  • 31. Data: 2016-11-19 22:18:10
    Temat: Re: Ile transakcji bez PINu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 12:43, J.F. pisze:

    > Ale listonosz moze sobie sprobowac odcisk z karty przez koperte zrobic.
    > Dawniej wystarczyl do tego olowek :-)
    >
    > I juz zna numer i date waznosci, ale nie CVV.

    A by mu się chciało. Kopertę sobie otworzy,
    przeczyta i zamknie. Żaden problem.
    Będzie miał też CVV.

  • 32. Data: 2016-11-19 22:42:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > No te klonowanie, to uwierzę jak zobaczę (na żywo). Na razie widziałem
    > sensacyjne filmiki w rodzaju chem-trails. :)

    Może być trudno, bo takich kart (bez CDA/DDA) jest (powinno być) coraz
    mniej. Organizacje same przyznają, że takie karty można klonować, ale
    "wymaga to dużej wiedzy i specjalnych środków". Sposobem walki z tym
    jest autoryzacja zawsze online.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2016-11-21 09:38:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 19-11-2016 o 22:07, Krzysztof Halasa pisze:

    > KBN? Kojarzy mi się tylko z Komitetem Badań Naukowych, ale ja nie robię
    > scalaków.
    Ja też scalaków nie robię, ale miałem zaprojektować czytnik do kart
    125kHz z modulacją FSK i PSK. A że akurat w czasopiśmie Elektronik
    ogłosili konkurs to napisałem, że takiego scalaka (ASICa) brakuje na
    rynku więc jak szukają tematu do opracowania to ... . Jak się
    dowiedziałem, jakie są ramy czasowe tego opracowania to czytnik zrobiłem
    na piechotę (demodulacja AM (duże C bo mała głębokość), filtr RC chyba 5
    rzędu i podwójne-T do wycięcia resztek nośnej). Modulacja 5mV na nośnej
    50V spokojnie dała się wyłuskać.

    > Natomiast z pewnością użycie gotowych scalaków z półki dałoby
    > znacznie lepsze efekty.

    No to już nie wiem, co chcesz powiedzieć. Ten temat rozwinąłem tylko
    dlatego, że napisałeś, że zrobienie "na piechotę" da lepsze rezultaty.

    > Porównaj np. z odbiorem takich "zwykłych" rzeczy jak DVB-T, albo tym
    > bardziej GPS.

    Dla mnie to są rzeczy nieporównywalne.

    > Czytniki mogą nie działać jeśli wykryją więcej niż jedną kartę, ale nie
    > dlatego, że nie potrafią zrobić selecta, tylko jako zabezpieczenie, na
    > wysokim poziomie (procedura dostaje listę kart, liczy ile ich jest,
    > i jeśli jest to liczba inna niż 1, to nie przeprowadza transakcji).

    Zabezpieczenie przed czym?

    > Obawiam się, że bez 12-bitowego ADC oraz sprytnego DSP (może być na PC,
    > np. w postprocessingu w gnuradio) byłby z tym pewien problem - właśnie
    > ze względu na tę "głębokość modulacji".

    Preferuję podejście analogowe.
    P.G.

  • 34. Data: 2016-11-21 20:02:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > No to już nie wiem, co chcesz powiedzieć. Ten temat rozwinąłem tylko
    > dlatego, że napisałeś, że zrobienie "na piechotę" da lepsze rezultaty.

    Na piechotę = używając gotowych scalaków.
    Jasne że nie na jakimś BF519 itp. :-)

    > Dla mnie to są rzeczy nieporównywalne.

    Tym niemniej to są rzeczy porównywalne. Potrzebna jest nieco inna
    antena i nieco inny tuner (albo inaczej ustawiony). No i inny program.

    > Zabezpieczenie przed czym?

    Przed obciążeniem nie wiadomo której karty :-)
    Tak jak w reklamach, nie zadziała przy 2 kartach.
    Co innego jeśli owe karty będą się zbliżały "powoli" do anteny.

    > Preferuję podejście analogowe.

    Niektóre rzeczy dużo łatwiej zrobić cyfrowo.
    Do takich labowych zastosowań to w ogóle można wziąć (zrobić) antenę,
    wziąć gotowy szerokopasmowy cyfrowy TRX (np. jakiegoś Ettusa pracującego
    od DC / 1 MHz itp), i wszystko jest gotowe w ciągu kwadransa. Jeśli nie
    jest, to ruch myszą, albo kilka zmian w programie, i jest.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 35. Data: 2016-11-21 21:02:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 21-11-2016 o 20:02, Krzysztof Halasa pisze:

    > Na piechotę = używając gotowych scalaków.
    > Jasne że nie na jakimś BF519 itp. :-)

    Zatem źródłem nieporozumienia jest inne rozumienie pojęć "czytnik" i "na
    piechotę".

    > Tym niemniej to są rzeczy porównywalne. Potrzebna jest nieco inna
    > antena i nieco inny tuner (albo inaczej ustawiony). No i inny program.

