  • 21. Data: 2008-07-20 19:22:10
    Temat: Re: ING Bank Ślaśki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > Bank ma dwa wyjścia:
    > - albo prosi o spłatę na inny numer rachunku, jakieś takie
    > przejściowe konto

    Ale przychodzace obciazenia musi gdzies zaksiegowac. Gdzie? Tam gdzie
    sie ksieguje obciazenia, na rachunku karty. Wiec ten rachunek nie moze
    byc zamkniety. A czy/ze pozniej klienta sie wezwie do zaplaty i co mu
    sie ew. powie to juz jest inna sprawa.

    > - albo olewa to obciążenie, względnie nie dokonuje go.

    Co na jedno wychodzi, ale bank nie moze tego zrobic dzialajac
    w miedzynarodowych organizacjach platniczych.

    > Pierwszego przypadku doświadczyłem w przypadku gdy spłynęło obciążenie
    > z transakcji bezgotówkowej.

    Wlasnie.

    > Drugiego, gdy tym obciążeniem miały być
    > naliczone odsetki, po prostu nie naliczyły się, bank z nich
    > zrezygnował.

    Ale to nie jest obciazenie samej karty.

    > Nie wiem czemu tak robią, wydaje się to mało sensowne, ale tak robią.

    Wyglada sensownie :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2008-07-20 19:32:17
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > sie ksieguje obciazenia, na rachunku karty. Wiec ten rachunek nie moze
    > byc zamkniety. A czy/ze pozniej klienta sie wezwie do zaplaty i co mu

    Ten rachunek jest zamknięty. Nie omieszkałem bowiem przelać na niego 1
    grosz. Odbił się na drugi dzień.

    > Wyglada sensownie :-)

    Dla mnie nie. Rachunek powinien przez pewien czas być jeszcze otwarty. A nie
    jest.

    marekz

  • 23. Data: 2008-07-20 19:33:44
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości

    > 1 grosz. Odbił się na drugi dzień.

    Poprawka, bodajże po 3 dniach wrócił dopiero, a nie na nastepny dzień.

    marekz

  • 24. Data: 2008-07-20 20:32:43
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-20 19:38 Mithos napisał/a:

    > Mam "pokwitowanie". Karty oddac nie trzeba, bo zamykajac karte ma sie do
    > wyboru m.in : oddanie karty lub tez jej zniszczenie.
    >
    > Po prostu bank sobie nic nie robi ze zlozonej dyspozycji i z tego, ze
    > nawet to potwierdza pisemnie. Takie uroki ING.

    Tak w sumie to ten Bank jest w Katowicach a w Warszawie nie wszyscy
    pracownicy odpowiednio przeszkoleni (chyba).

    --
    animka

  • 25. Data: 2008-07-20 22:35:35
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g5t3tk$i90$1@node1.news.atman.pl>
    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> m.in. napisał(a)::

    > Moim zdanien ING bezczelnie postępuje, bo datę pobrania zaczęli
    > traktować jako datę swojego zaksięgowania.

    Tak jest ze wszytkimi datami, a to nie jst OK.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 26. Data: 2008-07-20 22:45:37
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g5sntq$pp$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> m.in. napisał(a)::

    > Jeśli zależy Ci na tej cesze o której piszemy, to Multibank może być
    > dobrym wyborem, o ile masz u siebie ich oddział. Ewentualnie wirtualny
    > mBank. Ale to tylko przy US/ZUS będzie mieć znaczenie.

