  • 1. Data: 2005-07-02 18:26:23
    Temat: Jaki bank? drugie konto, obok Ineligo, nie mBank
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiam się nad założeniem drugiego konta. Obecnie mam
    konto w Inteligo jestem raczej zadowolony ale chciałbym się
    zabezpieczyć na wypadek jakichś większych problemów z
    dostępem do pieniędzy.

    Chodzi mi o konto na które wpłacę powiedzmy 1 000 zł, które
    tam pozostaną aż do sytuacji awaryjnej (utraty karty
    Inteligo, padu systemu itd), wtedy chciałbym mieć do nich
    dostęp za pomocą karty. Zależy mi na niskich kosztach
    posiadania konta i karty. Nie zależy mi na bezpłatnych
    bankomatach, niskich kosztach przelewu, dostępie przez
    Internet. Sympatyczne będzie rozsądne oprocentowanie ale to
    nie jest warunek.

    mBank odpada - miałem z tym bankiem rozmaite problemy
    zakończone rezygnacją z konta.

    Ma ktoś jakieś pomysły?

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 2. Data: 2005-07-03 11:12:12
    Temat: Re: Jaki bank? drugie konto, obok Ineligo, nie mBank
    Od: "Pablo Aimar" <pawelb@[nospam]post.pl>

    Grzegorz Szczepanik wrote:

> [...]
    > bankomatach, niskich kosztach przelewu, dostępie przez
    > Internet. Sympatyczne będzie rozsądne oprocentowanie ale to

    Ja mam na tej zasadzie PKO BP. Nie miałem nigdy problemów,
    nieprzyjemności. Raczej sobię chwalę - żona też.

    --
    Best regards, P a b l o A i m a r

  • 3. Data: 2005-07-03 11:33:47
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    Pablo Aimar wrote:

    > Ja mam na tej zasadzie PKO BP. Nie miałem nigdy
    > problemów, nieprzyjemności. Raczej sobię chwalę - żona
    > też.

    PKO BP zlikwidowałem po założeniu Inteligo, bardzo się
    wzajemnie dublowały, drugim powodem likwidacji był
    absurdalnie niski limit wypłat - 100 zł dzienie.
    Tolerowałem to tak długo jak musiałem - miałem w PKO kredyt
    studencki - potem dałem sobie spokój.

    Chodziło mi właśnie o coś zupełnie niezależnego - PKO i
    Inteligo mają ze sobą sporo wspólnego.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 4. Data: 2005-07-03 12:28:29
    Od: " " <n...@g...pl>

    Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > studencki - potem dałem sobie spokój.
    >
    > Chodziło mi właśnie o coś zupełnie niezależnego - PKO i

    Moze konto lokacyjne w Reiffeisen Banku (zero zlotych prowadzenie, przelewy
    krajowe zero zlotych), ale NIE MA zadnych kart.

    Moze wiec MultiBank...? Bank beznadziejny, natomiast swietny system
    internetowy za psie pieniadze ok 5 zl/miesiecznie (MultiKonto JA)

  • 5. Data: 2005-07-03 13:33:52
    Od: "Pablo Aimar" <pawelb@[nospam]post.pl>

    Grzegorz Szczepanik wrote:

> [...]
    > studencki - potem dałem sobie spokój.
    >
    > Chodziło mi właśnie o coś zupełnie niezależnego - PKO i

    Dziwnie masz z tymi wypłatami... limit 100 zł ? Bardzo dziwne.
    Ja nieraz wybierałem po pare tyś bez problemu. Może i te konta
    mają ze sobą coś wspólnego, w końcu to ta sama firma.

    Więc jeśli nie PKO BP to przyjżałbym się na Twoim miejscu:
    BPH, VW, Lukas.

    --
    Best regards, P a b l o A i m a r

  • 6. Data: 2005-07-03 14:42:16
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    Pablo Aimar wrote:

    > Dziwnie masz z tymi wypłatami... limit 100 zł ? Bardzo
    > dziwne. Ja nieraz wybierałem po pare tyś bez problemu.
    > Może i te konta mają ze sobą coś wspólnego, w końcu to ta
    > sama firma.

    Dziwnie ale przynajmnie znam przyczyny. PKO to bank
    (zwłaszcza jego oddziały małomiasteczkowe jak w tym
    przypadku) który korzeniami tkwi w PRL-u. Jak zakładałem
    konto (na potrzeby wypłat rat kredytu studenckiego) to się
    niespodobałem osobie zakładajacej które wpisała do papierów
    taki limit i tak juz zostało.

