  • 1. Data: 2007-09-27 21:32:04
    Temat: [KK]Ubezpiecznie od niedokonanej platnosci online
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Czy jakis bank oferuje do swojej KK takie ubezpieczenie (w PL)? Z tego
    co widze, to wiekszosc ma jakies beznadziejne ubezpieczenia. Chronia one
    np. 48h wstecz ale tylko w przypadku utraty karty. Jako, ze czesto na
    takich kartach nie widac blokad to takie ubezpieczenie jest w przypadku
    fraudu calkowicie nieskuteczne.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-09-28 00:10:54
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Czy jakis bank oferuje do swojej KK takie ubezpieczenie (w PL)? Z tego

    nie

    > co widze, to wiekszosc ma jakies beznadziejne ubezpieczenia. Chronia one

    ubezpieczenie - chroni zazwyczaj bank w zakresie splaty zadluzenia w
    momencie gdy nie jestes go w stanie splacic

    > np. 48h wstecz ale tylko w przypadku utraty karty. Jako, ze czesto na
    > takich kartach nie widac blokad to takie ubezpieczenie jest w

    wiekszosc kart (przynajmniej tych z ktorymi sie spotkalem) posiada pelny
    dostep online do rachunku karty i wszystkie obciazenia i blokady sa widoczne
    od razu - no, moze jesli nie w pelni online to w rozsadnym terminie +/- 24h

    tak wiec jesli jestes "swiadomym" uzytkownikem - wybierz taka karte, ktora
    cos takiego oferuje

    >przypadku fraudu calkowicie nieskuteczne.

    w przypadku fraudy internetowego - w 100% nie odpowiadasz za taka transakcje
    i mozesz ja reklamowac. i nie jest do tego potrzebne zadne dodatkowe
    ubezpieczenie - oczywicie mowa o kartach wydawanych w pl przez pl banki.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2007-09-28 03:42:46
    Od: "se" <s...@s...org>

    Wiele banków ma klauzulę w umowie, że klienta obciążają transakcje zdalne.
    Zdarzają się liczne wypadki w wielu polskich bankach, że bank nie chce oddać
    pieniędzy w oczywistym przypadku nielegalnego użycia danych karty do zakupu
    zdalnego.

  • 4. Data: 2007-09-28 05:38:58
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Piotr wrote:

> [...]
    > transakcje i mozesz ja reklamowac. i nie jest do tego potrzebne zadne
    > dodatkowe ubezpieczenie - oczywicie mowa o kartach wydawanych w pl przez

    Wiesz teoria to wygląda bardzo ładnie, ale praktyka już taka ładna i prosta
    nie jest. Kilka postów wyżej ktoś przytacza zapis z regulaminu Rajfiego,
    gdzie wyraźnie piszę, że bank umywa ręcę jeżlie chodzi o tr. zdalne.
    Następny z brzegu to chociażby BZWBK pisałem ostatnio o nim i
    norvegian.no - tak reklamację można zgłościć tylko w oddziale - ktoś robi
    na Twojej kk fraud w piątek o 19.00 to zgłosić to możesz dopiero w
    poniedziałek rano (nie wiem od której otwierają) czyli grubo ponad 48h i na
    nic ci po dobrym podglądzie online. Do tego jeszcze dochodzi kwestia
    walczenia później z bankiem.

    PS A właśnie Mithos jak tam Twoja sprawa z Multi i fraudem wyjaśniło się
    coś?

    Xenocide

  • 5. Data: 2007-09-28 05:44:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Wrz, 05:42, "se" <s...@s...org> wrote:
    > Wiele banków ma klauzul w umowie, e klienta obci aj transakcje zdalne.
    > Zdarzaj si liczne wypadki w wielu polskich bankach, e bank nie chce odda
    > pieni dzy w oczywistym przypadku nielegalnego u ycia danych karty do zakupu
    > zdalnego.

