  • 1. Data: 2005-02-01 18:40:02
    Temat: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Może zrobimy ranking kart?

    Wszyscy reklamują się długim grace period'em, oprocentowaniem kredytu, etc.
    Co do grace period, to rozumiem, ale oprocentowanie... Czy ktoś tak na
    prawdę korzysta z tego kredytu?... ;-)
    [ To było pytanie retoryczne...]

    Moje kryteria to:
    1) prosta procedura reklamacyjna;
    2) niska kwota odpowiedzialności własnej klienta (przed zastrzeżeniem
    karty);
    3) realne koszty użytkowania + usługi dodane;
    4) dostęp do informacji o transakcjach;

    Z tego 1) i 2) są najistotniejsze dla mnie, reszta pozwala rozstrzygnąć
    o ofercie.

    ad 1) Generalnie postanowiłem wystrzegać się kart, których wystawcy
    zakładają, że za transakcje reklamowane należy zapłacić.
    Wolę bank, który uznaje moje roszczenia i nie każe mi płacić za to co
    reklamuje.

    ad 2) Nie podoba mi się zmuszanie mnie do dostarczanie oświadczenia
    złożonego na policji (czasem wraz z tłumaczeniem na j.polski) o
    kradzieży karty, czy konieczność pisemnego potwierdzania zastrzeżenia
    karty w okresie 72 godzin.

    Reszta mnie troszkę mniej interesuje... ale bez przesady...

    Czekam na informacje co wiecie o Waszych kartach dla punktów 1) i 2) (i
    innych).
    Czy mieliście jakieś problemy z tymi zagadnieniami?
    Jak Miało się to w praktyce?

    Tomek

  • 2. Data: 2005-02-01 18:54:01
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa. [ Tylko dla użytkowników ;-) ]
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Tomasz napisał(a):

> [...]
    > Co do grace period, to rozumiem, ale oprocentowanie... Czy ktoś tak na

    Zerknij na http://www.kartyonline.net

    Znajdziesz tam parę słów na ten temat

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2005-02-01 18:59:07
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > innych).
    > Czy mieliście jakieś problemy z tymi zagadnieniami?

    karta Citi :
    ad1.) po zgłoszeniu reklamacji (telefonicznie oczywiście) kwota reklamacji
    jest czasowo uznawana na rachunku klienta, do czasu jej ostatecznego
    rozstrzygnięcia. Jeśli rozstrzygniecie reklamacji jest niekorzystne dla
    klienta, kwota ponownie obciąża rachunek KK
    ad.2) jeśli masz karte ze zdjeciem nie odpowiadasz za nic na 72 godziny
    przed zastrzezeniem karty, a dla karty bez zdjecia na 48 godzin.
    ad.3 i 4) opłata roczna standardowo 75-290 pln + 6,5 pln miesięcznie pakiet
    bezpieczenstwa, choc mozna negocjowac opłaty roczne (pierwszy rok za darmo).
    Usługi dodane - dodatkowe ubezpieczenia (np. zakupów, na zycie),
    powiadamianie o saldzie smsami, podgląd przez internet i oczywiście pełna
    obsługa telefoniczna 24h/dobe, karty dodatkowe dla osób pełnoletnich
    wystawiane przez telefon, programy lojalnościowe (era,bp), programy
    zniżkowe, przelewy z kart kredytowych przez internet/telefon

  • 4. Data: 2005-02-01 19:29:00
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > osób pełnoletnich wystawiane przez telefon, programy lojalnościowe
    > (era,bp), programy zniżkowe, przelewy z kart kredytowych przez

    Dokladnie !
    Wez na pierwszy rok za darmo.

    pzdr
    wkg

  • 5. Data: 2005-02-01 19:40:31
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie !
    > Wez na pierwszy rok za darmo.
    >
    > pzdr
    > wkg

    i jeszcze jedna fajna cecha tej karty - tzw. plan spłat ratalnych "komfort",
    zakupy i gotówka na raty (9-15% w skali roku)

