  • 1. Data: 2007-05-15 11:44:54
    Temat: Bezpieczeństwo Kart Kredytowych
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Mam do Was pytanko!

    W jaki sposób ktoś znając mój numer karty kredytowej (mam na myśli tą
    "prawdziwą" kartę kredytową czyli wypukłą, bez paska magnetycznego) może
    "wyczyścić" mi konto bankowe?

    Podając te dane w okienku pani z banku i poproszenie o wydanie pieniędzy?

    Czy w bankomacie istnieje możliwość wypłacenia pieniędzy za pomocą tego
    numeru?

    Rozumiem, że ktoś może np. kupić coś w sklepie z wykorzystaniem numeru
    naszej karty ale to chyba oczywiste, że sklep wysyła towar pod adres jaki
    "widnieje" na karcie?

    W jaki sposób sklep otrzymuje pieniądze od osoby, która płaci kartą
    kredytową?

    Mówi się, że pewne sklepy są zaufane, ale nawet jeśli nasz numer ktoś
    wykorzysta to nie mamy pewności kto ujawnił nasze dane osobom trzecim, czy
    to nie był akurat ten zaufany sklep. Więc skąd opinia, że jedni są zaufani a
    drudzy nie?

    Może niektórym te pytania wydadzą się banalne jednak nie mogłem znaleźć
    żadnych konkretnych informacji na ten temat poprzez google, więc będę bardzo
    wdzięczny jeśli ktoś potrafi rozwiać moje wątpliwości.

    Pozdrawiam, Łukasz!

  • 2. Data: 2007-05-15 11:56:27
    Temat: Re: Bezpieczeństwo Kart Kredytowych
    Od: "m1976" <z...@v...cy>

    W wiadomości :f2c6k0$e0j$...@a...news.tpi.pl,
    Łukasz <l...@w...pl> napisane:
> [...]
    > tą "prawdziwą" kartę kredytową czyli wypukłą, bez paska
    > magnetycznego) może "wyczyścić" mi konto bankowe?

    Dokonując zakupów.

    > Podając te dane w okienku pani z banku i poproszenie o wydanie
    > pieniędzy?

    Nie da rady

    > Czy w bankomacie istnieje możliwość wypłacenia pieniędzy za pomocą
    > tego numeru?

    Nie da rady

    > Rozumiem, że ktoś może np. kupić coś w sklepie z wykorzystaniem numeru
    > naszej karty ale to chyba oczywiste, że sklep wysyła towar pod adres
    > jaki "widnieje" na karcie?

    Nie da rady, na karcie nie ma adresu.

    > W jaki sposób sklep otrzymuje pieniądze od osoby, która płaci kartą
    > kredytową?

    Przelew na swój rachunek bankowy.

> [...]
    > wykorzysta to nie mamy pewności kto ujawnił nasze dane osobom
    > trzecim, czy to nie był akurat ten zaufany sklep. Więc skąd opinia,

    Istnieje instytucje, które potwierdzają wiarygodność sklepów.

> [...]
    > znaleźć żadnych konkretnych informacji na ten temat poprzez google,
    > więc będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś potrafi rozwiać moje

    Google najlepszym przyjacielem Twym.

    Nie karmić trolli.

    --
    pozdrawiam,
    m1976 at ROT13

  • 3. Data: 2007-05-15 12:00:46
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Łukasz <l...@w...pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie!
    >

    > Pozdrawiam, Łukasz!

    http://usenet.gazeta.pl/usenet/
    0,48205.html?group=pl.biznes.banki&tid=1149681&pid=&
    strona=0

  • 4. Data: 2007-05-15 13:14:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 15 May 2007 13:44:54 +0200, "Łukasz" <l...@w...pl> wrote:

    > W jaki sposób ktoś znając mój numer karty kredytowej (mam na myśli tą
    >"prawdziwą" kartę kredytową czyli wypukłą, bez paska magnetycznego) może
    >"wyczyścić" mi konto bankowe?

    Nie może. Może wziąć kredyt. I może to zrobić wtedy, kiedy bank jest
    do dupy.

    >Rozumiem, że ktoś może np. kupić coś w sklepie z wykorzystaniem numeru
    >naszej karty ale to chyba oczywiste, że sklep wysyła towar pod adres jaki
    >"widnieje" na karcie?

    OIczywiste jest, że na taki, na jaki podał ten, kto zamawiał.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2007-05-15 15:21:56
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Łukasz napisał(a):

    > Rozumiem, że ktoś może np. kupić coś w sklepie z wykorzystaniem numeru
    > naszej karty ale to chyba oczywiste, że sklep wysyła towar pod adres jaki
    > "widnieje" na karcie?

    Pomyśl o towarach "niematerialnych" które nie wymagają dostaczenia do
    zamawiającego.

    Na przykład programy komputerowe, które po opłaceniu pobierasz na swój
    komputer.

    Możesz płacić kartą za usługi ;-)
    i nie mam tu na myśli TYLKO golizny. Choć golizna może być
    najgroźniejsza. W Niemczech ostatnio rozbili jakąś siatkę pedofilką na
    podstawie ich zakupów kartami kredytowymi.
    Nie chcesz chyba wystąpić w TV jako jeden z zatrzymanych właśnie pedofilów?

    Wszelki dostęp do płatnych treści podpada pod tą kategorię.

    Kiedyś w cywilizowanych krajach działała usługa płacenia za rozmowę
    telefoniczną wypukłą kartą kredytową. VISA Phone czy coś takiego.
    Czy to jeszcze działa? Nie wiem.

    Mam nadzieję, że nie zniechęciłem całkiem

    Rafął

  • 6. Data: 2007-05-15 15:35:35
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim za informacje!

    P.S. Tuż to strach korzystać z takiej karty.

  • 7. Data: 2007-05-15 15:52:52
    Od: "mk" <n...@l...pl>

    > P.S. Tuż to strach korzystać z takiej karty.

    no, ale e-karty zasilane "w razie potrzeby" to już chyba nie takie złe
    wyjście ;)

  • 8. Data: 2007-05-15 17:09:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Łukasz napisał(a):
    > P.S. Tuż to strach korzystać z takiej karty.

    A z domu to nie strach wyjsc ? Pijani kierowcy, psychole z siekierami,
    mordercy, gwalciciele itp.

    W domu tez nie jestes bezpieczny, bo moga zastukac do drzwi.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2007-05-20 07:42:37
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Rafal Franczak napisał:
    > Łukasz napisał(a):

    > Kiedyś w cywilizowanych krajach działała usługa płacenia za rozmowę
    > telefoniczną wypukłą kartą kredytową. VISA Phone czy coś takiego.
    > Czy to jeszcze działa? Nie wiem.
    Tzn. że Polska również była krajem cywilizowanym przynajmniej w teorii,
    bo u nas też z Visa/Master Phone można było teoretycznie korzystać ;-)?.
    Sam serwis został wyłączony AFAIR pod koniec 2000. Niemniej jednak
    podobne usługi oczwyiście nadał istnieją np. na automatach Netii są
    naklejki z logami wszystkich 5 międzynarodowych systemów karcianych +
    Discover i access number 00 800 321 1319 (NTG - BTW to jest jedyny znany
    mi nr 00800 dostępny z Polski, który jest darmowy dla dzwoniącego - nie
    ma opłaty za 1 impuls).

    Przemek