  • 1. Data: 2016-06-18 01:25:09
    Temat: Koniec z końcem?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://zus.pox.pl/zus/koniec-ryczaltowego-zus-u-dla-
    malych-firm.htm

    Minister Rozwoju potwierdza: Małe firmy zostaną zwolnione z comiesięcznej
    ryczałtowej daniny na rzecz ZUS. Na zmianach zyskać może nawet kilkaset
    tysięcy małych przedsiębiorców.

    W aktualnym stanie prawnym obowiązującym od 17 lat, każda osoba prowadząca
    działalność gospodarczą zmuszona jest do płacenia comiesięcznej daniny na
    rzecz ZUS w wysokości aż 1121 zł. Składki ZUS w takiej wysokości płaci każdy
    przedsiębiorca, niezależnie od wysokości dochodów jakie osiąga.

    Ani mój ojciec (pracujący u mojej matki a swej żony) ani moja matka (pracująca
    u mego ojca a swego męża) nie płacą takiej daniny, choć oboje prowadzą swoje
    firmy jednoosobowe. :) Ja jestem zatrudniony u mojej matki na 1/16 etatu,
    przez co (rzecz jasna) płacę znikome składki.

    Matkę irytuje moja ślepota a ojca dziwi moje zamiłowanie do ciemności. :)

    -=-

    http://zus.pox.pl/zus/skladka-zdrowotna-sfinansuje-p
    rywatne-leczenie.htm

    Osoby, które odprowadzają składkę zdrowotną z dwóch tytułów, będą mogły
    przeznaczyć część składki na finansowanie leczenia w prywatnych klinikach.

    W obecnym stanie prawnym, osoby ubezpieczone na podstawie więcej niż jednego
    tytułu (np. etat i działalność gospodarcza) zobowiązane są do opłacania
    podwójnej składki zdrowotnej. Składka na NFZ pobierana jest więc zarówno
    z tytułu umowy o pracę, jak i z tytułu działalności gospodarczej. Jeśli
    ktoś wykonuje jeszcze dodatkowo umowę zlecenie, składka zdrowotna
    pobierana jest obowiązkowo po raz trzeci.

    Bronek bronował jak mógł najgłębiej. :)

    Wielokrotne pobieranie składki zdrowotnej od tej samej osoby nie oznacza
    jednak, że osobie takiej przysługuje opieka medyczna w trzy razy szerszym
    zakresie.