Od: "Krystian" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał:>

    > Znajdziesz pewnie tańsze konta firmowe, ale sa i droższe.

    Koszt odgrywa mniejsze znaczenie - liczy sie wygoda i pewnosc.

    > Jak trafisz na dobry Oddział to będziesz zadowolony, jak trafisz na ły
    > będziesz psioczył.

    A co ma oddzial do konta on-line?

    > Jakie plusy - uproszczona procedura przyznawania limitów debetowych,
    kart
    > charge. Dobra oferta kredytowa.
    > Minusy - drogie zlecenia zagraniczne.

    Oba mnie nie interesuja - to konto nie ma byc uzywane ani do zadluzania
    sie, ani do operacji zagranicznych.

    > Dla duuuużych klientów BPH ma bardzo dobrą ofertę.

    Duzych w sensie korporacji czy w sensie malych spolek z duzymi obrotami?
    Jakis konkretny prog?

    K-kk

  • 17. Data: 2005-03-03 12:22:59
    Od: "Krystian" <f...@o...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał:

> [...]
    Mozesz

    > piszac on-line masz na mysli dostep przez WWW ?

    Tak, przez www. Banki, z ktorymi mam do czynienia, robia wszystko, aby
    zniechecac do systemow wdzwanianych (home banking - multicash czy
    homecash), za to wsciekle wciskaja swoje niedopracowane systemy www.

    K-kk

  • 18. Data: 2005-03-03 12:24:57
    Od: "Krystian" <f...@o...pl>

    Użytkownik "xXx" <n...@o...pl> napisał:

    > Nordea ma takie mozliwosci.
    (...)
    > jak ktos chce byc zabezpieczony na
    > kazdym kroku, to moze mu sie podobac takie uzytkowanie.

    A co to jest Nordea? :) Czego sie mozna po tym czyms spodziewac? Ma to
    jakies oddzialy?

    K-kk

  • 19. Data: 2005-03-03 12:29:39
    Od: g...@p...onet.pl

    > Tak, przez www. Banki, z ktorymi mam do czynienia, robia wszystko, aby
    > zniechecac do systemow wdzwanianych (home banking - multicash czy
    > homecash), za to wsciekle wciskaja swoje niedopracowane systemy www.

    Możesz sprecyzować, co to za banki? Z tego co piszesz wynika, że na pewno ING, a
    co jeszcze?
    No i niestety obawiam się, że taka tendencja będzie się rozwijać.
    G.

  • 20. Data: 2005-03-03 15:58:00
    Od: "Krystian" <f...@o...pl>

    Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał:

    > Możesz sprecyzować, co to za banki?
    > Z tego co piszesz wynika, że na pewno ING,
    > a co jeszcze?

    Tak, zwlaszcza ING. Poza tym gdzie bym sie nie rozgladal to tak samo.

    K-kk