  • 1. Data: 2009-08-19 20:45:16
    Temat: KK Alior - płatność online - znowu nie działa
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przed chwilą znowu sklep nie mógł pobrać płatności z mojej KK Alior.

    "Your credit card could not be verified. Please check details or try a
    different card."

    Sklep to play-asia.com
    Kupowałem tam już BARDZO wiele razy i nigdy problemów nie było (nawet w
    dawnych czasach z eKartą czy też VE Inteligo).

    Myślałem, że to może dlatego, iż jest to karta w systemie MC ale np. MC
    Millennium przeszło za pierwszym razem.

    Wcześniej nie mogłem zapłacić w sklepie w UK (przeszło za drugim razem)
    ale ostatecznie udało się więc do banku nie dzwoniłem. Teraz natomiast
    dostałem już kolejną odmowę (wcześniej dostałem 2 dni temu).

    Czy ktoś ma jeszcze problemy z płatnością KK Alior w zagranicznych
    sklepach wysyłkowych ?

    Muszę powiedzieć, że mocno ogranicza to dla mnie funkcjonalność KK
    ponieważ nie mogą wykorzystać swojej głównej KK w sklepach gdzie
    najczęściej robię zakupy.

    Dodam też, że po raz pierwszy mam takie problemy z KK.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2009-08-19 20:47:18
    Temat: Re: KK Alior - płatność online - znowu nie działa
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    zobaczy czy alior nie zablokowal ci calkowicie karty, robia to bez
    uprzedzenia, a sa uczuleni na transakcje netowe - co gorsza jak mnnie karta
    sie zablokowala, to w jednym miejscu w systemie www byl status aktywna, a w
    drugim zablokowana :(

  • 3. Data: 2009-08-19 20:57:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    eg pisze:
> [...]
    > sie zablokowala, to w jednym miejscu w systemie www byl status aktywna, a w

    Płaciłem dzisiaj na stacji benzynowej, a było to już po pierwszej
    nieudanej autoryzacji w UK, następnie po pierwszej udanej autoryzacji w
    UK oraz po kilku nieudanych autoryzacjach w Azji.

    Być może da się zdefiniować na partyline "wiarygodne" sklepy ?

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-08-19 23:14:06
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Czy ktoś ma jeszcze problemy z płatnością KK Alior w zagranicznych
    > sklepach wysyłkowych ?

    Zadzwoń do nich, miałem tak, że Alior zablokował mi kartę, bo
    zobaczył 'podejrzane transakcje', pisałem o tym jakiś miesiąc
    temu. Podobno nie mogli się ze mną skontaktować (raczej nie próbowali),
    więc kartę zablokowali, gdy zadzwoniłem, powiedzieli że już jest
    odblokowana. Nie chcieli powiedzieć jakie to transakcje.

    a.

  • 5. Data: 2009-08-20 05:05:57
    Od: Michal <m...@n...org>

    Mithos pisze:

> [...]
    > UK oraz po kilku nieudanych autoryzacjach w Azji.
    >
    > Być może da się zdefiniować na partyline "wiarygodne" sklepy ?

    No to generalnie dzwoń- jak widac mało ludzi ma tutaj jeszcze kartę
    Aliora (ja dopiero będę mieć) i tym bardziej mało korzysta z takich
    "egzotycznych" sklepów.
    Trochę mnie przeraża to co tu niektórzy piszą o autoryzacjach i o tym
    blokowaniu bez uprzedzenia. Bez sensu, kiedy bank stara się być bardziej
    papieski niż papież- niech wdrożą jakieś verified by MasterCard czy coś
    w tym stylu (dodatkowe potwierdzenia transakcji w necie) a nie odcinają
    od możliwości zakupów. No chyba, że to Twój jednostkowy problem więc go
    drąż na linii, na grupie chyba nikt nic nie poradzi.

    Pierwsze co ja zrobię po otrzymaniu karty to jasno i wyraźnie określę na
    linii, że karty nie należy mi blokować bez uprzedzenia i ma wszędzie
    działać. Wyjaśniaj do skutku- wiem, że nawet przez swojego "doradcę"
    możesz takie rzeczy zgłaszać- nie olewają tego, przekazują dalej do
    ludzi technicznych.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2009-08-20 06:01:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 22:45:16 +0200, Mithos napisał(a):

    > Przed chwilą znowu sklep nie mógł pobrać płatności z mojej KK Alior.
    >
    > "Your credit card could not be verified. Please check details or try a
    > different card."

