  • 1. Data: 2003-05-21 08:18:35
    Temat: KK BPH - czarna dziura
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam,

    1.
    Właśnie wczoraj odebrałem Mastercarda BPH PBK i pierwsze niemiłe zaskoczenie.
    Transakcji jeszcze żadnych nie wykonywałem, ale chciałem sobie przetestować
    przelew i przelałem 1 zł na rachunek KK. Oczekiwałem, że saldo dostępne będzie
    teraz wynosiło Limit + 1 zł. I tu moje spore zaskoczenie: środki z Sezama
    zniknęły, ale nie pojawiły się na rachunku KK. Na infolinii facet zeznał, że i
    owszem to jest w Sez@mie normalne - nijak nie mogę zobaczyć kwoty nadpłaty na
    rachunku KK przez internet. Jedyne wyjście to połaczyć się z Call Center i
    poprosić konsultanta o informacje, bo w serwisie automatycznym saldo dostępne
    nie jest powiększane o kwotę nadpłaty.
    Czy może źle kombinuję (jestem dziewicą w temacie KK) i to faktycznie jest
    normalne, że nic nie wiem o nadpłacie?

    2.
    Ponawiam pytanie (nie tylko do KK BPH): czy jeżeli koniec GP przypada w dniu
    wolnym to mam czas na spłatę do następnego dnia roboczego? W regulaminie KK BPH
    jest coś takiego: za spłatę zobowiązania uważa się datę wpływu środków na
    rachunek karty, ale to niczego nie wyjaśnia.

    Jacek

  • 2. Data: 2003-05-21 10:23:06
    Temat: Re: KK BPH - czarna dziura
    Od: j...@p...onet.pl

    > Właśnie wczoraj odebrałem Mastercarda BPH PBK i pierwsze niemiłe zaskoczenie.

    ...wpłaciłem testowo 5 złociszy na Pajacyka i dostępne środki wynoszą teraz
    Limit - 5 zł, a nie Limit + 1 - 5 zł. Ratunku!!! Czy moja zlotówka jest już
    stracona na wieki? Niech ktoś biegły w temacie mi odpowie, bo gotów jestem z
    tego badziewia zrezygnować.

    Jacek

  • 3. Data: 2003-05-21 12:27:33
    Od: " jba2" <j...@N...gazeta.pl>

    j...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > stracona na wieki? Niech ktoś biegły w temacie mi odpowie, bo gotów jestem

    Z własnych doświadczeń wiem, że wpłata na rachunek KK widoczna będzie dopiero
    w następnym dniu.
    Jeśli wspomniane operacje przeprowadziłeś dzisiaj, to jutro wszytko będzie
    OK :)
    Odrębna sprawa, to kwestia wysokości dostępnych środków.
    Cytat z regulaminu:
    "Dokonana wpłata powiększy dostępne saldo maksymalnie do wysokości
    przydzielonego przez Bank limitu kredytowego"

    jba2

  • 4. Data: 2003-05-21 12:46:23
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > w następnym dniu.
    > Jeśli wspomniane operacje przeprowadziłeś dzisiaj, to jutro wszytko będzie

    Wpłata była wczoraj, saldo z godzin porannych już po aktualizacji dziennej.

    > Odrębna sprawa, to kwestia wysokości dostępnych środków.
    > Cytat z regulaminu:
    > "Dokonana wpłata powiększy dostępne saldo maksymalnie do wysokości
    > przydzielonego przez Bank limitu kredytowego"

    RTFM? :-) OK tu zgoda, chociaż wydaje mie się to dziwne. Dalej nie tłumaczy mi
    to dlaczego po transakcji na 5 zł saldo wynosiło Limit - 5 zł. I gdzie podziała
    się moja ukochana złotówka.

    BTW:
    W papierach które wczoraj dostałem z banku razem z umową była opłata za
    nieterminową spłatę kwoty minimalnej/przekroczenie limitu 29 zł. Dzisiaj
    ściągnąłem taryfę z www i jak byk stoi 50 zł. Trzeba się pilnować :-)

    Jacek

  • 5. Data: 2003-05-21 13:14:29
    Od: " jba2" <j...@N...gazeta.pl>

    > RTFM? :-) OK tu zgoda, chociaż wydaje mie się to dziwne. Dalej nie tłumaczy
    > mi to dlaczego po transakcji na 5 zł saldo wynosiło Limit - 5 zł. I gdzie
    > podziała się moja ukochana złotówka.

    Sprawdź przez Call Center.
    Miałem kiedyś taki przypadek:
    Potrzebowałem zwiększyć limit dostępnych środków. Spłaciłem kwotę zadłużenia
    przed terminem. W następnym dniu rano zajrzałem do Sez@ma. Kwota dostępnych
    środków nie zmieniła się, zadzwoniłem więc do Call Center - tam już wszystko
    było OK.
    Wydaje mi się, że rachunki KK są aktualizowane w innym czasie niż reszta, ale
    to tylko moje przypuszczenia.
    Niestety transakcje pojawiają się w Sez@mie z duuuużym opóźnieniem. Nie
    dotyczy to kwoty dostępnych środków. Ta, ze wspomnianym wyjątkiem (wpłaty na
    rachunek), aktualizowana jest na bieżąco.
    Obawiam się więc, że swoją złotówkę zobaczysz w systemie dopiero w następnym
    tygodniu

    Jeśli chodzi o pytanie dotyczące końca GP w dzień wolny, to wygląda na to, że
    termin spłaty jest wyznaczany na dzień (lub dwa) wcześniej.
    Termin spłaty podadzą Ci na wyciągu oraz zobaczysz go w Sez@mie po zamknięciu
    okresu rozliczeniowego.

    To, że nie widać nadpłaty na rachunku karty, to chyba nie jest wielki
    problem. W końcu nie po to ma się kartę, żeby mieć na niej nadpłatę :)

    Pozdrawiam
    jba2

  • 6. Data: 2003-05-21 13:19:43
    Od: j...@p...onet.pl

    > Sprawdź przez Call Center.

    Sprawdzałem: stan jak przez WWW.

    > Obawiam się więc, że swoją złotówkę zobaczysz w systemie dopiero w następnym
    > tygodniu

    :-(

> [...]
    >
    > To, że nie widać nadpłaty na rachunku karty, to chyba nie jest wielki
    > problem. W końcu nie po to ma się kartę, żeby mieć na niej nadpłatę :)

    Jasne, ale wolę jak mi się konta bilansują. A tak...czarna dziura...
    Dzięki za informacje.

    Jacek

  • 7. Data: 2003-05-22 12:30:41
    Od: j...@p...onet.pl

    Po dwóch dniach mam złotówkę :-) Wprawdzie trochę wirtualną, ale zawsze coś.
    Widzę ją przez net w zestawieniu transakcji, ale w zestawieniu transakcji za
    obojętnie jaki okres rozliczeniowy już nie. Okazuje się, że nawet po dokonaniu
    transakcji nadpłata nie jest dodawana do środków dostępnych, bo są to dopiero
    blokady. _Podobno_ jak przyjdzie ostateczne rozliczenie transakcji saldo
    powinno uwzgędniać tą nadpłatę. Pożyjemy zobaczymy.

    Jacek
    (jak zwykle powalony na kolana funkcjonalnością Sez@ma)