    Nie tylko, ma to też znaczenie przy wszelkich płatnościach za kredyt etc.
    W całej EU jest tak, że wiążącą jest data dokonania przelewu, bo "Kowalski"
    nie odpowiada za pracę banków (tak jak nie odpowiada za prace poczty) i nie
    ma na to wpływu. Ma wpływ na to, kiedy robi przelew i ta data w przypadku
    wszelkich sporów jest wiążąca w sądzie. O ile nie miałem osobiście
    konieczności korzystania z tego w sporach z kontrahentami, o tyle z US
    wygrałem i efekcie końcowym przeprosili mnie za swoje postepowanie na
    piśmie. A tak na marginesie, uwierz, że znam przypadek (potwierdzony
    wyciągami) kiedy to pieniądze z jednego konta na drugie (w dwóch różnych
    bankach szły 12 dni). A co do mBanku to zapoznam sie z ich ofertą.

  • 27. Data: 2008-07-20 23:38:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > Ten rachunek jest zamknięty. Nie omieszkałem bowiem przelać na niego 1
    > grosz. Odbił się na drugi dzień.

    Trzeba bylo zrobic to terminalem karcianym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2008-07-21 08:04:09
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz Motyliński" <m...@w...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > "Kowalski"
    > nie odpowiada za pracę banków (tak jak nie odpowiada za prace poczty) i

    W ogólności jesteś w błędzie, ale nie mam zamiaru Cię jakoś pracowicie
    przekonywać. Możesz spróbować przekonać się sam, spłacając na przykład karty
    kredytowe czy tam raty jakichś kredytów/pożyczek przelewem o 23:00 z innego
    banku w ostatnim dniu terminu płatności. Albo spłacając je na poczcie.

    Co do kredytów - w ramach tego samego banku "data dokonania przelewu"
    zadziała, międzybankowo już nie. Ogólnie ma znaczenie data uznania rachunku
    kontrahenta, z wyjątkami, które zostały wymienione wcześniej.

    > A tak na marginesie, uwierz, że znam przypadek (potwierdzony
    > wyciągami) kiedy to pieniądze z jednego konta na drugie (w dwóch różnych
    > bankach szły 12 dni).

    Wykluczyć takiego zjawiska nie można, ale świadczy to o tym, że coś tam
    poszło nie tak po drodze. Ja tymi samymi środkami czasami robię dwa przelewy
    międzybankowe w ciągu jednego dnia (najczęściej z powodu ograniczeń ilości
    darmowych przelewów z kont oszczędnościowych) i na koniec dnia są one w
    banku docelowym.

    marekz

  • 29. Data: 2008-07-21 08:06:25
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Trzeba bylo zrobic to terminalem karcianym.

    Hmm, to byłby ciekawy eksperyment. Ale karta jest w takiej sytuacji na stop
    liście. Więc chyba nie da się zrobić uznania z terminalu...? Może będę miał
    okazję to przetestować przy okazji najbliższej rotacji kart Rajfiego.

    marekz

  • 30. Data: 2008-07-21 08:58:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tomasz Motyliński wrote:

> [...]
    >
    > Nie tylko, ma to też znaczenie przy wszelkich płatnościach za kredyt etc.
    > W całej EU jest tak, że wiążącą jest data dokonania przelewu,

    Uwierz mi, że nie w całej EU. Być może w całej reszcie EU z wyjątkiem PL (w
    co wątpię), ale w PL wiążąca jest data otrzymania pieniędzy przez
    wierzyciela.

    Wyjątkiem jest właśnie US i ZUS, gdzie bodajże przepisy określają obowiązek
    zlecenia przelewu do dnia takiego a takiego.

    Podobnie z tym twoim stemplem pocztowym. Jeżeli wyślesz pracodawcy
    wypowiedzenie 31 stycznia o 23:59 na całodobowej poczcie, to równie dobrze
    możesz poczekać 2 minuty i wysłać 1 lutego o 00:01. Skutek będzie ten sam -
    twój pracodawca otrzyma wypowiedzenie w okolicach 3 lutego, więc
    wypowiedzenie będzie trwało 1 miesiąc od końca lutego.

    Ale jeżeli wyślesz coś do urzędu, to z mocy ustawy datą złożenia do urzędu
    jest data wysłania poleconym przez pocztę polską.

    p. m.