  • 1. Data: 2002-04-03 17:43:59
    Temat: I co ja teraz pokażę panu policmajstrowi ????
    Od: "Gandalf" <p...@f...onet.pl>

    Założyłem sobie Sezam. Nie jakiś złoty tylko taki najzwyklejszy. Zrobiłem
    przelew za 2 ratę OC za samochód. Wydrukować potwierdzenie przelewu mogę ale
    oczywiście bez pieczątki. Wczoraj poszedłem do banku bphpbk i poprosiłem o
    wyciąg. Dowiedziłem się ku zaskoczeniu, że teraz wyciągów to już nie ma (za
    poprzedni miesiąc). Wprawdzie jak chcę to mogę zmienić umowę (nawet za
    darmo) i dostawać wyciągi do domu (też za darmo) pocztą ale od następnego
    miesiąca. Poprosiłem w takim razie o jakieś potwierdzenie, że z mojego
    rachunku pieniążki poleciały do ubezpieczyciela. Owszem mógłbym dostać ale
    za 25 zł.

    Czy ktoś wie co mam pokazać panu policmajstrowi jak zażąda potwierdzenia
    opłacenia OC ????

  • 2. Data: 2002-04-03 18:42:21
    Temat: Re: I co ja teraz pokażę panu policmajstrowi ????
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    Zgodnie z prawem wystarczy pokazać:

    Umowę zawarcia OC

    LUB

    dowód wpłaty.

    Jaki widzisz problem?

    --
    Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
    j...@p...pl

  • 3. Data: 2002-04-03 19:09:30
    Od: "Gandalf" <p...@f...onet.pl>

    Taki, że na umowie jest o ile pamiętam, że zapłaciłem tylko I ratę a na
    dowodzie wpłaty który sam sobie drukuję z internetu nie ma żadnej pieczątki.
    Wiem, że urzędy celne robią jaja od dawna i nie uznają potwierdzeń przelewów
    z nadrukiem, że nie wymaga ostemplowania bo jest potiwerdzeniem przelewu
    elektronicznego (np Home Banking)

  • 4. Data: 2002-04-03 19:58:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Gandalf" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Taki, że na umowie jest o ile pamiętam, że zapłaciłem tylko I ratę a na
    > dowodzie wpłaty który sam sobie drukuję z internetu nie ma żadnej
    pieczątki.

    To nieistotne. Umowa jest zawierana na rok i nawet jakbys nie placil
    nastepnych raz to ona obowiazuje. Problem powstaje dopiero w kolejnym
    roku....

    Maciej

  • 5. Data: 2002-04-04 06:01:21
    Od: "|nz_Mamon" <h...@W...poczta.onet.pl>

    > Czy ktoś wie co mam pokazać panu policmajstrowi jak zażąda potwierdzenia
    > opłacenia OC ????

    Nasza codziennosc nie nadaza za nasza "szybko doskonalaca sie bankowoscia".
    Moja dobra rada... Idz do swego ubezpieczyciela i niech Ci potwierdzi ze
    zaplaciles...
    Spokojnie bedziesz jezdzil i zaden nawiedzony stroz prawa nie zrobi Ci
    klopotu.
    Papier ma ogromna moc, a opowiesci o bankowosci elektronicznej nie kazdego
    na ulicy moga przekonac.
    Nie zmienia to faktu, ze w sensie prawnym jestes obecnie bezpieczny.

    Wnioski: z takiego "udogodnienia" wiecej jeszcze klopotow.

  • 6. Data: 2002-04-04 06:33:34
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

    > Czy ktoś wie co mam pokazać panu policmajstrowi jak zażąda potwierdzenia
    > opłacenia OC ????

    Od trzech lat ubezpiezam samochód w Hestii w pakiecie OC/AC/NW i za każdym
    razem płaciłem przelewem z konta. Potwierdzenia gdzieś w domu trzymam ale w
    dow. rejestr. trzymam tylko dowód zawarcia ubezpieczenia OC. Hestia daje
    taki zgrabny kartonik.

    W związku z powyższym nigdy nie miałem kłopotów. Poza tym jeśli zawarłeś
    umowę OC choć raz a nie odwołasz jej przed upływem terminu ważności to umowa
    OC jest przedłużona na kolejny rok a ty zobowiązany jesteś do zapłaty
    składki. Ubezpieczyciel ma prawo windykować od Ciebie tą składkę.

