  • 1. Data: 2013-06-28 20:11:23
    Temat: Karta w euro w AliorSync
    Od: sas <n...@e...com>

    Witajcie,

    Wybieram się za jakiś czas z rodziną do Chorwacji. Wcześniej będąc za
    granicą płaciłem zawsze kartą PLN, ale pomyślałem, że może warto wyrobić
    sobie kartę EUR. Chodzi o płatności za autostrady, paliwo i już na miejscu
    za pobyt w Chorwacji (płatności kartą + może jakaś kasa z bankomatu).
    Jeśli się nie mylę, to w ten sposób unikam jednego przewalutowania + mogę
    kupić EUR w wybranym przeze mnie momencie.
    Pomyślałem o karcie EUR w AliorSync. Nie wiem, czy jest najlepszą na
    rynku, ale nie chce mi się zakładać konta w innym banku tylko po to, żeby
    mieć taką kartę, a potem je likwidować. No chyba, że wiecie o jakichś
    super promocjach, to proszę o info :)

    Podsumowując: czy warto zrobić kartę EUR, czy też może gra nie jest warta
    świeczki i lepiej płacić kartą PLN?

    sas

  • 2. Data: 2013-06-28 20:34:47
    Temat: Re: Karta w euro w AliorSync
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    karta sync to najtansze i najprostrze euro

    --
    http://zlotowskie.blox.pl
    http://moneysave.info

  • 3. Data: 2013-06-28 22:35:39
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Karta w EUR z Aliora bardzo dobrze się sprawdzi ale tylko w krajach gdzie
    walutą jest euro Nie jest dobrym pomysłem jeśli chodzi o Chorwację, no
    chyba że przed wyjazdem wybierzesz euro z konta i zabierzesz jako gotówkę do
    Chorwacji. Wyjaśnienie znajdziesz w regulaminie. Waluty inne niż euro bank
    przeliczy najpierw na PLN a potem z PLN na EUR po kursie banku (podwójne
    niekorzystne przewalutowanie). W przypadku walut innych niż EUR musisz wziąć
    kartę USD - wtedy przelicza z lokalnej waluty na USD po kursie MASTERCARD
    (uwaga: nie używać jej w strefie euro ze względu na podwójne
    przewalutowanie). Niestety Alior tak ma, zarówno SYNC jak i kantor, więc
    trzeba uważać.
    Też się wybieram na Chorwację. Walutę póki co pozyskuję korzystając z
    kantoru aliora.

  • 4. Data: 2013-06-29 09:47:37
    Od: quiris <l...@b...biz>

    On 2013-06-28, AS <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Karta w EUR z Aliora bardzo dobrze się sprawdzi ale tylko w krajach gdzie
    > walutą jest euro Nie jest dobrym pomysłem jeśli chodzi o Chorwację, no

    Zgadza się. Swego czasu zrobiłem nawet taką tabelkę porównawczą:
    http://blog.blaut.biz/2013/05/mechanizm-przewalutowa
    n-na-kartach-walutow
    ych-w-alior-banku-i-bzwbk.html

    Na Chorwację polecam przeczytnie wpisu:
    http://blog.blaut.biz/2013/06/ktore-karty-platnicze-
    w-chorwacji.html

    --
    Pozdrawiam,
    Robert

  • 5. Data: 2013-07-03 00:35:48
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 20:11:23 +0200, sas napisał(a):

    > Podsumowując: czy warto zrobić kartę EUR, czy też może gra nie jest warta
    > świeczki i lepiej płacić kartą PLN?

    Zdecydowanie karta w EUR, polecam MC banku BZWBK.
    Właśnie wróciłem z Chorwacji wszędzie gdzie się dało, płacąc tą kartą.
    W kantorach dawali 7,2 kuna za EUR, podczas gdy MC przeliczał po kursie
    7,45-7,49 HRK/EUR.
    Przy takim przeliczniku nawet nie bolała opłata w wysokości 1,5 EUR za
    wypłatę z bankomatu :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2013-08-18 16:52:49
    Temat: Norwegia - Karta w euro w AliorSync czy Bz Wbk?
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]

    >7,45-7,49 HRK/EUR.
    >Przy takim przeliczniku nawet nie bolała opłata w wysokości 1,5 EUR za

    Czy może ktoś potwierdzić, że tak samo będzie w Norwegii?
    Która z powyższych? A może kredytowa Citi lub Wbk. Albo debetowe w PLN?