    Mi się coś wydaje, że mają ostatnio jakieś problemy ogólne ze swoją
    infrastrukturą. Kupowałem koleżance bilet pkp przez www i też mi
    odrzucało transakcję. Spróbowałem kilka razy i dałem spokój. Zalogowałem
    się do www po kilku minutach aby wykonać przelew i sms z autoryzacją
    szedł z dobrą minutę albo nawet i dwie. Później mi się przypomniało, że
    jeszcze jeden przelew muszę zrobić i sms przyszedł już normalnie czyli
    kilka sekund. Po jakiejś chwili zalogowałem się do pkp i już przeszło za
    pierwszym razem - dlatego stawiam, że A ma jakieś problemy u siebie.

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-08-20 07:04:15
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Mithos pisze:
> [...]
    > Kupowałem tam już BARDZO wiele razy i nigdy problemów nie było (nawet w
    > dawnych czasach z eKartą czy też VE Inteligo).

    Hmm, no u mnie to wręcz działa wszystko od strzału - różne pierdoły
    kupuję w UK głównie (amazon, sklepy rowerowe), czy jakieś małe płatności
    w Polsce. Chodzi bardzo dobrze.

    Może coś masz nie teges w polach adresu, imienia i nazwiska? Ja
    uczulonym będąc po problemach z wcześniejszą KK przy składaniu wniosku
    gdzie się dało wywaliłem polskie znaczki z nazwiska, ulicy.

    Pozdr,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-08-20 07:07:56
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal wrote:

> [...]
    > działać. Wyjaśniaj do skutku- wiem, że nawet przez swojego "doradcę"
    > możesz takie rzeczy zgłaszać- nie olewają tego, przekazują dalej do

    Po trzeciej blokadzie bez uprzedzenia wysmarowałem do nich dwustronicowe
    pismo z reklamacją i wyraźnym żądaniem zaprzestania blokowania mi karty.
    Odpowiedzi nigdy nie dostałem, ale pomogło - od tamtego czasu, a było to
    jakoś tak w kwietniu, moja karta nie została ani razu zablokowana, a
    dwukrotnie nawet dzwonili w celu potwierdzenia transakcji (raz - zakup
    10 biletów lotniczych, drugi raz - jakieś płatności przez Allegro).

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-08-20 13:43:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Odpowiedź Alior :

    Jest to błąd systemowy po stronie banku. Podobno wiedzą o tym od
    jakiegoś czasu, że czasem płatności online nie chcą się autoryzować i
    pracują nad rozwiązaniem tego problemu.

    Czyli bełkot. Coś nie działa ale nie wiemy co i nie bardzo wiemy jak to
    naprawić.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-08-20 18:21:07
    Od: Michal <m...@n...org>

    Tak swoją drogą, to po raz kolejny potwierdza się moje doświadczenie, że
    w takich kwestiach nie ma to jak Citibank... Niestety lub na szczęście,
    ale posiadam tą kartę od kilku lat, dokonuję Nią też dość sporo
    transakcji i to bardzo różnych i nie spotkałem się z żadnymi
    niespodziankami. Akceptwana wszędzie i nigdy nie było żadnych problemów.

    Na Citiphone można spokojnie złożyć dyspozycję czasowego zdjęcia
    "ochrony" z karty co skutecznie rozwiązuje wszelkie tego typu problemy.
    Piszę to też pod wpływem niedawnej rozmowy z kolegą z pracy- posiadaczem
    właśnie KK Aliora (Silver MC). Otóż dzwoni do niego Alior i podają, że
    własnie byli zmuszeni zablokować mu kartę bo mają uzasadnione
    podejrzenie, że karta została gdzieś zeskanowana. Zapytani o
    jakiekolwiek szczegóły- gdzie, przez kogo, jakie transakcje- nie mogą
    ujawnić. Wcześniej zero pytań, potwierdzeń, SMSow, nic. W blokadach i
    podsumowaniu wszystkie transakcje OK, w dodatku ostatni raz karty użył
    4-5 dni wcześniej.
    Ciekawe, czy duplikat dostanie za darmo czy za 70zł bo jeśli to
    ostatnie, to porażka... Oczywiście o dalszym korzystaniu z karty nie
    było mowy.
    Strach myśleć, gdyby mnie coś takiego spotkało np za granicą...

    Coraz bardziej biję się z myślami, czy jednak w ogóle załatwiać KK
    Aliora. Duet Alior + Citi tez daje radę...

    --
    Michał