  • 1. Data: 2002-04-11 17:09:01
    Temat: IBAN
    Od: "Jakub Wasielewski" <j...@w...slask.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    W?a?nie dosta?em czarno na bia?ym, z BZWBK, ?e taki a taki numer konta
    osobistego PKO BP nie jest prawid?owy w systemie us?ug elektronicznych
    BZWBK 8-| Bank t?umaczy, ?e w takim przypadku mam dzwoniae do PKO i prosiae
    o podanie pe?nego, a nie skrutowego numeru konta. Chodzi o format IBAN.
    Z tego wynika chyba jaka? ma?a paranoja. Mo?e kto? mi to wyt?umaczy. Za
    ka?dym razem, gdy kto? poda mi swój numer i oka?e si?, ?e to jest wersja
    skrócona, b?d? musia? kontaktowaae si? z bankiem??? Hmm...
    To tylko BZWBK tak ma czy inni te??

  • 2. Data: 2002-04-11 17:23:25
    Temat: Re: IBAN
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Chodzi o to ze PKO BP ma "IBAN BP" - niezgodny ze standardem opisanym np tu
    http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%20lipiec7L%202000P
    RIM.zip

    PKO BP niebawem bedzie mial potrojna numeracje (do konca roku - potem tylko
    IBAN)
    - stara (ta z koncowka 270-41 jezeli chodzi o konta osobiste zlotowe)
    - IBAN BP
    - IBAN

    poki nie dostaniesz na wyciagu IBAN stosuj stary zapis (1020xxxx-xxxxx..-270-41)
    Co smieszniejsze kiedys jak sie pytalem to pracownice PKOBP rowniez gubia sie
    w systemie przy "IBAN BP" i stosuja stare numery w operacjach

  • 3. Data: 2002-04-11 17:33:28
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Uzytkownik "Jakub Wasielewski" <j...@w...slask.pl> napisal w
    wiadomosci news:20020411.190901.87755422.4212@wasielewski.slask
    .pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    >
    > Właśnie dostałem czarno na białym, z BZWBK, że taki a taki numer konta
    > osobistego PKO BP nie jest prawidłowy w systemie usług elektronicznych
    > BZWBK 8-| Bank tłumaczy, że w takim przypadku mam dzwonić do PKO i prosić
    > o podanie pełnego, a nie skrutowego numeru konta. Chodzi o format IBAN.
    > Z tego wynika chyba jakaś mała paranoja. Może ktoś mi to wytłumaczy. Za
    > każdym razem, gdy ktoś poda mi swój numer i okaże się, że to jest wersja
    > skrócona, będę musiał kontaktować się z bankiem??? Hmm...
    > To tylko BZWBK tak ma czy inni też?

    Wydaje mi sie, ze nie maja racji. Niektore banki jeszcze nie przeszly na
    IBAN (Lukas, LGnet) i to nie powinno oznaczac (jeszcze), ze nie mozna tam
    nic wyslac. Poki co powinny dzialac oba systemy numeracji.
    Ale nie przejmuj sie - dzis w BZ WBK skladalem wniosek o VC debetowa.
    Wczoraj mi powiedzieli, ze nie mozna, dzis zadzwonilem do centrum kart i
    okazalo sie, ze mozna. Tyle, ze babka mi tlumaczyla, ze VC debetowa to nie
    znaczy, ze to karta ktora moge zrobic debet. A ja jej na to, ze wiem i
    chodzi o efekt odwrotny, bo debetu nie chce robic. tak jej mowie: "ma pani
    kredytowa i debetowa - debetowa to taka, ktora moze otrzymac osoba od 18 lat
    i majaca konto u was od 3 miesiecy. Mam 18 lat, konto od roku, poprosze o
    wniosek, a jesli ma pani watpliwosci to w centrum powiedzieli byscie panstwo
    tam zadzwonili". Pani: "Aaaaa... to pan mowi o tej normalniej Visie. A tak,
    mamy, mamy, ale to nie debetowa, tylko normalna, bo do kredytowej to trzeba
    miec dochody".

    No alem sie dogadal, wniosek lezy. Czekam

    pzdr
    P.S.
    Na mojej liscie przebojow i tak na 1 miejscu PKO BP. Tlumaczylem kiedys
    inspektorowi jakiemus tam, ze jako wspolwlasciciel moge wybrac ostatnie
    pieniadze z konta, ktore likwidowalem kilka dni temu. Inspektor mowi, ze
    nie. Wiec poszedlem do kierownika oddzialu, ale sekretarka wszystko
    zalatwila i okazalo sie, ze bank jednak oddal mi moje pieniadze z mojego
    konta. I przeprosil.

    Miejsce drugie Lukas. Tlumaczylem babce, ze jednak moge posiadac dostep do
    lukaslinii z limitem 0 zlotych na wychodzace przelewy. Ona, ze nie, a ja ze
    tak. A po co? - pyta. - A po sprawdzanie stanu konta i tworzenie lokat
    terminowych mi linia potrzebna by do oddzialu nie biegac, a 0zl spowoduje,
    ze w przypadku wlamu nikt nie wyjedzie mi z kasa.
    5 minut i sie przekonala - ale niepewna byla :-)

    3 miejsce BZ WBK za "zwykla karte VISA Classic", bo debetowa to ona nie
    jest, bo debetow nie mozna nia robic.

