  • 1. Data: 2004-03-23 09:16:21
    Temat: Historia błędnych pinów w Millenium - paranoja!
    Od: "kroko" <k...@g...pl>

    Historia autentyczna.
    Po dwóch latach użytkowania karty VC Millenium bank ten wznawia mi ją.
    Nie dosyć tego że z tym samym numerem (co jest poważnym błędem)
    to jeszcze muszę ją aktywować w bankomacie. Robię to, wprowadzam stary PIN
    i głupi bankomat krzyczy że PIN jest błędny, wyjaśniam sprawę w banku i co
    się okazuje:)

    Ano to że przez wiele lat bank informował mnie o tym że w ciągu dnia nie
    wolno wprowadzić trzy razy błędnego pinu bo karta zostanie połknięta
    tymczasem teraz okazało się że system komputerowy w Millenium zbiera historię
    błędnie wprowadzonych pinów i wiszą one nawet na nowo wydanej (wznowionej)
    karcie. Ergo jedne błędne wprowadzenie pinu trzy lata temu, jedno dwa lata
    temu, jedno dzisiaj przy aktywacji i ... po karcie. Czy to nie jest totalny
    idiotyzm?

    Pin który wprowadziłem przy aktywacji był prawidłowy więc to jeszcze większa
    kicha szczególnie dla kogoś kto byłby w podróży,

    Czy inne banki postępują podobnie?

  • 2. Data: 2004-03-23 10:11:30
    Temat: Re: Historia błędnych pinów w Millenium - paranoja!
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "kroko", używający adresu <k...@g...pl>
    napisał:
> [...]
    >
    > Pin który wprowadziłem przy aktywacji był prawidłowy więc to jeszcze
    > większa kicha szczególnie dla kogoś kto byłby w podróży,

    Oczywiscie - wszystkie.

    Jesli nie zatrzegles wczesniej karty to nowa dostajesz z tym samym numerem
    (dziwne, zeby z innym - nie chcialbym byc co jakis czas zmuszany do
    zmieniania wszystkich dyspozycji DD). Takze licznik zle wpisanych PINow,
    ktory znajduje sie w systemie a nie na karcie, jest "wieczny". Zeruje go
    tylko prawidlowo wpisany PIN (dzwine, zeby sie kasowal po jakims czasie, bo
    byc moze pojawiliby sie jacys "cierpliwi" zlodzieje kart).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2004-03-23 11:42:09
    Od: "kroko" <k...@g...pl>

    > Jesli nie zatrzegles wczesniej karty to nowa dostajesz z tym samym numerem
    > (dziwne, zeby z innym - nie chcialbym byc co jakis czas zmuszany do
    > zmieniania wszystkich dyspozycji DD).

    Bank wznawia kartę automatycznie. Na przestrzeni ostatnich 10 lat Bank
    Gdański zawsze wznawiał kartę z nowym numerem i wszystko było OK.
    Wznawianie z tym samym numerem jest niebezpieczne bo ktoś kto parę lat temu
    spisał dane z twojej katy mógłby je teraz wykorzystać przesuwając tylko datę
    o dwa lata.

> [...]
    >sie kasowal po jakims czasie, bo byc moze pojawiliby sie jacys "cierpliwi"
    Nie wiem skąd twój pomysł na licznik pinów na karcie, przecież to nonsens.
    Sęk w tym że systemie Millenium licznik nie jest kasowany po prawidłowym
    podaniu PINu. Wiem bo w międzyczasie realizowałem różne udane transakcje.
    Rozwiązaniem byłoby ostrzeganie prawidłowo zalogowanego użytkownika i
    proponowanie mu zmiany PINU jeśli licznik błędów =2.

    Kiedyś można było pomylić się nie więcej niż dwa razy dziennie i komu to
    przeszkadzało? Jak ktoś ma talię kart to o pomyłki nietrudno.

  • 4. Data: 2004-03-23 13:01:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "kroko" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Historia autentyczna.
    > Po dwóch latach użytkowania karty VC Millenium bank ten wznawia mi ją.
    > Nie dosyć tego że z tym samym numerem (co jest poważnym błędem)

    Ehemmm, a czy powaznym bledem jest to ze wszystkie banki tak robia?
    No, chyba ze zmienia się rodzaj karty albo sposób jej rozliczania, jak to
    zrobil mBank ze swymi VE w ub. roku

    Nie przejmuj sie, z paranoi mozna sie wyleczyc, albo przynajmniej regularnie
    przyjmujac leki mozna ja utrzymac w ryzach. Czy potrzebny ci adres dobrego
    psychiatry?
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-03-23 13:13:31
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    > Wznawianie z tym samym numerem jest niebezpieczne bo ktoś kto parę
    > lat temu spisał dane z twojej katy mógłby je teraz wykorzystać