    Fakt zapłacenia OC jest drugorzędny bo i tak będziesz musiał zapłacić a nie
    ma możliwości unieważnienia polisy OC. Najważniejszy jest dowód zawarcia
    umowy.

    Co innego AC, niezapłacenie kolejnej raty za polisę skutkuje jej
    unieważnieniem.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-04-04 09:34:18
    Od: "bzyko" <b...@b...prv.pl>

    Miałem ostatnio podobny problem bo zmieniałem firme w ktorej ubezpieczam
    samochod.
    I wbrew pozorom jest to bardzo wazne zeby wypowiedziec umowe OC w bylym
    zakladzie ubezpieczen.

    oto cytat odpowiedzi ktora uzyskalem od Pana z WARTY
    jest to tylko potwierdzenie poprzedniej wypowiedzi ale poparte odpowiednimi
    paragrafami

    W odpowiedzi na Pana pytanie informuję, że według Rozporządzenia Ministra
    Finansów z dnia 24 marca 2000 r. (Dz. U. 00. 26.310) jeżeli posiadacz
    pojazdu, nie później niż na jeden dzień przed upływem dwunastomiesięcznego
    okresu, na który umowa ubezpieczenia OC została zawarta, nie powiadomi
    pisemnie zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, przyjmuje się, że została
    zawarta kolejna umowa na okres następnych 12 miesięcy (§ 7 pkt 1).

    pozdrawiam

    Piotrek

  • 8. Data: 2002-04-04 10:17:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 4 Apr 2002 08:01:21 +0200, "|nz_Mamon"
    <h...@W...poczta.onet.pl> napisałbył:

    >Papier ma ogromna moc, a opowiesci o bankowosci elektronicznej nie kazdego
    >na ulicy moga przekonac.

    A dlaczego mają przekonać? Na tej grupie panuje dzikie znienawiczenie
    czynników różnych, stawiajacych opór przeciwko samodzielnie
    drukowanemu potwierdzeniu.

    Ale cóż jest warte takie potwierdzenie? Przecież ja Ci mogę dowolną
    ilość takich potwierdzeń wydrukować!
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-04-04 10:54:21
    Od: "|nz_Mamon" <h...@W...poczta.onet.pl>

    > A dlaczego mają przekonać? Na tej grupie panuje dzikie znienawiczenie
    > czynników różnych, stawiajacych opór przeciwko samodzielnie
    > drukowanemu potwierdzeniu.

    nie bardzo rozumiem co miales na mysli, ale...

    > Ale cóż jest warte takie potwierdzenie? Przecież ja Ci mogę dowolną
    > ilość takich potwierdzeń wydrukować!

    ...sadzac po tym fragmencie, chodzilo zapewne o to samo co mnie...

  • 10. Data: 2002-04-04 14:46:28
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "ToGa" <t...@p...fm> wrote in message

> [...]
    nie
    > ma możliwości unieważnienia polisy OC. Najważniejszy jest dowód zawarcia

    Nie do końca tak jest
    (jeśli np. nie zapłaci się 2-giej raty składki).

    http://ubezpieczsie.fm.interia.pl/inne_roz/potwier.h
    tm

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 marca 2001r. w sprawie sposobu
    potwierdzenia spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia.
    (Dz. U. Nr 26, poz. 288)
    § 1.
    Potwierdzeniem spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia
    obowiązkowego jest dokument ubezpieczenia wydany przez zakład ubezpieczeń.
    Dokument, o którym mowa w ust. 1, określa w szczególności:
    rodzaj ubezpieczenia,
    strony umowy ubezpieczenia,
    przedmiot umowy ubezpieczenia,
    okres, na jaki umowa ubezpieczenia została zawarta,
    sumę gwarancyjną ubezpieczenia.
    ---

    http://www.ryzyko.pl/nowy/prawo/oc000410.shtml

    Rozporządzenie Ministra Finansów
    z dnia 24 marca 2000 r.
    w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z
    ruchem tych pojazdów.
    (Dz.U. nr 26 poz 310 z 10 kwietnia 2000 r.)

    § 7. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu, nie później niż na jeden dzień przed
[...]
    2. Pomimo braku pisemnego powiadomienia, o którym mowa w ust. 1, zawarcie
    kolejnej umowy nie następuje, jeżeli nie została opłacona w całości
    określona w umowie składka za mijający okres 12 miesięcy

    BAH