  • 1. Data: 2013-06-28 12:17:53
    Temat: trojan zitmo - mPasiak
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    Ostatnio banki ostrzegały o trojanie zitmo,

    wczoraj to (nie)szczęście spotkało kumpele z pracy
    zainstalowała sobie to cudo na telefonie i jej wyczyścili konto do zera
    z tego co mówiła to sms z aplikacją przyszedł z Anglii a sms z hasłami
    do operacji szły do Hiszpanii

    Na całe szczęście kasa będzie chyba do odzyskania, bo kumpela nie mogła
    się zalogować do banku więc zadzwoniła na infolinię, a tam się
    dowiedziała, że konta ma wyzerowane włącznie z debetem, kasa poszła na
    inny rachunek w mBanku, gdzie czekał już na wysłanie dalej i bank
    zablokował przelew.

    Ciekawe jak długo będzie trwało wyjaśnienie sprawy, na policji
    twierdzili, że nawet do 3 m-cy

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2013-06-28 20:37:27
    Temat: Re: trojan zitmo - mPasiak
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "lolekanabolek" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:51cd62d1$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > dowiedziała, że konta ma wyzerowane włącznie z debetem, kasa poszła na
    > inny rachunek w mBanku, gdzie czekał już na wysłanie dalej i bank

    ciekawe czemu bank bloknął
    może już większa sumka miała wyjść

    --
    http://zlotowskie.blox.pl
    http://moneysave.info

  • 3. Data: 2013-06-28 22:56:41
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    "zlotowinfo" <d...@d...xx> Wrote in message:

    > ciekawe czemu bank bloknął
    > może już większa sumka miała wyjść

    czy większa to nie wiem, z tego co słyszałem to ok. 12k było na
    koncie wraz z debetem. MoĹźe szybki czas reakcji kumpeli. Z tego
    co opowiadała to podczas logowania dostała prośbę o podanie
    numeru telefonu, po czym przyszedł sms z aplikacją, którą
    zainstalowała w telefonie. Następnie nie mogła się zalogować więc
    zadzwoniła na mLinię, aby poznać stan konta i wtedy dowiedziała
    się, że ma wyzerowane do debetu konto. Podobno trwało to
    maksymalnie 4-5 minut. Tylko nie wiem czy ten przelew to miał iść
    do banku w Polsce czy za granicę już.

    Suma summarum, to kumpela miała dużo szczęścia, że trafiła na
    jakąś rozgarnięta mLinkę, bo inna to by ją jeszcze na drzewo
    wysłała albo z 5 razy się konsultowała z kimś wyżej

    --

    pozdrawiam
    Marcin "lolekanabolek"

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 4. Data: 2013-06-28 23:31:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 28 Jun 2013 12:17:53 +0200, lolekanabolek
    <l...@g...com> wrote:

    >Ostatnio banki ostrzegały o trojanie zitmo,
    >
    >wczoraj to (nie)szczęście spotkało kumpele z pracy
    >zainstalowała sobie to cudo na telefonie

    A jak sie cos takiego instaluje?... Samo?...

    A.L.

  • 5. Data: 2013-06-29 00:57:33
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > A jak sie cos takiego instaluje?... Samo?...

    Wlasnie dla takich ludzi (strzelam, ze mlodych)
    sa tzw. telefony dla seniora (o ironio),
    np. myPhone 1050 simply - niedrogi, bez javy, nie potrzebuje antywirusa.

    Smartfony sa dla ludzi "bardziej rozgarnietych".

  • 6. Data: 2013-06-29 09:28:28
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 28.06.2013 o 12:17 lolekanabolek <l...@g...com>
    pisze:

> [...]
    > zainstalowała sobie to cudo na telefonie i jej wyczyścili konto do zera
    > z tego co mówiła to sms z aplikacją przyszedł z Anglii a sms z hasłami

    Przechwycenie smsa - rozumiem, ale w jaki sposób zalogowali się na jej
    konto, tak żeby wykonać przelew?
    Czy dodatkowo używała w telefonie jakiejś bankowej aplikacji do logowania
    się do banku i w ten sposób zdobyli jej login i hasło? A może wprost
    przeciwnie, tj. logowała się z telefonu przez www i w ten sposób zdobyli
    jej login i haslo?

    Pytam, bo nie używam takowych aplikacji, tylko właśnie wchodzę
    bezpośrednio z www: może w takim przypadku korzystanie w telefonie z
    "przeglądarki" bankowej byłoby bezpieczne/bezpieczniejsze niż logowanie
    się przez www?

    sas

  • 7. Data: 2013-06-29 09:40:18
    Od: p...@g...com

    Google też nie uzywasz?
    -> trojan zitmo.
    No dobra, skoro nie potrafisz, to proszę:
    http://blackhats.cba.pl/thread-162.html
    (Nie będę dla leniwego debila przeklepywał opisu)

    --

    NR
    A.

  • 8. Data: 2013-06-29 09:47:40
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 29.06.2013 o 09:40 <p...@g...com> pisze:

    > Google też nie uzywasz?
    > -> trojan zitmo.
    > No dobra, skoro nie potrafisz, to proszę:
    > http://blackhats.cba.pl/thread-162.html
    > (Nie będę dla leniwego debila przeklepywał opisu)

    za link dziękuję. dodatkowy komentarz mogłeś sobie darować, a jeśli to
    kosztowało cię aż tak dużo pracy, to mogłeś nic nie pisać, łącznie z
    podawaniem linku!!

    sas

  • 9. Data: 2013-06-29 17:39:16
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 09:28:28 UTC+2 użytkownik sas napisał:
> [...]
    >
    > bezpośrednio z www: może w takim przypadku korzystanie w telefonie z
    >
    > "przeglądarki" bankowej byłoby bezpieczne/bezpieczniejsze niż logowanie

    aplikacji raczej nie używała, nie sądzę

    tutaj masz opisane co i jak
    <http://www.cert.pl/news/6949>
    <http://www.cert.pl/PDF/Raport_Citadel_plitfi_PL.pdf