    Ciekawe jak w sytuacji, gdy karta (np. mBank chyba tak ma) bedzie
    miala na moment nadajscia takiej transakcji limit 0 zl na transakcje
    internetowe?
    Z tego co tu na grupie czytalem, sa transakcje, ktore nie wymagaja
    autoryzacji, a od razu obciazaja konto - jak w takim wypadku przy
    takim obcieciu kwoty na transakcje internetowe?

    Transakcja zrealizuje sie mimo tego? Bedzie bezwarunkowo odrzucona?
    Bedzie "wisiala" a mBank bedzie wyjasnial z wlascicielem karty?

    Sadze, ze wszystkie karty dajace mozliwosc transakcji internetowych,
    powinny miec ta funkcje jako opcje tak/nie uaktywniana np sms czy
    poprzez infolinie do jakiegos centrum autoryzacyjnego (niechby nawet
    za jakas rozsadna oplata).

    Chcemy korzystac z transakcji internetowych - uaktywniamy, zamawiamy,.
    Transakcje zautoryzowalo - nie chcemy w najblizszym czasei korzystac z
    zakupow internetowych - dezaktywujemy ta opcje swojej karty.

  • 6. Data: 2007-09-28 05:53:40
    Od: yayco <y...@n...pl>

    se pisze:
> [...]
    > zdalne. Zdarzają się liczne wypadki w wielu polskich bankach, że bank
    > nie chce oddać pieniędzy w oczywistym przypadku nielegalnego użycia

    "Liczne przypadki" "w wielu polskich bankach" "w oczywistym przypadku
    nielnego użycia"?

    OK, wymień trzy.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 7. Data: 2007-09-28 08:41:10
    Od: "se" <s...@s...org>

    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=198

  • 8. Data: 2007-09-28 08:42:53
    Od: "se" <s...@s...org>

    Ale banki nie stosuja mozliwosci blokad tylko na transakcje internetowe. Nie
    wiem dlaczego.

  • 9. Data: 2007-09-28 11:32:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Ciekawe jak w sytuacji, gdy karta (np. mBank chyba tak ma) bedzie
    > miala na moment nadajscia takiej transakcji limit 0 zl na transakcje
    > internetowe?

    To nie dostanie autoryzacji.

    > Z tego co tu na grupie czytalem, sa transakcje, ktore nie wymagaja
    > autoryzacji, a od razu obciazaja konto - jak w takim wypadku przy
    > takim obcieciu kwoty na transakcje internetowe?

    Praktycznie wszystkie transakcje internetowe sa autoryzowane.
    Teoretycznie musza byc wszystkie, praktycznie nie musza ale sa.

    > Sadze, ze wszystkie karty dajace mozliwosc transakcji internetowych,
    > powinny miec ta funkcje jako opcje tak/nie uaktywniana np sms czy
    > poprzez infolinie do jakiegos centrum autoryzacyjnego

    Wiekszosc klientow by miala z tym problem.

    > (niechby nawet
    > za jakas rozsadna oplata).

    Nie podpowiadaj.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-09-28 12:03:33
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Wrz, 13:32, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Wiekszosc klientow by miala z tym problem.

    Sadze, ze ci co mieliby problem raczej nie naleza do grupy
    korzystajacej z placenia karta w internecie.

    > Nie podpowiadaj.

    Dlaczego?
    Uaktywniasz funkcje internetowe za np. zlotowke, i od ciebie zalezy,
    czy wylaczasz to po dokonaniu transakcji, czy pozostawiasz na stale,
    bo bardzo duzo placisz karta w necie (a wtedy priorytetowa staje sie
    dla ciebie karta, ktora ma to za darmo, i mozesz robic sobie takie
    opercje codziennie)

    Jak problem platnosci zdalnych jest rozwiazany w nowym unijnym prawie
    bankowym (czy jak toto uregulowanie sie nazywa), ktore teraz wdrazana,
    a nie objelo Polski? Ktos cos wie?.