  • 1. Data: 2008-07-15 17:22:29
    Temat: [KK]Kursy walut, przeliczniki - test
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Waluta GBP

    KK Multibank (VISA) - zakup 10.07.2008, rozliczenie 11.07.2008, cena GBP
    po rozliczeniu 4,256

    KK Millenium (MC) - zakup 10.07.2008, rozliczenie 14.07.2008, cena GBP
    po rozliczeniu 4,15

    (12-13.07 = weekend)

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-07-15 19:42:33
    Temat: Re: [KK]Kursy walut, przeliczniki - test
    Od: "ncek" <...@...II>

> [...]
    > po rozliczeniu 4,256
    >
    > KK Millenium (MC) - zakup 10.07.2008, rozliczenie 14.07.2008, cena GBP

    dla porownania platnosc zdalna VISA debetowa Polbank
    14.07.2008 data rozliczenia 15.07.2008 waluta GBP
    po rozliczeniu 4,084
    kurs NBP na 15.07.2008 GBP 4,1192

  • 3. Data: 2008-07-15 19:48:43
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > dla porownania platnosc zdalna VISA debetowa Polbank 14.07.2008 data
    > rozliczenia 15.07.2008 waluta GBP po rozliczeniu 4,084
    > kurs NBP na 15.07.2008 GBP 4,1192

    od razu pytanie:
    czy w Polbanku wszystkie karty maja takie dobre przeliczniki czy np. VISA
    jest lepsza od MC?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-07-15 21:19:57
    Temat: Re: Kursy walut, przeliczniki - test
    Od: e...@g...com

    > dla porownania platnosc zdalna VISA debetowa Polbank
    > 14.07.2008 data rozliczenia 15.07.2008 waluta GBP
    > po rozliczeniu 4,084
    > kurs NBP na 15.07.2008  GBP 4,1192

    Kurs piękny, Polbank rozlicza od razu w walucie docelowej więc nie ma
    podwójnego przewalutowania ale czy (nie)przypadkiem do tej
    przyjemności nie dołożyłeś 8 zł?

    pozdrawiam
    e.

  • 5. Data: 2008-07-15 22:41:23
    Od: "ncek" <...@...II>

    Kurs piękny, Polbank rozlicza od razu w walucie docelowej więc nie ma
    podwójnego przewalutowania ale czy (nie)przypadkiem do tej
    przyjemności nie dołożyłeś 8 zł?

    --
    cos gdzies dzwoni ale .. :) piszemy tu o platnosciach bezgotowkowych
    8zl to oplata za wybranie kasy z bankomatu za granica :)

  • 6. Data: 2008-07-15 23:18:07
    Od: "ncek" <...@...II>

    > od razu pytanie:
    > czy w Polbanku wszystkie karty maja takie dobre przeliczniki czy np. VISA
    > jest lepsza od MC?

    to jest chyba przeliczane bezposrednio po kursie VISA , MC czyli na
    http://www.corporate.visa.com/pd/consumer_services/c
    onsumer_ex_results.jsp?from=PLN&to=GBP&rate=0.0
    VISA
    Effective: Jul 15, 2008
    10 PLN = 2.50 GBP / 1 GBP = 4.08 PLN by sie zgadzalo
    MC chyba nie podaje swoich kursow
    a na infolinie polbanku to.... ja sie boje dzwonic :)

  • 7. Data: 2008-07-16 06:28:35
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Ja dla porównania dorzucę przeliczniki PayPal i przy okazji ci którzy nie
    mają karty z dobrym przelicznikiem (np Citi, BZWBK), będą mogli się
    zorientować co i jak:

    06.07 - 119 GBP = 511,36 PLN czyli 4,2971 (kurs NBP 4,1778)
    07.07 - 35,90 EUR = 121,74 PLN czyli 3,3911 (kurs NBP 3,3155)
    15.07 - 22,22 USD = 46,63 PLN czyli 2,0986 (kurs NBP 2,0405)

    Jak widzimy zdecydowanie najlepiej wypada dolar i pokuszę się tutaj o
    tezę, że jeżeli mam kartę rozliczaną w euro i kupujemy coś w USD a
    płatność idzie przez PP, to lepiej przeliczyć się przez PP. Wyjdzie po
    prostu taniej a jeżeli bank dorzuca jeszcze jakieś % za przewalutowanie
    (mBank, Multi etc) to już na pewno wychodzi taniej. Co do EUR i GPB to
    już trzeba porównać, ale w moim przypadku miałem tylko do wyboru właśnie
    kartę Citi albo BZWBK, więc i tak na tym na pewno nie straciłem.
    Generalnie przelicznik PP do najgorszych nie należy.

    Xenocide

  • 8. Data: 2008-07-16 06:56:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > 06.07 - 119 GBP = 511,36 PLN czyli 4,2971 (kurs NBP 4,1778)
    > 07.07 - 35,90 EUR = 121,74 PLN czyli 3,3911 (kurs NBP 3,3155)
    > 15.07 - 22,22 USD = 46,63 PLN czyli 2,0986 (kurs NBP 2,0405)

    15.07 - 15,98 USD = 33,46 PLN czyli 2,0938

    transakcja rozliczona przez PayPal, płatnosc kk VISA BZWBK, kurs nieco inny
    od tego jaki podales

    BTW
    gdzie w PP mozna wybrac czy ma zostac zastosowany kurs PP czy np. stosowany
    przez bank wydawce karty?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-07-16 13:19:03
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Jul 2008 08:56:12 +0200, RobertS napisał(a):

    > BTW
    > gdzie w PP mozna wybrac czy ma zostac zastosowany kurs PP czy np.
    > stosowany przez bank wydawce karty?

    Być może gdzieś w opcjach swojego konta PP, może dla danej karty ustawić
    to na sztywno, ale na pewno zawsze przy transakcji gdzieś koło ceny
    źródłowej jest jakiś link do zmiany - nie pamiętam jak się nazywa, ale
    zawsze jest to nazwa, która na pewno nie sugeruje możliwości zmiany
    przeliczenia w każdym bądź razie jest to gdzieś koło tej ceny źródłowej.

    Xenocide

  • 10. Data: 2008-07-16 14:10:23
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > zawsze jest to nazwa, która na pewno nie sugeruje możliwości zmiany
    > przeliczenia w każdym bądź razie jest to gdzieś koło tej ceny źródłowej.

    oki, poszukam

    a tak z ciekawosci czy mozna podpiac pod PP Netkarte z Multi? probowal ktos?

    --
    pozdrawiam
    RobertS