  • 11. Data: 2016-11-17 17:45:39
    Temat: Re: Ile transakcji bez PINu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A czytałem też, że są banki, które wyłączają właśnie tak, że jedynie zapłacić się
    nie da, ale numer i datę ważności karty wciąż można odczytać - np. można pikaczowo
    załatwić zwrot na kartę.

    Zakłócanie się kart to nie wina kart tylko terminala, który nie umie
    kazać się niechcianej karcie zamknąć.
    Wyłączenie karty nie oznacza, że ona przestaje być kartą RFID tylko ma
    wyłączoną pewną funkcję, którą zapewne można włączyć ponownie i w tym
    celu karta musi normalnie zachowywać się w polu czytnika.

    Jak nie uwzględnimy w oprogramowaniu możliwości, że kilka kart jest w
    polu to już przy 2 kartach jest problem. Jak to uwzględniamy to nasze
    czytniki radzą sobie z 4 kartami na raz. Ale jak da się 5 to już czasem
    odczytają wszystkie a czasem tylko 4. To może wynikać z tego, że
    stosujemy stosunkowo słabe pole - odczyt z odległości rzędu 3cm i jak
    jest obciążone 5 kartami, to może któraś w ogóle nie zaczyna działać bo
    ma za małe napięcie.
    P.G.

  • 12. Data: 2016-11-17 17:48:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 17-11-2016 o 17:45, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > stosujemy stosunkowo słabe pole - odczyt z odległości rzędu 3cm i jak
    > jest obciążone 5 kartami, to może któraś w ogóle nie zaczyna działać bo

    Jak czytam to wszystko jest OK, ale jak odpowiadam to _niektóre_ akapity
    przedmówcy się nie zawijają i widzę tylko początek no i źle zacytowałem.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-11-17 18:56:26
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-17 o 14:13, Piotr Gałka pisze:

    > Ktoś wie do ilu razy sztuka?

    Kilka lat temu sprawdzałem kartę debetową z Eurobanku pod tym względem.
    Na samoobsługowej stacji benzynowej zapłaciłem 14 razy po 10 zł.
    Dalej nie testowałem bo zabrakło miejsca w baku :-)
    Nie wiem jak jest teraz, nie mam już takiej karty w Eurobanku.

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2016-11-17 23:49:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Zakłócanie się kart to nie wina kart tylko terminala, który nie umie
    > kazać się niechcianej karcie zamknąć.

    To nie ma związku.

    > Wyłączenie karty nie oznacza, że ona przestaje być kartą RFID tylko ma
    > wyłączoną pewną funkcję, którą zapewne można włączyć ponownie i w tym
    > celu karta musi normalnie zachowywać się w polu czytnika.

    To jedna z opcji. Inna opcją jest np. wyłączenie całego NFC. Później
    możemy to włączyć tylko stykowo.

> [...]
    > że stosujemy stosunkowo słabe pole - odczyt z odległości rzędu 3cm i
    > jak jest obciążone 5 kartami, to może któraś w ogóle nie zaczyna

    Owszem, za małe napięcie na antenie i może za mała/kiepska antena.
    Dodatkowo czułość tych scalaków (czytnikowych) jest bardzo kiepska,
    nawet jeśli karta jest prawidłowo zasilana, to mogą nie słyszeć
    odpowiedzi. Także słaba dynamika, nie można ustawić większego
    wzmocnienia (jest możliwość) bo nie czyta kart w normalnej sytuacji.
    Dowolny projekt zrobiony "na piechotę" byłby znacznie lepszy.
    Swoją drogą, to pewnie celowe, żeby praktycznie trzeba było dotykać
    kartą do anteny czytnika.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2016-11-18 11:15:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 17-11-2016 o 23:49, Krzysztof Halasa pisze:

    > To nie ma związku.
    Nie ma związku, bo źle zacytowałem. Napisałem o tym jak się zorientowałem.

    > To jedna z opcji. Inna opcją jest np. wyłączenie całego NFC. Później
    > możemy to włączyć tylko stykowo.

    Fakt, nie pomyślałem.

> [...]
    > wzmocnienia (jest możliwość) bo nie czyta kart w normalnej sytuacji.
    > Dowolny projekt zrobiony "na piechotę" byłby znacznie lepszy.

    Nie sądzę. Może byłby ciut lepszy, ale na pewno nie znacznie lepszy, a
    na pewno droższy i większy.
    Robiłem kiedyś "na piechotę" odbiór sygnału z kart 125kHz z modulacjami
    FSK i PSK, bo dostępne scalaki odbierały tylko ASK.
    Na antenie czytnika występuje napięcie kilku/kilkunastu V (13.56MHz),
    czy kilkudziesięciu (125kHz - nie dotyczy kart bankowych) niezbędne do
    wytworzenia pola wystarczającego do zasilanie kart. Sygnał zwrotny z
    karty to modulacja amplitudy tego napięcia na głębokość rzędu kilku mV.
    Odebranie kilku mV sygnału z anteny nie byłoby żadnym problemem gdyby
    nie ten tysiące razy większy sygnał zasilający kartę. Normalne
    odbiorniki radiowe AM odbierają sygnał o głębokości modulacji rzędu
    kilkudziesięciu % a tu mamy poniżej 0,1%.

    > Swoją drogą, to pewnie celowe, żeby praktycznie trzeba było dotykać
    > kartą do anteny czytnika.