  • 6. Data: 2005-02-01 20:08:31
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > i jeszcze jedna fajna cecha tej karty - tzw. plan spłat ratalnych
    > "komfort", zakupy i gotówka na raty (9-15% w skali roku)

    Ejze, czyzby ????
    Przy zakupach bezgotowkowych dzwonia do mnie i proponuja rozlozenie
    platnosci na raty na tzw "10 %" ( mniej wiecej ). Licza to tak, ze dziela
    kwote zakupow na 12 rat i do kazdej doliczaja 10 % ! ! ! Czyli
    oprocentowanie nominalne wychodzi okl 20 %
    Zadzwon lepiej do nich i sie zapytaj ... serdecznie odradzam korzystanie z
    takich "ofert".

    pzdr
    wkg

  • 7. Data: 2005-02-02 09:17:05
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

> [...]
    > rozstrzygnięcia. Jeśli rozstrzygniecie reklamacji jest niekorzystne dla
    > klienta, kwota ponownie obciąża rachunek KK
    pozytyw
    a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?
    a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...

    > ad.2) jeśli masz karte ze zdjeciem nie odpowiadasz za nic na 72 godziny
    > przed zastrzezeniem karty, a dla karty bez zdjecia na 48 godzin.
    - czy zastrzegając wymagają potwierdzenia (pisemne/osobiste) i
    dodatkowych dokumentów (protokół zgłoszenia kradzieży z policji).
    No i ponawiam pytanie: interesuje mnie styk teorii z praktyką. ;-)

    Tomek

  • 8. Data: 2005-02-02 09:25:32
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Markus Sprungk wrote:

    > Zerknij na http://www.kartyonline.net
    znam, znam.

    > Znajdziesz tam parę słów na ten temat

    Nie szukam opisów teoretyków, a opinii użytkowników, którym zdarzyło się
    mieć wątpliwą przyjemność reklamować transakcje, zastrzegać kartę, etc.
    Zazwyczaj diabeł tkwi w szczegółach (procedura reklamacji transakcji
    Visą w mBanku jest tego przykładem...).
    Sam mogę dużo pisać na ten temat i innych kart. W końcu od hmmm...ok.10
    lat płacę kartami i wiele już widziałem...

    Takie opinie są znacznie bardziej cenne niż suche opisy.

    Tomek

  • 9. Data: 2005-02-02 09:29:16
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?
    > a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...
    >
    > No i ponawiam pytanie: interesuje mnie styk teorii z praktyką. ;-)

    A moze Ty po prostu powinienes ponowic kontakt z archiwum ? Zawiera wiele
    przykladow z zycia ... tylko trzeba sie pofatygowac

    pzdr
    wkg

  • 11. Data: 2005-02-02 10:24:08
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > a czy miałeś wątpliwą przyjemność zgłaszać reklamację?
    > a jeśli tak to jak teoria ma się do ideału, bo o to głównie mi chodziło...

    robiłem np. przelew do expekt z karty, naliczyła się opłata za wypłate
    gotówki (przy kasynach zawsze się nalicza).zgłosiłęm reklamację dotyczącą
    tej opłaty,a na drugi dzień miałem już wyksięgowaną nie tylko opłatę, ale i
    transakcję z expekt - która oczywiście po 14 dniach wróciła, ale to świadczy
    o poważnym podejściu do reklamacji

    > - czy zastrzegając wymagają potwierdzenia (pisemne/osobiste) i dodatkowych
    > dokumentów (protokół zgłoszenia kradzieży z policji).
    > No i ponawiam pytanie: interesuje mnie styk teorii z praktyką. ;-)

    ja nie zastrzegałem, ale moja żona tak - tylko telefon, żadnych dokumentów
    papierowych nie potrzeba (chyba że w oddziale, to tam coś się chyba
    podpisuje, ale po to żeby był "dowód rzeczowy", bo rozmowy telefoniczne są
    nagrywane)