  • 11. Data: 2002-05-22 20:18:22
    Temat: Re: Kłopoty na linii US -> mBank
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    > Tu się nie zgodzę, ponieważ generalnie każdym z tych trzech zagadnień
    > zajmują się inne referaty (przynajmniej w moim US tak jest)

    nie wiem czy piszesz to jako pracownik US czy jako jego "klient" w każdym
    razie w tym roku wszystko jest postawione na głowie, właśnie z powodu zamętu
    jaki wprowadził minister pracy ze swoimi zaświadczeniami - kto nie wierzy
    niech spróbuje cokolwiek teraz załatwić w urzędzie ;-)
    Wszystko fajnie jak urząd ma te swoje paręnaście czy parędziesiąt tysięcy
    PITów wklepane do kompów, ale w praktyce jest to niemożliwe, więc połowa
    urzędu przerzuca ręcznie stosy zeznań w poszukiwaniu zeznania jakiegoś
    podatnika, który ubiega się o zasiłek w ZUSie (w średniej wielkości urzędzie
    to jest ok.10 tys. podań o wydanie zaświadczenia), wtedy z tego co mi
    wiadomo wszelkie podziały na referaty biorą w łeb (ręki sobie nie dam obciąć
    ale z relacji osób trzecich, tak to właśnie wygląda)

    pozdrav
    siepacz

  • 12. Data: 2002-05-23 11:51:50
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    siepacz napisał(a):

    > wszystko zależy od tego co rozumiesz pod pojęciem "załącznik" bo jeżeli był
    > to NIP-3 to wszystko w porządku, a jeżeli kartka papieru, to możesz sobie
    > czekać aż do......

    Nie no, bez przesady. NIP-3 oczywiście.

    > Z kolei jeżeli to był faktycznie NIP-3 to po prostu urząd najpierw wprowadza
    > do systemów wszystkie dane z PITów w których była nadpłata (jest to logiczne
    > bo ma 3 miesiące na zwrot) a potem zajmuje się dopłatami i NIPami.

    To jest właśnie nielogiczne. Przed wysłaniem kasy należałoby sprawdzić,
    czy podatnik nie zmienił konta, czy adresu (jeśli chce pocztą).
    A co by było gdybym jednak zlikwidował drugie konto?

    --
    Artur Fortuna

  • 13. Data: 2002-05-23 11:57:53
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Artur Fortuna" <f...@p...pole.reply-to.pl> napisał w
    wiadomości news:acil4m$cg9$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > A co by było gdybym jednak zlikwidował drugie konto?

    Prawdopodobnie US nie dotrzymalby terminu 3 miesiecy, ze swojej winy, i
    zaplacilby odsetki za zwloke.

    Karol

  • 14. Data: 2002-05-23 12:02:40
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    Robert napisał(a):

    > To ja miałem inaczej. Miałem stare konto zgłoszone (BZWBK), ale US użyło
    > tylko raz, a w następnych latach i tak przysyłali zwrot pocztą.

    Też miałem taką przygodę (było to w czsach gdy skrót pbb nic mi nie mówił).
    A ponieważ nie chciałem latać z kasą po mieście to poprosiłem pocztę
    o przesłanie na konto. I czekałem ... tydzień.

    > W każdym razie nie wina mBanku.

    Przypuszczam. Chcę tylko wiedzieć, czy to wina tego, że to konto
    w nietypowym banku (jakieś BRE mBank, zamiast zwykłego ... VI/O Wąchock),
    czy też jest jakieś inne wyjaśnienie.
    No i co ztym zrobić. Bo być tak nie powinno.

    --
    Artur Fortuna

  • 15. Data: 2002-05-23 12:07:35
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    Budzik napisał(a):
    > Za to to bym ją zje&&^&* (przepraszam) ponieważ US'y jak najbardziej
    > respektują numery kont z cyframi kontrolnymi.

    Przyznam się szczerze, że póki to nie będzie obowiązkowe, to na wszelki
    wypadek unikam używania cyfr kontrolnych.

    > Idź do kierownika dizału ewidencji i dla własnej przyjemności oraz ze
    > względu na następne lata zjeb miłą panią. Jeszcze raz przepraszam za
    > zdenerwowanie ale denerwują mnie takie sytuacje.

    Dział ewidencji mówisz? Wezmę słownik inwektyw.

    > P.S. Oczywiście konto podałeś na druku NIP-3???

    Tak.

    --
    Artur Fortuna

  • 16. Data: 2002-05-23 12:18:47
    Od: "Piotr Strycharz" <P...@m...com.pl>

    "Artur Fortuna" <f...@p...pole.reply-to.pl> wrote in message
    > Razem z tegorocznym PIT-em złożyłem załącznik z nowym numerem konta
    > (w mBanku, na sugestię pani z mLinii podałem bez cyfr kontrolnych).
    > Mimo to US wysłał mi pieniądze na stare konto.

    Deklaracja nowego konta dodaje je do listy istniejących. Musisz na tym samym
    formularzu zadeklarować USUNIĘCIE starego konta.

    Piotr.

  • 17. Data: 2002-05-23 12:27:39
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl>

    Karol napisał(a):

    > Prawdopodobnie US nie dotrzymalby terminu 3 miesiecy, ze swojej winy, i
    > zaplacilby odsetki za zwloke.

    I oni to tak tak dobrowolnie i z własnej inicjatywy płacą,
    czy trzeba się upomnieć?

    Odnoszę wrażenie, że jeśli oni tak najpierw wysyłają, a potem sprawdzają
    czy wysłali dobrze i to tego jeszcze płacą ustawowe odsetki,
    to to musi państwo masę kasy kosztować!

    --
    Artur Fortuna

  • 18. Data: 2002-05-23 14:07:46
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Piotr Strycharz <P...@m...com.pl> pisze:

    > Deklaracja nowego konta dodaje je do listy istniejących. Musisz na
    > tym samym formularzu zadeklarować USUNIĘCIE starego konta.

    A nie piszesz o NIP-1 i działalności gospodarczej?

    My tu mówimy o NIP-3, bez działalności gospodarczej. Tam nie ma IMHO
    listy kont, tylko jest jeden "osobisty rachunek bankowy", tak jak jeden
    adres korespondencyjny.

  • 19. Data: 2002-05-23 16:09:31
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Artur Fortuna" <f...@p...pole.reply-to.pl> napisał w
    wiadomości news:acin7r$cg9$4@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > Odnoszę wrażenie, że jeśli oni tak najpierw wysyłają, a potem sprawdzają
    > czy wysłali dobrze i to tego jeszcze płacą ustawowe odsetki,
    > to to musi państwo masę kasy kosztować!

    Nic się nie bój o US
    Obywatel ma "zasr***" obowiązek weryfikować, modyfikować, swoje dane w US
    jeśli coś od niego chce.
    Jeśli dane są nieprawidłowe, to wina obywatela i żadnych odsetek za zwłokę
    nie dostanie.
    Wysłane na złe konto, wrócą do US i sobie poleżą, aż obywatel się nimi
    zainteresuje.

  • 20. Data: 2002-05-23 16:12:00
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > My tu mówimy o NIP-3, bez działalności gospodarczej. Tam nie ma IMHO
    > listy kont, tylko jest jeden "osobisty rachunek bankowy", tak jak jeden
    > adres korespondencyjny.

    Jak już kiedykolwiek wypisałeś NIP-3 to modyfikacje danych bankowych
    wykonuje się bodajże na druku NIP/B. A tam się zmieści mnóstwo kont do
    wpisania lub usunięcia.
    Druk jest ogólny, nieistotne czy osoba fizyczna czy światowy kartel.