  • 1. Data: 2004-10-17 20:34:30
    Temat: KK BPH visa czy mastercard?
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Czy visa jest przeliczana przez dolary a mastercard przez euro?
    Którą wybrać, zakaładając że głównie robie zakupy w polsce i krajach
    ościennych?
    Czy karty partnerskie mają inne warunki? Bo z tego co widzę to są
    identyczne jak dla standardowych.
    No i dlaczego karta TOPR jest tylko visą?

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 2. Data: 2004-10-17 21:27:43
    Temat: Re: KK BPH visa czy mastercard?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-17 22:34, Użytkownik Jurek Zielinski napisał:

    > Czy visa jest przeliczana przez dolary a mastercard przez euro?

    W przypadku KK - nie. Obie EURO.

    > Którą wybrać, zakaładając że głównie robie zakupy w polsce i krajach
    > ościennych?

    Jeśli ościenne są również Niemcy, to EC/MC, jak nie - tą której
    plastik bardziej Ci się podoba;)

    > Czy karty partnerskie mają inne warunki? Bo z tego co widzę to są
    > identyczne jak dla standardowych.

    Poza Galerią Mokotów - takie same.

    > No i dlaczego karta TOPR jest tylko visą?

    Bo nie jest Mastercardem ;)
    A tak poważnie - weź sobie PremiumCluba. To samo co wszystkie silvery,
    a bonusowo zbierasz punkty PC.

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2004-10-17 22:11:07
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia nie, 17 paź 2004 at 21:27 GMT,
    Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl> napisał(a):

    > Jeśli ościenne są również Niemcy, to EC/MC, jak nie - tą której
    > plastik bardziej Ci się podoba;)

    a dlaczego Niemcy są inne? ZTCW tam też euro?

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 4. Data: 2004-10-17 22:13:03
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-18 00:11, Użytkownik Jurek Zielinski napisał:

    > a dlaczego Niemcy są inne? ZTCW tam też euro?

    Bo znacznie trudniej zapłacić tam Visą (albo ja miałem pecha).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2004-10-17 22:22:12
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-18 00:11, kiedy Jurek Zielinski
    napisał(a) co następuje:

    > a dlaczego Niemcy są inne? ZTCW tam też euro?

    Bardzo trafna obserwacja :-)).
    Tyle tylko, że visa tam jest rzadziej akceptowana, wedle powszechnej
    opinii.
    Moje doświadczenia niekoniecznie ową /communis opinio/ potwierdzają, ale
    bywałem głównie we Frankonii i na lotniskach ;-)

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 6. Data: 2004-10-20 17:26:03
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > ościennych?
    > Czy karty partnerskie mają inne warunki? Bo z tego co widzę to są

    Visa przez euro, mastercard przez dolary. Jeżeli płacisz w europie/unii to
    lepiej visa.

    Tomek

  • 7. Data: 2004-10-20 18:59:23
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Tomek napisał(a):
    > Visa przez euro, mastercard przez dolary. Jeżeli płacisz w europie/unii to
    > lepiej visa.

    A to ciekawe. Zwykle to Visa jest przeliczana w dolarach (choć teraz to
    już niewiele takich kart, bo większość banków zmieniła walutę na euro),
    a MasterCard w euro. Nie pomyliło Ci się coś przypadkiem?

    --
    Marek