    Znów ta sama przyczyna innego rozumienia.
    Odczytanie komunikacji RFID (np. na oscyloskopie) jest do ogarnięcia a
    odczytanie w ten sposób GPSa nie jest. Dlatego dla mnie są nieporównywalne.
    Ale jak podejście jest takie, że i to i to to jest scalak+antena to jest
    inna rozmowa.

    > Przed obciążeniem nie wiadomo której karty :-)
    > Tak jak w reklamach, nie zadziała przy 2 kartach.
    > Co innego jeśli owe karty będą się zbliżały "powoli" do anteny.

    Jak człowiek zbliża obie tzn, że jest mu wszystko jedno która zostanie
    obciążona i można by uszanować jego zdanie. A jak ma w portfelu kartę
    bankową, kartę miejską i legitymację studencką to takie "zabezpieczenie"
    tylko utrudnia życie.

> [...]
    > od DC / 1 MHz itp), i wszystko jest gotowe w ciągu kwadransa. Jeśli nie
    > jest, to ruch myszą, albo kilka zmian w programie, i jest.

    Nie wiem o czym piszesz, ale wydaje mi się, że każde szerokopasmowe
    rozwiązanie będzie z definicji mniej czułe. Czy jakieś przetwarzanie
    potem potrafi to zniwelować to nie wiem - być może.
    P.G.

  • 36. Data: 2016-11-22 23:25:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Znów ta sama przyczyna innego rozumienia.
    > Odczytanie komunikacji RFID (np. na oscyloskopie) jest do ogarnięcia a
    > odczytanie w ten sposób GPSa nie jest.

    Ależ jest. Może nie na oscyloskopie (chyba że masz naprawdę dużą antenę
    i dobry oscyloskop, przynajmniej ze 100 kzł może być potrzebne). Ale na
    pewno do ogarnięcia.

> [...]
    > obciążona i można by uszanować jego zdanie. A jak ma w portfelu kartę
    > bankową, kartę miejską i legitymację studencką to takie

    Ale podobno tak ma być, widziałem reklamy, które to podkreślały.

    > Nie wiem o czym piszesz, ale wydaje mi się, że każde szerokopasmowe
    > rozwiązanie będzie z definicji mniej czułe. Czy jakieś przetwarzanie
    > potem potrafi to zniwelować to nie wiem - być może.

    To zależy od sygnału. Natomiast wcale nie jest powiedziane, że musisz
    dokonywać detekcji w szerokim pasmie. Możesz sobie zrobić detektor
    np. AM w 100 sąsiadujących pasmach. Albo w 1 wąskim, nie ma problemu.

    Pasmo nie może być oczywiście zbyt wąskie, bo nie zdemodulujesz sygnału.

    Tak żeby ustalić, co leży na półce w sklepie: np. RX z pasmem 50 MHz
    (tani sprzęt), zakres do 4 lub np. 6 GHz (niektóre od DC, nie
    wszystkie), 12-bitowe ADC, i FPGA, która jest w stanie to podzielić na
    kanały, zrobić detekcję dowolną (np. QAM64), a jakby było trzeba, to
    pewnie więcej (trzeba tylko dobrze pokombinować). Resztę można zwykle
    policzyć na pececie.

    Czułość oczywiście zależy od tła oraz modulacji/kodowania, ale taki
    sygnał GPS ze zwykłej aktywnej anteny można tak odebrać (poziom sygnału
    poniżej -100 dBm). Do tego wystarczy pecet, bez specjalnych DSP na FPGA.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 37. Data: 2016-11-23 10:09:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 22-11-2016 o 23:25, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > sygnał GPS ze zwykłej aktywnej anteny można tak odebrać (poziom sygnału
    > poniżej -100 dBm). Do tego wystarczy pecet, bez specjalnych DSP na FPGA.

    Nie wiem, czy ustrojstwem z 12-bit ADC da się pobić to, co da się zrobić
    analogowo. Modulacja 5mV na sygnale 50V to 1/10000 a 12 bit to zaledwie
    4096.
    Jak robiłem to FSK/PSK to z wyliczeń mi wychodziło, że wyłapię 1mV/50V.
    Wyszło trochę gorzej bo do filtra podwójne T wstawiłem R i C nie
    dobierane a z szeregu i z rozrzutami (tak prościej w produkcji). W
    związku z tym nie trafiałem wycinaną f dokładnie w 125kHz, a tu
    minimalna odchyłka to duża zmiana uzyskanego tłumienia (bo to jest taka
    szpila). Jakieś 3mV/50V chyba wyłapywałem.
    P.G.

  • 38. Data: 2016-11-23 18:34:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Nie wiem, czy ustrojstwem z 12-bit ADC da się pobić to, co da się
    > zrobić analogowo. Modulacja 5mV na sygnale 50V to 1/10000 a 12 bit to
    > zaledwie 4096.

    Możesz użyć urządzeń z 14-bitowymi ADC (oraz oversamplingu). W tym
    przypadku (13.56 MHz) pewnie zbędne.
    --
    Krzysztof Hałasa