  • 11. Data: 2008-05-12 21:34:59
    Temat: Re: Jak oni licza kredyt?
    Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl>

    Im dłużej spacasz, tym więcej spłacasz. Jak w racie nie spłacisz odsetek,
    to wpadniesz w błędne koło kredytowe. Polecam ze dwa wątki niżej.

    D.
    (która spłaciła kredyt na 25% , choc wydawało się to nierealne, i którą
    pewien Witek wykiwał w sprawie zakupu mieszkania ;-) miesiąc temu)

  • 12. Data: 2008-05-13 06:42:58
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > ładna przebitka, to ja dziękuję za taki kredyt.

    normalka - co w tym dziwnego?
    masz kasę - nie pożyczaj.
    nie masz? pożycz a potem płać i płacz...

    --
    pozdr
    P.

  • 13. Data: 2008-05-14 20:50:19
    Od: "Gabriel" <M...@W...pl>

    > Z tych danych co podales (stopa + marza = 7,38%), rata stała, 110tys, 360
    > miesiecy:
    > Dla +0,9% wychodzi rata: 828,72
    > Po wpisie do KW: 760,13
    > 1 rata: kapitał spłacany - 69,72; odsetki - 759,00 (dla +0,9%)
    >
    > Całkowity koszt kredytu (liczony bez dodatkowego +0,9%):
    > Kapitał: 110000,00
    > Odsetki: 163630,41
    > Suma wszystkich rat: 273646,81

    a jak to liczyles?
    ja z wzoru na kwota kredytu/ rente platna z dolu

  • 14. Data: 2008-05-15 08:43:17
    Od: r...@p...fm

> [...]
    > 1 rata: kapitał spłacany - 69,72; odsetki - 759,00 (dla +0,9%)
    >
    > Całkowity koszt kredytu (liczony bez dodatkowego +0,9%):

    -----------------

    Witam.
    Jak to sie liczy?
    Moje wyliczenia:
    110 tys. na 360 m-cy spłata kapitału m-c 305,55 PLN
    odsetki (stopa+marża=7,38%)
    110.000 x 7,38%=8118/12m-cy=676,5

    kapitał+odsetki=rata
    305,55+676,5=982,05 PLN

    Gdzie popełniam błąd?

    Pozdro
    Robson

  • 15. Data: 2008-05-15 10:29:49
    Od: s...@g...com

    Primo - w momencie, gdy zakladasz, ze saldo przez 12 miesiecy = 110
    tysiecy.
    Po 1szym miesiacu saldo zmienia sie o kapital splacony w 1szej racie.
    Secundo - dzielac kapital przez liczbe miesiecy - zakladasz raty
    malejace tj stala wartosc kapitalu plus odsetki, ktorych co miesiac
    jest coraz mniej (bo kapital mniejszy, chyba ze % ida w gore).

    Jezeli zachowasz zalozenie z 'secundo' i uwzglednisz wyliczenie
    odsetek i korekte salda kapitalu o splate co miesiac, to wyjdzie C
    harmonogram w wersji rat malejacych. Oczywiscie aktualny przy
    zalozonej stopie, ktora sie bedzie co jakis czas zmieniac.

    Pzdr

    MS

  • 16. Data: 2008-05-15 10:52:26
    Od: r...@p...fm

> [...]
    > harmonogram w wersji rat malejacych. Oczywiscie aktualny przy
    > zalozonej stopie, ktora sie bedzie co jakis czas zmieniac.

    -------------------------------

    Dzięki. Już chwytam. Okazuje się, że moje wyliczenie jest dobre, ale
    dla 1-szej raty malejącej.

    Pozdro
    Robson

  • 17. Data: 2008-05-15 14:59:04
    Od: s...@g...com

    Dokladnie. B. dobrze to ujales - mysle ze teraz spokojnie policzysz
    reszte przy dowolnych zalozeniach.

    Oczywiscie musisz uwazac, co wrzucili Ci w kapital (prowizja, oplata
    za usmiech, oplata za wyliczenie oplaty za usmiech, oplata za
    stekniecie i ubezpieczenie od prukniecia ;-), a cos moze doliczaja
    jako stala kwota co miesiac (+200 zl za dodatkowe ryzyko zwiazane z
    Afryka lub super ubezpieczenie od zalania mieszkania z wylaczeniem
    zalania przez wode).

    Innymi slowy - musisz miec pewnosc, ze masz prawidlowy kapital. Bo
    stope % raczej dobra.

    Pzdr

    MS

  • 18. Data: 2008-05-16 15:51:05
    Od: "wk" <buhaha{wytniij}@poczta{wyytnij}.onet{wwytnij}.pl>

    Użytkownik "Gabriel" <M...@W...pl> napisał w wiadomości
    > a jak to liczyles?
    > ja z wzoru na kwota kredytu/ rente platna z dolu

    Matematyka kredytu:
    http://www.moneta.pl/artykul/20410/2/Raty-rowne-i-ra
    ty-malejace.html

    Jak juz sobie policzysz, to sprawdz wynik tutaj:
    http://kalkulator.kredyt-hipoteczny.biz.pl/

    pozdrawiam, wk

  • 19. Data: 2008-05-20 16:35:47
    Od: "Andri" <q...@w...pl>

    > mala poprawka :)
    > kredyt 110tys :)
    > mi wychodzi 805
    > bankowi 828 :)
    > roznica nadal spora

    Znalazłem, gdzie jest haczyk, zgadzaja sie obliczenia jesli przyjmiemy ze to
    jest sopa nominalna a nie efektywna. A jak powinno byc naprawde?