    Im mniejszy zasięg tym mniejsza odległość na którą ktoś się musi zbliżyć
    aby podsłuchać transmisję. Na przykład normy obronne zabraniają
    stosowania czytników o dużym zasięgu w kontroli dostępu.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-11-18 11:33:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-17, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    > Dla paranoików (no, może nie w 100%, buractwem ze strony większości banków jest
    ukrywanie tych informacji albo pitolenie o "losowości") KNF wymógł możliwość
    wyłączania pikacza.
    > Ogólnie dziwi mnie, że - ze znanych mi - jedynie popierdółka VW potrafi z tego
    sensownie skorzystać i wysyła karty z wyłączoną możliwością odczytu nie tylko
    jednorazowego kodu CVV, ale również numeru i daty ważności karty.
    > Tak powinna być skonfigurowana każda nowo wysyłana karta - uniemożliwia to odczyt
    numeru i daty ważności bez otwierania koperty.
    > A np. mBąk i citek wysyłają w zwykłych kopertach karty, które podają bezstykowo
    numer i datę ważności (a to podobno jest tajemnica).
    > Oczywiście zapłacić się nimi nie da - pierwsza transakcja musi być stykowa - ale
    numer i datę ważności wykraść można używając telefonu z NFC.

    Albo robiąc zdjęcie karty, czy odcisk na materiale (karty są wypukłe).
    A zdjęcia mają to do siebie, że można je dobrym aparatem cyknąć z dużo większej
    odległości niż NFC ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2016-11-18 12:21:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 11:33:15 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

> [...]
    > A zdjęcia mają to do siebie, że można je dobrym aparatem cyknąć z dużo większej

    Hmm, może żart, może niezrozumienie, więc na wszelki wypadek "wyjaśniam dla prasy" (C
    by prof. Wybiegałło) - chodziło dokładnie o nieuczciwego pracownika poczty, tzw.
    doręczyciela, potocznie zwanego listonoszem. Ew. innych pracowników poczty, którzy
    taki list z kartą do łapy wziąć sobie spokojnie mogą i dotknąć telefonem - odległość
    w tym przypadku nie gra roli.
    A koperty, w jakich banki rozsyłają karty, są dość charakterystyczne - teraz co
    prawda nie są odrukowane w logo banku na każdej możliwej powierzchni, ale bank jako
    nadawca na kopercie - i to z przodu - jest wypisany. A że w środku jest karta to
    można wyczuć.

    Hmm, odcisk na materiale ? Materiale czego ? Koperty ? Czy spodni ? Hmm, czy ktoś
    nosi karty bezpośrednio w kieszeni ? Nie, że się nie da, po prostu się bardzo szybko
    zniszczą, ja moje noszę w kieszeni w "wizytowniku" i po 2 latach na mc z db wytarło
    mi się pół hologramu, nie mówiąc o podpisie czy sreberku z tłoczeń.

  • 18. Data: 2016-11-18 12:43:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Bancer napisał:

> [...]
    >"wizytowniku" i po 2 latach na mc z db wytarło mi się pół hologramu,
    >nie mówiąc o podpisie czy >sreberku z tłoczeń.

    Ale listonosz moze sobie sprobowac odcisk z karty przez koperte
    zrobic.
    Dawniej wystarczyl do tego olowek :-)

    I juz zna numer i date waznosci, ale nie CVV.

    J.

  • 19. Data: 2016-11-18 13:12:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 12:43:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale listonosz moze sobie sprobowac odcisk z karty przez koperte
    > zrobic.
    > Dawniej wystarczyl do tego olowek :-)
    >
    > I juz zna numer i date waznosci, ale nie CVV.

    Hmm, a próbowałeś sam ? Bo to nie jest tylko przez kopertę, a jeszcze przez jedną
    warstwę dość grubego papieru (te kartki, do których przylepiają karty, są dość grube,
    a na pewno grubsze niż kartki na których przesyłają zwykłą korespondencję) - plus
    jeszcze jedna kartka, na której się rysuje, bo przecież na kopercie ślady nie mogą
    zostać.
    Nie twierdzę, że się nie da (a byłby to kolejny argument za bezsensownością robienia
    kart wypukłych, skoro akceptanci mają prawo odmówić przyjęcia zapłaty karty w razie
    awarii terminala), ale łatwe to nie jest - NFC łatwiejsze.
    A nic, poza pustogłowością większości banków, nie stoi na przeszkodzie, by
    przynajmniej wyłączyć możliwość sensownej komunikacji po NFC - a to, na przykładzie
    VW, jest na pewno możliwe - a najlepiej w ogóle cały moduł NFC, żeby nic nie nadawał.
    Nie ominiemy tego, że antena nadal tam jest i umieszczona w polu będzie część energii
    tego pola drenować, ale przynajmniej nie będzie przeszkadzać.

  • 20. Data: 2016-11-18 13:47:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-18, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Hmm, odcisk na materiale ? Materiale czego ? Koperty ? Czy spodni ? Hmm, czy ktoś
    nosi karty
    > bezpośrednio w kieszeni ?

    Nigdy sobie nie odrysowywałeś monety na kartce papieru? :)
    Taki sam argument jak przy NFC jak dla mnie, odczytasz spokojnie numer karty
    i jej datę, a także nazwisko.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com