    Nie popadaj w paranoje. Tak myslac nalezaloby sie ubiegac o nowa karte co
    miesiac. Uzywajac karty przez dwa lata masz okazje byc, w ten sposob co
    napisales, kilkadziesiat razy okradziony. Nie posiadalem zadnej karty w
    Banku Gdanskim, natomiast w Millennium mam VE i VC, mam takze z innych
    bankow pare kart (takze jedna VC) i zawsze wznowiona karta miala identyczny
    numer, co przy korzystaniu z DD jest bardzo praktyczne. Dodam tylko, ze nowa
    karta rozni sie nie tylko data waznosci, ale takze CVV2 i to teoretycznie
    powinno wystarczyc do zabezpieczenia sie przed nieautoryzowanym uzyciem
    karty, np. w internecie.

    Taki mie sie wydawalo, kiedy czytalem co napisales, ze tak myslales :)..

> [...]
    > udane transakcje. Rozwiązaniem byłoby ostrzeganie prawidłowo
    > zalogowanego użytkownika i proponowanie mu zmiany PINU jeśli licznik

    Jestes tego pewien? Nie wiem jak jest z VC Millennium, bo raczej nie mam
    okazji zbyt czesto wklepywac jej PINu, jednak dla ichniej VE to co napisalem
    dzialalo dotychczas bez zastrzezen.

    > Kiedyś można było pomylić się nie więcej niż dwa razy dziennie i komu
    > to przeszkadzało? Jak ktoś ma talię kart to o pomyłki nietrudno.

    Mam duze watpliwosci czy dobrze Cie zrozumialem. IMHO mogles sie dziennie
    mylic ile chciales pod warunkiem, ze maksymalnie trzecia proba byla
    poprawna - wyprobowywalem to na kilku VE: Millennium, mBanku, Lukas Banku.
    Wiec nie rozumiem o co Ci teraz chodzi. Sugerujesz, ze obecnie licznik zle
    wpisanych PINow Twojej karty sie nie zeruje po dobrze wpisanym PINie? Chyba
    zaraz to polece wyprobowac na swojej VE :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 6. Data: 2004-03-23 16:32:52
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    kroko <k...@g...pl> napisał(a):

    [...]
    > Czy inne banki postępują podobnie?

    Polecam moja historie:
    http://tinyurl.com/yrzxg
    Temat:Pamiętliwe CKC Pekao SA
    Data:2003-02-18 03:23:10

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 7. Data: 2004-03-26 13:58:38
    Od: "R T" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    >wpisanych PINow Twojej karty sie nie zeruje po dobrze wpisanym PINie? Chyba
    >zaraz to polece wyprobowac na swojej VE :)

    Tylko że ja pisałem o VC. Z VE równiez nie miałem nigdy kłopotów mimo że
    pomyłka w PINie jest czymś naturalnym szczególnie gdy masz w kieszenia talię
    kart.

  • 8. Data: 2004-03-26 14:19:30
    Od: "kroko" <k...@g...pl>

    > Polecam moja historie:

    Faktycznie. Dokładnie taki sam burdel jak w Mille gdzie dodatkowo
    pracownik Mille twiedził że wyzerowanie jest absolutnie nie możliwe.

    Regulaminy powinny dokładniej opisywać kwestię wznawiania kart i obsługi PINu
    ale spece z Uokiku chyba na to nie zwrócili jeszcze uwagi.

    Polecam lekturę
    http://www.uokik.gov.pl/index.php?
    id=pkopublika&lang=0&samSession=f714c7f3fc1198df42d9
    631f2fc329b2

  • 9. Data: 2004-03-31 23:41:28
    Od: "b" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Kiedyś można było pomylić się nie więcej niż dwa razy dziennie i komu to
    > przeszkadzało? Jak ktoś ma talię kart to o pomyłki nietrudno.
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Zrób doświadczenie wpisz dwa razy błędnie PIN wprowadź poprawny i wprowadź
    błędny.
    Nie ma sensu przekonywać Cię, że jest tak jak pisze Lopez, przekonaj się
    sam.

    > Sęk w tym że systemie Millenium licznik nie jest kasowany po prawidłowym
    > podaniu PINu. Wiem bo w międzyczasie realizowałem różne udane transakcje.

    Były to transakcje bezgotówkowe? czy z użyciem PINU?
    Mam taką samą kartę o jakiej Ty mówisz i testowałem ją również pod tym
    kątem - moja działa poprawnie - poprawny PIN zeruje błędne wprowadzenia.
    Sprawdź na swojej.