  • 11. Data: 2022-04-19 15:28:40
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-19-kwietnia-2022 o 14:37, J.F pisze:
    > W zasadzie tak, ale wiesz - deponenci chcieliby jakies % od swoich
    > pieniedzy.
    > A jak Glapinski mowi "trudne czasy, pandemia, musimy tarcze
    > wprowadzic", to potem masz skutek - inflacja szaleje.

    A jak kryzysy i pandemie i głupie rządy i jest taka drobna sugestia coby
    banki te lokaty podniosły ...

    To banku mówią nihoooojjaaa bo my sobie wyliczyliśmy wibor jest tyle i tyle.

  • 12. Data: 2022-04-19 16:10:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 15:28:40 +0200, _Master_ wrote:

    > A jak kryzysy i pandemie i głupie rządy i jest taka drobna sugestia coby
    > banki te lokaty podniosły ...
    >
    > To banku mówią nihoooojjaaa bo my sobie wyliczyliśmy wibor jest tyle i tyle.

    Ale widzisz ...
    -po ch*** maja banki podnosic oprocentowanie lokat, skoro maja nadmiar
    pieniedzy od klientów ... i jak widac niedomiar kredytow,

    -a NBP im pieniedzy nie pozyczy w razie potrzeby, na niziutki % ?

    -a te kredyty, to na jaki % maja byc?
    Bo bedą na wysoki, to bedziesz narzekał, ze Glapinski obniza stopy,
    a banki stosują wysokie z sufitu :-)
    Bedą na niski procent, a potem sie okaze, ze klienci depozyty
    wycofaja, to co - bank ma doplacic do interesu?

    Na razie to masz - KNF przymusil banki do oferowania kredytów o stałej
    stopie, banki zaoferowały, klienci olali ... teraz moze sobie pluja w
    brodę ... a jak to wyjdzie w okresie 5 lat, to nikt nie wie.

    A w ogole dzialanie KNF ... ochrona klienta/konsumenta/obywatela,
    czy ochrona bankow, a przede wszystkim dupochron ... teraz sie powie
    złotówkowiczom "a mogliscie stałe raty wziąć" :-P

    J.

  • 13. Data: 2022-04-19 16:14:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 15:26:47 +0200, _Master_ wrote:

    > Nie mają gotówki? Co Ty gadasz? Co Ty gadasz... ;-)

    ok, moze zle sie wyraziłem:
    -maja troche gotówki w postaci banknotów i monet,
    -maja sporo zapisów na kontach NBP, co w zasadzie jest równorzędne
    z gotówką,

    -ale znacznie wiecej maja zapisów na kontach klientów, po stronie
    "depozyty".

    Tak to jest - bank nie jest przechowalnią pieniedzy, bank jest
    posrednikiem kredytowym.

    J.

  • 14. Data: 2022-04-19 16:15:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 15:14:30 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Przecież WIBOR jest niski. Nawet bardzo niski.

    W jakim sensie?
    5.5% 3M, 6% 1R to niski, a nawet bardzo niski ?

    J.

  • 15. Data: 2022-04-19 19:08:44
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Tue, 19 Apr 2022 14:05:20 +0200, użytkownik _Master_ napisał:

    > Jeszcze przed pandemią banki w Polsce były bardziej dochodowe niż w
    > Niemczech

    Gdzieś, kiedyś czytałem, że w zdrowej gospodarce przeciętny wzrost
    dochodów banków powinien odpowiadać wzrostowi PKB. W Polsce banki
    narzekają ma prawo, na podatki, na rząd. Każde nowe przepisy mają według
    nich prowadzić do bankowej tragedii, ale jednocześnie już od wielu lat
    przywykły do wzrostów dwucyfrowych i udaje im się je utrzymać nawet w
    najtrudniejszych latach. A jak tam u nas wygląda wzrost PKB?

  • 16. Data: 2022-04-19 19:16:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 19 Apr 2022 17:08:44 GMT, jureq wrote:

> [...]
    > przywykły do wzrostów dwucyfrowych i udaje im się je utrzymać nawet w
    > najtrudniejszych latach. A jak tam u nas wygląda wzrost PKB?

    W rzadowej propagandzie?

    Poza tym pamietaj, ze teraz banki maja nieciekawą sytuacje prawną
    z uwagi na frankowiczów, ale też możliwosc manipulacji zyskiem -
    założy sie rezerwe na ryzyko prawne i zysk z dwucyfrowego zrobi sie
    przyzwoity, jednocyfrowy.

    A kolejna sprawa ... jak kredyty sa oprocentowane na 10%, to sporo z
    nich moze sie nie splacac, a bank sie utrzyma.
    Jak to jest 2%, to juz trzeba kredytow mocno pilnowac.
    A przeciez jeszcze są koszta działalnosci.

    J.

  • 17. Data: 2022-04-19 20:54:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-19-kwietnia-2022 o 19:16, J.F pisze:
    > aja nieciekawą sytuacje prawną
    > z uwagi na frankowiczów,

    Co Ty gadasz? Co Ty gadasz?

    A to nie jest tak że jak sobie nagrabiły to teraz trzeba będzie płakać i
    płacić.
    Ale SPOKO mają z czego płacić -)

    Z każdym rokiem ten ARMAGEDON jest mniej prawdopodobny.

  • 18. Data: 2022-04-19 21:04:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 20:54:07 +0200, _Master_ wrote:

    > Co Ty gadasz? Co Ty gadasz?
    >
    > A to nie jest tak że jak sobie nagrabiły to teraz trzeba będzie płakać i
    > płacić.

    Jak widac - nikt nie wie, czy trzeba bedzie placic, czy nie bedzie
    trzeba :-)

    > Ale SPOKO mają z czego płacić -)
    > Z każdym rokiem ten ARMAGEDON jest mniej prawdopodobny.

    I tak to jakos wyglada - frankowych kredytow coraz mniej,
    jak sie jeszcze zniecheci ludzi, to spłacą i zapomną.
    Albo z uwagi na inflacje to bedzie jakaś nieistotna częsc finansów
    banku.

    A wtedy moze zobaczysz prawdziwy zysk bankow ... albo z uwagi na
    inflacje bedzie juz przyzwoity :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-04-19 21:10:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > W jakim sensie?
    > 5.5% 3M, 6% 1R to niski, a nawet bardzo niski ?

    Przy przynajmniej kilkunastoprocentowej inflacji, z tendencją do
    dalszego wzrostu? Jasne że tak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2022-04-19 21:17:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    jureq <j...@n...no> writes:

> [...]
    > przywykły do wzrostów dwucyfrowych i udaje im się je utrzymać nawet w
    > najtrudniejszych latach. A jak tam u nas wygląda wzrost PKB?

    Wzrosty są znacznie mniej ważne niż bezwzględna wysokość. Dokładnie tak
    samo jest z PKB. Odbijanie się od dna jest łatwe, wyżej jest trudniej.
    W przypadku m.in. banków korzystnym wskaźnikiem jest także przychód
    (i dochód) w przeliczeniu na 1 klienta, oraz na 1 klienta danego
    rodzaju.
    --
    Krzysztof Hałasa