    From: "Wall" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Karta Maestro LG Petro Bank S.A. w USA (długawe)
    Date: Tue, 7 May 2002 14:57:37 +0200

    Witam wszystkich!
    Właśnie wypróbowałem kartę Maestro LG Petro Bank S.A. w Płd. Zachodnich
    Stanach:
    Taos (Nowy Meksyk), San Francisco, Los Angeles. Przed wyjazdem w Polsce
    spytałem się czy na karta to aby będzie działać w USA. Otrzymałem gorące
    zapewnienia od banku, że na pewno będzie działa (jedyny problem to podwójne
    przeliczanie -z dolarów na EURO i z EURO na złotówki). Jakież było moje
    zdziwienie kiedy nie tylko w zwykłych placówkach pocztowych ale w
    największych bankach Stanów w ogóle nie działała a na usilne próby dokonania
    nią czegokolwiek w bankomacie otrzymywałem wydruk:
    "Invalid Card. Please contact your financial institution or use another
    card".
    Toteż skontaktowałem się z LG i zarzucili mi że jej nie aktywowałem -dobre
    sobie jak kilka dni wcześniej wybierałem na nią kasę z bankomatu EURONETU.
    Następnie pani stwierdziła, że najprawdopodobniej korzystałem z bankomatów
    tylko na karty wypukłe i "trzeba uważać" z jakich bankomatów się korzysta w
    USA. Ja nie wiem z jakich korzystałem w tym momencie ale po ilości
    odwiedzonych punktów i poczt na pewno chociaż na jeden trafiłem. Na koniec
    pani stwierdziła, że "założeniem banku" jest żeby karty działały ale
    praktyka pokazuje inaczej...
    Wall
    P.S. Nie muszę dodawać, że miałem inne karty -np. VISA Electron BZ WBK bez
    problemów.