  • 1. Data: 2004-09-06 07:41:15
    Temat: ING - ubezpieczenie na zycie z IKE ?
    Od: "Jan Kos" <k...@o...pl>

    Ing proponuje osobom majacym ubezoieczenie na zycie z funduszem
    inwestycyjnym przeksztalcenie umowy na ubezpieczenie na zycie z IKE.
    Wyglada to nawet ciekawie : pieniadze ktore wplacasz jako skladka
    ubezpieczeniowa w czesci idzie na pokrycie ryzyka ubezpieczeniowego a
    pozostala czesc na IKE (haha nobel dla tego kto powie mi jaka czesc skladki
    idzie tu a jaka tu) poza tym mozesz zdeklarowac w ramach umowy stala skladke
    na Ike ktora idzie tylko na Ike + mozesz wplacac dodatkowe skladki na Ike .
    Nie przeczytalem jeszcze dokladnie umowy ale Gdzie kruczek ???
    1. zwiazuja cie bardziej z Firma : nie mozesz zrezygnowac / zaiesic z wplat
    na Ike bo rozwiazesz lub przejdziesz w okres bezskladkowy z umowa
    ubezpieczenia
    2. nie wiesz jaka dokladnie kwota idzie na ike z podstawowej skladki
    ubezpieczeniowej - byc moze zeby pokryc ryzyko ubezpieczeniowe pobiora ci
    100 % i nic nie wplaca na ike ???
    3. kruczek pewnie tez jest w oplatach i prowizjach (jescze nie czytalem)
    4. agent twierdzil ze nie zmieni sie kwota ubezpieczenia i innne warunki
    polisy a w umowie znalazlem ze "MOZE" sie zmienic.

  • 2. Data: 2004-09-06 08:20:07
    Temat: Re: ING - ubezpieczenie na zycie z IKE ?
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jan Kos" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    .
    > Nie przeczytalem jeszcze dokladnie umowy ale Gdzie kruczek ???

    Kruczek podstawowy tkwi w bezsensie łączenia produktu ubezpieczeniowego z
    inwestycyjnym. To się nigdy nie będzie opłacać bardziej niż osobne
    inwestycje i osobne ubezpieczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-09-06 16:09:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Sep 2004 09:41:15 +0200, "Jan Kos" <k...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >na Ike ktora idzie tylko na Ike + mozesz wplacac dodatkowe skladki na Ike .

    Coś nieprecyzyjnie napisałeś. O którym konkretnie produkcie piszesz?
    Jeśli płacisz jedną składkę na ubezpieczenie i IKE to kwota na IKE powinna być
    jednoznacznie określona (patrz niżej).

    >2. nie wiesz jaka dokladnie kwota idzie na ike z podstawowej skladki
    >ubezpieczeniowej - byc moze zeby pokryc ryzyko ubezpieczeniowe pobiora ci
    >100 % i nic nie wplaca na ike ???

    Art.29 ustawy o IKE
    "Zakład ubezpieczeń nie może pokrywać kosztów ochrony ubezpieczeniowej z
    części składki ubezpieczeniowej, stanowiącej wpłatę na IKE."

  • 4. Data: 2004-09-07 06:42:17
    Od: "Jan Kos" <k...@o...pl>

> [...]
    > części składki ubezpieczeniowej, stanowiącej wpłatę na IKE."
    >
    > -- Zgadza sie na IKE deklarujesz stala kwote = wplata na IKE i to w
    calosci idzie na IKE , ale oprocz tego masz skladke ubezpieczeniowa ktora do
    tej pory byla dzielona na : 1. pokrycie ryzyka ubezpieczeniowego i 2.
    fundusze inwestycyjne. Teraz ta wlasnie czesc ktora szla na fundusze
    zwiazane z polisa pojdzie tez na IKE. Tak przynajmniej mi klarowal agent.