    > Więc jeśli nie PKO BP to przyjżałbym się na Twoim
    > miejscu: BPH, VW, Lukas.

    BPH ma zaletę że mam jego oddział w swoim mieście (i 3
    bankomaty) ale tam również zrezygnowałem nie tak dawno z
    konta, ponieważ jego najważniejszą funkcjonalność (tzn
    możliwość wpłacania gotówki na konto) zapewniło mi wygodniej
    Inteligo, do ichniego systemu internetowego nie mam
    przekonania, a jako konto rezerwowe jest po prostu zbyt
    kosztowny (prawie 10 zł miesięcznie opłat w momencie kiedy
    likwidowałem niecały rok temu).

    Przyglądam się właśnie Lukasowi i wygląda najrozsądniej. Jak
    wymyślę coś innego to dam znać.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 7. Data: 2005-07-03 14:44:29
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    n...@g...pl wrote:

    > Moze konto lokacyjne w Reiffeisen Banku (zero zlotych
    > prowadzenie, przelewy krajowe zero zlotych), ale NIE MA
    > zadnych kart.

    Odpada, ogólnie ciekawa oferta ale potrzebuje karty aby mieć
    możliwość wyciągnięcia pieniędzy ze ściany w momencie
    problemów z podstawowym bankiem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 8. Data: 2005-07-03 14:55:07
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Więc jeśli nie PKO BP to przyjżałbym się na Twoim miejscu:
    > BPH, VW, Lukas.

    BPH ODPADA!
    Beznadziejna bankowosc internetowa, poza tym prowizja karna doliczana do
    comiesiecznej opalty za prowadzenie rachunku za niezaplacenie karta debetowa
    min 2 razy/miesiac (nie wchodz w to wyplaty z bankomatu).

    Te prowizje karna BPH nazywa sobie "ubezpieczenie karty".
    W MultiBanku rowniez biora 1 zl chyba co miesiac, ale konto kosztuje 3 zl a
    nie zas 10 zl jak w BPH.

  • 9. Data: 2005-07-03 15:12:18
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 3 lipiec 2005 roku,
    kiedy to n...@g...pl posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > Moze wiec MultiBank...? Bank beznadziejny, natomiast swietny system
    > internetowy za psie pieniadze ok 5 zl/miesiecznie (MultiKonto JA)

    A dlaczego koniecznie jeden bank, a nie na przykład trzy lub więcej?

    Codzienne zakupy też nie robisz w jednym sklepie, więc dlaczego chcesz się
    ograniczać tylko do jednego banku?

    Raiffeisen - wpłatomat, przelewy, co miesiąc darmowy wyciąg z konta
    Lukas - wpłatomat, karta kradytowa
    Volkswagen - przelewy, ROR, co miesiąc darmowy wyciąg z konta
    mBank - Visa Electron i wypłaty z bankomatów oraz eMax Plus
    ING Śląski - konto oszczędnościowe OKO

    Z wymienionej piątki wybranie niektórych uzupełniających sie usług z VW,
    Lukasa i mBanku tworzy wreszcie porządny "wirtualny bank" wart naszych
    pieniędzy.

    Na dokładkę dla wymagających, bo z pierwszych pięciu płacisz tylko 1 zł/rok
    w Volswagenie:
    Inteligo - zakupy w internecie i chyba najgęstsza siec bankomatów i
    placówek

    W zupełnie innym banki kredyt hipoteczny, a w jeszcze innym ewentualny
    drobny kredyt (w obu przypadkach zależy to od zaoferowanych warunków).

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 10. Data: 2005-07-03 17:22:58
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-07-02 Grzegorz Szczepanik napisał(a);

    > Zastanawiam się nad założeniem drugiego konta. Obecnie mam
    > konto w Inteligo jestem raczej zadowolony ale chciałbym się
    > zabezpieczyć na wypadek jakichś większych problemów z
    > dostępem do pieniędzy.

    Moze eurobank? Konto w pare minut, do niego karta od reki (choc
    niespersonalizowana -- bez nazwiska), ladne oprocentowanie ROR-u
    (3%). Z oplat to tylko zlotowka/miesiac za karte. Dla Ciebie -- same
    zalety :) Choc ostatnio zdazyla im sie mala wpadka...

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com