  • 31. Data: 2005-02-16 09:02:19
    Temat: Re: Karty płatnicze pre-paid???
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Za każde doładowanie *gotówką w oddziale*
    > Przelewem z konta jest za darmo.
    A to przepraszam, nie wiedziałem.
    Czy środki na karcie są jakoś oprocentowane ?
    Jeszcze jedno - to jest karta bez danych osobowych (jest napisane, że za
    _dodatkową_ opłatą jest na karcie nazwisko) ? Jeśli tak to czy można nią
    płacić w sklepie i czy może to robić dowolna osoba, nie tylko posiadacz (np.
    moja dziewczyna - to byłby spory plus) ?
    Pytam, bo mnie jednak zaciekawiła ta oferta :), pomyślałem, że może się
    przydać jako karta do rachunku w Multi (te same bankomaty co mBank, więc
    karta nie potrzebna).
    Pozdrawiam
    owp

  • 32. Data: 2005-02-16 09:16:33
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    owp napisał(a):

    > Czy środki na karcie są jakoś oprocentowane ?

    Nie.

    > Jeszcze jedno - to jest karta bez danych osobowych (jest napisane, że za
    > _dodatkową_ opłatą jest na karcie nazwisko) ? Jeśli tak to czy można nią
    > płacić w sklepie

    Tak.

  • 33. Data: 2005-02-16 09:18:03
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 10:02:19 +0100,
    osoba podpisana: owp <o...@p...onet.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > płacić w sklepie i czy może to robić dowolna osoba, nie tylko posiadacz (np.
    > moja dziewczyna - to byłby spory plus) ?
    Przypuszczam, że tak, choć oficjalnie pewnie w ING ci powiedzą, że nie,
    bo umowa o tą kartę będzie na CIebie.

    > Pytam, bo mnie jednak zaciekawiła ta oferta :), pomyślałem, że może się
    > przydać jako karta do rachunku w Multi (te same bankomaty co mBank, więc
    Myślę, że największe problemy mogą być ze sprzedawcami przyzwyczajonymi
    do tego, że na karcie musi być Imię i Nazwisko.
    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 34. Data: 2005-02-16 09:22:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jonca napisał(a):

    > Przypuszczam, że tak, choć oficjalnie pewnie w ING ci powiedzą, że nie,
    > bo umowa o tą kartę będzie na CIebie.

    Nie w każdy merchant poprosi o PIN. Może poprosić także o podpis.

  • 35. Data: 2005-02-16 09:30:13
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 10:22:16 +0100,
    osoba podpisana: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    napisała:

    > Nie w każdy merchant poprosi o PIN. Może poprosić także o podpis.

    Dla maestro ???
    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 36. Data: 2005-02-16 09:47:25
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jonca napisał(a):

    > Dla maestro ???

    A dlaczego nie?

    Choćby z takiego prozaicznego powodu jak brak PINpada...

  • 37. Data: 2005-02-16 11:55:58
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Nie.

    No ale skąd sprzedawca ma wiedzieć kto jest właścicielem karty, skoro nie ma
    nazwiska ?
    A wzór podpisu (ten chyba jest ?) możemy wymyśleć razem (nie musi być
    przecież nazwisko, tylko sygnaturka)...
    Aha - w TOiP jest napisane, że opłata za zasilenie przelewem z Banku Śl. wg
    taryfy odpowiedniego konta, nie jest nic napisane, czy można przelewać z
    konta w innym banku. Czy ktoś tak robi, czy jest to możliwe ?
    owp

  • 38. Data: 2005-02-16 11:57:30
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    [..]

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 39. Data: 2005-02-16 12:01:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    owp napisał(a):

    > No ale skąd sprzedawca ma wiedzieć kto jest właścicielem karty, skoro nie ma
    > nazwiska ?

    Nijak.

    > A wzór podpisu (ten chyba jest ?) możemy wymyśleć razem (nie musi być
    > przecież nazwisko, tylko sygnaturka)...

    Może.

    Zabrania Ci tego umowa. Mogą też być z tym jakieś inne problemy, trudno
    mi jednak teraz określić dokładnie jakie (czy ustawa o EŚP mówi coś o
    używaniu nieswojej karty?).

    To zadziała, na takiej samej zasadzie jak możesz jeździć samochodem bez
    prawa jazdy do momentu, aż Cię złapie policja/nie stanie się nic złego.

    > Aha - w TOiP jest napisane, że opłata za zasilenie przelewem z Banku Śl. wg
    > taryfy odpowiedniego konta, nie jest nic napisane, czy można przelewać z
    > konta w innym banku. Czy ktoś tak robi, czy jest to możliwe ?

    Jest.

  • 40. Data: 2005-02-16 12:36:23
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Tak.