  • 1. Data: 2002-02-22 06:24:31
    Temat: KASA MIESZKANIOWA-----------JAK ODLICZYC
    Od: "Adam" <g...@o...pl>

    Dam przyklad dotyczacy Kasy Mieszkaiowej

    Mój okresz oszczedzania w kasie mieszkaniowwj PEKAO S.A mija w 01.11.2004-
    uzbieram 35.000 bez kredytu ktorego nie licze z kasy m.- odliczam od podatku
    30%./ Ulga na kase mieszkaniowa/

    Teraz wziolem kredy zwykly na czel mieszkaniowy- budowlany np w Banku
    Slaskim dnia 12.03.2004.
    70.000 zl w dniu 01.05.2004. wydalem wszystkie pieniadze z tego kredytu na
    cel mieszkaniwy odliczylem 19%. /Duza ulga budowlana/
    -teraz---------Pieniadze z kasy m. splaczają kredyt mieszkaniowy w dniu
    01.01.2005
    Co w tym przypadku..................

    Chodzi mi o to ze tu odliczam z kwoty 35.000 -30%
    70.000 -19%, czy tak moze byc
    Z tego co widze odlicze dwa razy ta szama kwote 35.000. najpierw jako kasa
    mieszkaniowa potem jako ulga budowlana
    Prawda

    Prosze o opinie.
    Oraz czy urząd skarbowy się nie do czepi.

    Z powazaniem
    Adam T.
    g...@o...pl

  • 2. Data: 2002-02-22 08:22:23
    Temat: Re: KASA MIESZKANIOWA-----------JAK ODLICZYC
    Od: "Rad'ek" <A...@p...fm>

    Użytkownik "Adam" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Prawda
    >
    > Prosze o opinie.
    > Oraz czy urząd skarbowy się nie do czepi.

    doczepi sie z pewnoscia.
    korzystasz albo z ulgi na oszczedzanie w kasie mieszkaniowej albo
    budowlanej.
    zrob korekte jak najpredzej (zwrocony podatek + odsetki ustawowe).

    wspolczujacy
    radek

  • 3. Data: 2002-02-22 09:02:36
    Od: "Adam" <g...@o...pl>

    Rozpoczolem budowe w dniu 21.12.2001 i jestem rowniez w uldze budowlanej.
    czyli na zasadach do konca 2004 roku wydatki.
    Mam pozwonenie na budowe, ksiazke budowy, kierownika budowy, oraz wytyczeniu
    domu na dzialce

    Prosze w dalszym ciagu o odpowiedz na to pytanie

    Zpowazaniem Adam T
    g...@o...pl

  • 4. Data: 2002-02-22 09:07:06
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Rad'ek <A...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a54v3e$d5u$...@n...ipartners.pl...

    > doczepi sie z pewnoscia.
    > korzystasz albo z ulgi na oszczedzanie w kasie mieszkaniowej albo
    > budowlanej.
    > zrob korekte jak najpredzej (zwrocony podatek + odsetki ustawowe).

    On jeszcze z niczego nie korzysta :-)) to co ma korygowac

    Karol

  • 5. Data: 2002-02-22 09:39:32
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Adam <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a54olo$r4l$...@n...onet.pl...
    > Dam przyklad dotyczacy Kasy Mieszkaiowej

    Wycialem wszystko bo nie moglem sie polapac w Twoich datach.
    IMHO sytuacja wyglada tak:.
    1. Budowe domu finansujesz (kredyt, wlasne srodki).
    Korzystasz z duzej ulgi (19%).
    2. Oszczedzasz takze w KM (30%) i tez korzystasz z duzej ulgi.
    Pamietaj, ze wysokosc duzej (starej) ulgi jest wspolna na budowe i KM.
    3. Wyplacasz zaoszczedzone w KM pieniadze i przeznaczasz je na cel
    mieszkaniowy czyli splate kredytu
    zaciagnietego na budowe domu.

    Natomiast gdybys nie korzystal z kredytu to sytuacja wyglada troche inaczej.
    Kwote ktora wyplaciles z KM przeznaczasz na cel mieszkaniowy, ale tej kwoty
    nie mozesz ponownie odliczyc jako duza ulga. Poniewaz wlasnie w ten sposob
    dostalbys ulge dwa razy. Co jest niezgodne z ustawa.
    Polecam arcwium Rzepy na tentemat (podwojna ulga w PIT-D). Min. Ozog wydala
    w zeszlym roku interpetacje ustawy na ten temat.

    Karol

  • 6. Data: 2002-02-22 10:01:35
    Od: "Adam" <g...@o...pl>

    Sorry

    Ale z kasy mieszkaniowej kozystam od listopada 2001,
    Wplacilem po 180zl dwa razy, Pekao S.A
    A ulge budowlana mam bo rozpoczolem budowe domu w 2001 i tez odliczylem w
    ramach duzej ulgi budowlanej
    ok 5000zl -19%

    Kozystam i z ulgi budowlanej i z kasy mieszkaniowej
    Ale moje pytanie dotyczy Kasy mieszkaniowej

    Zastanowcie sie dobrze czy rzeczywiscie sie zauwazy urzad skargowy ta
    roznicze

    Po pierwsze kasa mieszkaniowa umozliwia To co zaoszczedziles srodki wciagu 3
    lat wydaz na budowe lub
    NA SPLATE INNEGO KREDYTU MIESZKANIOWEGO

    To bankowi informujesz ze splacasz inny kredyt mieszkaniowy a nie urzad
    skarbowy
    Po drugie zawsze mozesz wymslec wymowke urzedowi skarbowemu ze pozyczyles
    pieniadze
    od rodziny lub ze zaoszczedziles, jak by pytal skad masz ---------------Co
    ja gadam
    Przeciez masz z kredytu z innego banku.
    I zamyka sie bledne kolo
    Z kasy Mieszkaniowej juz Odliczyles w latach wczesniej, a budowlana
    zaczynasz w 2004

    A te pieniadze Z Kasy Mieszkaniowej splaca czesciowo kredyt mieszkaniow.
    A pieniadze z kredytu juz wydales w 2004 np. sierpniu, a z kasy splacaja w
    2005 roku styczniu

    Nigdzie nie pisze maz oddac ta kwote 30% z kasy jezeli splacasz inny kredy
    mieszkaniowy,
    pisze nie mozesz wydac na budowe ponownie je odliczajac

    Z powazaniwm Adam.T
    g...@o...pl

  • 7. Data: 2002-02-22 10:14:04
    Od: "Adam" <g...@o...pl>