    4 miejsce BZ WBK za zalozenie lokaty terminowej na miesiac i 5000zl., ktorej
    nie bylo widac w necie (2 moje inne widac). Wiedzialem ze jest tylko po
    obciazeniu konta. Ide likwidowac po miesiacu do oddzialu, a Pani: "A
    rzeczywiscie, jest. Czasami nam znikaja te lokaty, sami nie wiemy dlaczego".

    Macie jakies swoje listy przebojow?

  • 4. Data: 2002-04-11 19:47:45
    Od: "Jakub Wasielewski" <j...@w...slask.pl>

    W artykule <a94hf1$v3d$1@absinth.dialog.net.pl>, "Szymon"
    <w...@p...com> napisa?(a):

    > Wydaje mi sie, ze nie maja racji. Niektore banki jeszcze nie przeszly na
    > IBAN (Lukas, LGnet) i to nie powinno oznaczac (jeszcze), ze nie mozna
    > tam nic wyslac. Poki co powinny dzialac oba systemy numeracji. Ale nie

    Jak zawsze nikt nie jest winny i jednocze?nie nikt nie ma racji, mogliby
    w sumie troch? lepiej informowaae jak to jest z tymi numerami kont...
    PKO przegina a w BZWBK system jest wa?niejszy od klientów.

    Teraz to bym spyta?, który bank najlepszy ale nie chce zaczynaae
    niechybnej wojny na grupie ;)

    > Macie jakies swoje listy przebojow?

    Raz w BZWBK system na netcie bawi? si? u mnie w proroka i twierdzi? w
    niedziel?, ?e data ostatniej operacji by?a jutro ;)
    Ciekawe czy "lekkie" problemy z dok?adno?ci? dat zdarzaj? si? im te?
    gdzie indziej, hmm...

  • 5. Data: 2002-04-11 19:52:22
    Od: "Jakub Wasielewski" <j...@w...slask.pl>

    W artykule <6...@n...onet.pl>, "bobby75"
    <b...@p...onet.pl> napisa?(a):

> [...]
    > (1020xxxx-xxxxx..-270-41) Co smieszniejsze kiedys jak sie pytalem to
    > pracownice PKOBP rowniez gubia sie w systemie przy "IBAN BP" i stosuja

    No fajnie ale, numer konta, który za Chiny w BZWBK nie chc? przyj?ae to:
    88 1020xxxx xxxxx0052
    i kicha :(

  • 6. Data: 2002-04-11 20:34:38
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "schen"

    > Sprobuj bez poczatkowego 88 (choc za wyniki nie recze ;-)). Gdy u siebie
    > (BGZ Integrum) podawalem numer swojego konta w PKO (07-1020xxx...)
    > wyskoczyl blad.

    naczcie sie wy, ze pkobp najlepiej podawac tak zeby inne banki myslaly ze
    to "po staremu" czy oddzial-reszta
    jako oddzial piszemy 1020xxxx a jako reszta caly nr (tu: 071020xxx.......)
    Jest to na tyle krotki numer ze sie wszedzie miesci, zaden system sie nie
    czepia oddzial pkobp ma numer w calosci i ksieguje automatycznie z elixiru
    bez zadnych klopotow, tzn bez potrzeby wtracania sie w przelew czlowieka
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-04-11 20:45:49
    Od: "schen" <s...@i...pl>

> [...]

    (BGZ Integrum) podawalem numer swojego konta w PKO (07-1020xxx...) wyskoczyl
    blad. Po wpisie bez poczatkowych dwoch cyfr bank zostal prawidlowo
    rozpoznany.

  • 8. Data: 2002-04-11 20:46:15
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "schen"

    > No wlasnie - jaka jest roznica w numeracji miedzy IBAN BP a IBAN?

    to tak jakbys pytal jaka jest roznica miedzy prostokatem a kwadratem ;-))
    IBAN jest norma dla roznych dlugosci numeru rachunku, pkobp tak sobie
    wybralo
    a zwiazek bankow polskich uzgodnil pozniej ze numer bedzie miala sztywna
    dlugosc 16 cyfr plus bank i liczba kontrolna
    oba sie mieszcza w normie (jak te czworokaty) ale NRB czyli polskie
    ograniczenia normy IBAN sa takie jak ograniczenia narzucene prostokatowi
    zeby z niego zrobic kwadrat
    *** blad ***
    poczytaj u zrodla np. na www.zbp.pl

  • 9. Data: 2002-04-11 20:47:37
    Od: "schen" <s...@i...pl>

  • 10. Data: 2002-04-11 22:04:55
    Od: "Jakub Wasielewski" <j...@w...slask.pl>

    W artykule <a94rmi$c6l$1@news.tpi.pl>, "schen" <s...@i...pl>
    napisa?(a):

> [...]
    > (BGZ Integrum) podawalem numer swojego konta w PKO (07-1020xxx...)
    > wyskoczyl blad. Po wpisie bez poczatkowych dwoch cyfr bank zostal

    No to mam dwie wersje by schen i blad :) Fajna jazda :)
    Na razie system przyj?? sposób shen'a, nast?pnym razem spróbuj? drugiego.
    Aha by? jeszcze sposób Pani z pomocy telefonicznej BZWBK, ale niestety by?
    absurdalny i nie uda?o si? go zrealizowaae :)
    Ehh...