  • 21. Data: 2007-08-01 23:38:30
    Temat: Re: Karta Kredytowa podpieta do konta w USD
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote in message
    news:f8r50f$b8s$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Obawiam się, że z jakichś powodów mijasz się z prawdą. Albo też wykonujesz
    > te transakcje kartą inną niż Visa ING. Wariant, iż moje karty są przez
    > bank traktowane wyjątkowo pozwalam sobie odrzucić jako zbyt mało
    > prawdopodobny.

    oczywiscie ze inną niż Visa ING, jakkolwiek VISA.
    2% jest doliczane przez system visa a nie bank wydajacy Visa ING.

  • 22. Data: 2007-08-02 00:14:15
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > oczywiscie ze inną niż Visa ING, jakkolwiek VISA.
    > 2% jest doliczane przez system visa a nie bank wydajacy Visa ING.

    Jaki zatem proponowałbyś mechanizm wyjasniający, że w przypadku kart ING
    tego nie ma? Bo ciężko przypuszczać aby bank brał te opłatę "na siebie". ING
    nie jest bardzo dużym bankiem i nie ma jakiejś oszałamiającej liczby
    wydanych kart, żeby być traktowanym przez Visa w sposób wyjątkowy.

    marekz

  • 23. Data: 2007-08-02 01:43:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > ING nie jest bardzo dużym bankiem i nie ma jakiejś oszałamiającej liczby
    > wydanych kart, żeby być traktowanym przez Visa w sposób wyjątkowy.

    Sprawdziłem.
    Jest to opłata ponoszona przez bank.
    Jedne banki przerzucają to na klienta inne nie.
    Lub jak pamiętam z historii pewnego banku, ukrywają to w przeliczniku walut.
    To znaczy kwota w złotówkach jest odpowiednio wyższa, czyli doliczone "do
    rachunku", ale po cichu.

  • 24. Data: 2007-08-02 09:48:10
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > Lub jak pamiętam z historii pewnego banku, ukrywają to w przeliczniku
    > walut. To znaczy kwota w złotówkach jest odpowiednio wyższa, czyli

    W ING tak nie jest. Masz dokladnie kurs z tabeli standardowej (nie wiem czy
    powyżej 5k usd/eur byłby z preferencyjnej bo nie miałem tak wysokich
    transakcji zagranicznych).

    Czyli jesteś zwolennikiem tezy, że ING dokłada do tego biznesu?

    marekz

  • 25. Data: 2007-08-02 20:46:05
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

    > I nawet wypukly :) Z mozliwoscia transakcji zdalnych.

    Bedzie dobra do wypozyczen auta zagranica, gdzie wymagaja KK w zastaw albo
    do "odprasowania"?:)

  • 26. Data: 2007-08-03 08:05:28
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    Gabriel <b...@w...pl> napisał(a):

    [...]
    > Bedzie dobra do wypozyczen auta zagranica, gdzie wymagaja KK w zastaw albo
    > do "odprasowania"?:)

    Bedzie dobra :-)
    Tylko pamietaj, ze to karta debetowa a nie kredytowa wiec musisz miec na
    koncie odpowiednia ilosc srodkow aby moc sie nia poslugiwac.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 27. Data: 2007-08-03 09:42:16
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

    > Bedzie dobra :-)
    > Tylko pamietaj, ze to karta debetowa a nie kredytowa wiec musisz miec na
    > koncie odpowiednia ilosc srodkow aby moc sie nia poslugiwac.

    czyli jesli oni chca w zastaw KK i wypozyczenie auta to 200$ a ja mam na
    koncie
    300$, oni biora 200$ za wypozyczenie, potem przywoze rozwalony samochod
    i odciagnac mi moga max 100$ tak?
    Nie pytam dlatego, ze planuje rozwalic samochod tylko tez dla wlasnego
    bezpieczenstwa finansowego :)

  • 28. Data: 2007-08-03 10:27:39
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    Gabriel <b...@w...pl> napisał(a):

    [...]
> [...]
    > koncie
    > 300$, oni biora 200$ za wypozyczenie, potem przywoze rozwalony samochod

    1. Przy wypozyczeniu auta wykonaja pre-autoryzacje czy na karcie masz 200$.
    2. Masz - ok, nie masz - nie wypozyczysz auta.
    3. Jesli uszkodzisz samochod, a nie masz wykupionego ubezpieczenia to
    sciagna Ci z karty odpowiednia kwote bez autoryzacji, bez wzgledu ile
    pieniedzy masz na koncie (przy wypozyczeniu auta podpisujesz oswiadczenie).
    A pozniej Twoj bank bedzie Ciebie scigal za powstaly debet...
    To tak w duzym skrocie.

    > Nie pytam dlatego, ze planuje rozwalic samochod tylko tez dla wlasnego
    > bezpieczenstwa finansowego :)

    To Ciebie akurat nie ochroni przed odpowiedzialnoscia finansowa.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 29. Data: 2007-08-03 13:21:38
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

> [...]
    > To tak w duzym skrocie.

    > To Ciebie akurat nie ochroni przed odpowiedzialnoscia finansowa.

    Ile to postów musiało się popisać, żebym wreszcie dowiedział się co i jak :)
    Dzięki wielkie, sprawdze ile wymagają zeby bylo na karcie :)