  • 11. Data: 2006-03-02 12:36:17
    Temat: Re: Hipoteczny kredyt w CHF ? - gdzie teraz najlepsze warunki ???
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Mi tez zalezy na czasie.
    Zastanowie sie nad bankami które podałeś.
    Wcześńiej spłacac 100 % nie zamierzam, tylko w ciagu każdego roku nadpłacić
    pewną kwotę i zostawić sobie mały kredycik na sam koniec - podają że do 5
    lat opłaty a po 5 latach juz bedzie spoko. Akurat te 5 lat to mi pasuje :)).

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    "Co to jest zła kobieta? Jest to rodzaj kobiety która nigdy sie nie
    sprzykrzy" - Oskar Wilde

  • 12. Data: 2006-03-02 12:49:11
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Cienka ta ich oferta, wierz mi. Byłem u nich w poniedziłek. Parę rzeczy
    > które mnie mocno wkurzyły:
    >
    > - oprocentowanie ustalane jest przez zarząd banku a nie stałą marżę +
    LIBOR
    [........]
    > Expander poleca kredyt z banku Nordea, Open Finance mBank, w Notusie też
    > podpowiadają mBank. Jeśli Ci to w czymś pomoże to biorę krechę na 160 tys
    > CHF i składam wniosek do mBanku, Nordei, GE, BGŻ, PKOBP i
    najprawdopodobniej
    > do BPH (mają mieć nową promocję w przyszły poniedziałek), ale mój wybór
    jest
    > mocno skierowany na szybkość rozpatrzenia wniosku.

    W mBank tez zarzad ustala oprocentowanie....
    pozdrawiam,
    marp

  • 13. Data: 2006-03-02 12:52:43
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > W mBank tez zarzad ustala oprocentowanie....

    Zgadzam się, a Nordea kasuje za spłatę kapitału w pierwszych 2 latach itd.
    Nie napisałem tego, żeby "odbijać piłeczkę" ale wskazać na niedogodności
    kredytu konkretnie w DOM Banku, gdzie IMHO nagromadzenie negatywnych cech
    jest wyjątkowo duże :)
    W efekcie przypomniałem sobie że do czasu wpisania do KW podnoszą
    oprocentowanie o 2% - to jest też bardzo duża suma a przy obecnym oblężeniu
    sądów założenie KW może trochę potrwać...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 14. Data: 2006-03-02 13:02:40
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > Mi tez zalezy na czasie.
    Czyli możesz spokojnie założyć, że w tych bankach które mają najlepsze
    oferty poczekasz najdłużej.

    > Zastanowie sie nad bankami które podałeś.
    To jest mimo wszystko dosyć indywidualne. Np. do PKOBP składam tylko
    dlatego, że mam u nich konto z żoną i liczę na szybszą analizę zdolności.

> [...]
    > pewną kwotę i zostawić sobie mały kredycik na sam koniec - podają że do 5
    > lat opłaty a po 5 latach juz bedzie spoko. Akurat te 5 lat to mi pasuje
    To jest Twoja decyzja - ja wybrałem inne podejście. Weź pod uwagę, dla mnie
    najistotniejszy, argument za odkładaniem rezerwowej kasy na fundusz lub po
    prostu na konto. Mianowicie nadpłacając kredyt co miesiąc (kwartał, rok)
    oddajesz pieniądze bankowi i nigdy ich nie zobaczysz. Owszem - pomniejsza to
    kwotę i jednocześnie ratę, ale nie daje Ci żadnej opcji. Odkładając tą samą
    kwotę gdzieś gdzie możesz ją w każdej chwili wybrać zostawiasz sobie więcej
    opcji. Jesli (odpukać) wypadło Ci coś przykrego - masz gotówkę. Jeśli Ci się
    w życiu polepszyło finansowo (oby) - spłacasz częśc kredytu uzbieraną kwotą.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2006-03-02 13:07:19
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Zgadzam się, a Nordea kasuje za spłatę kapitału w pierwszych 2 latach itd.

    O ile kojarzę, to Nordea ma promocje i nie pobiera prowizji za wczesniejszą
    splate kapitalu.

    http://www.nordea.pl/pl/article/1840.html#2miejsce

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 16. Data: 2006-03-02 13:30:40
    Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>

    > - oprocentowanie ustalane jest przez zarząd banku a nie stałą marżę +
    LIBOR

    oprocentowanie w DomBanku w przypadku CHF - LIBOR 3M !!! (dane z serwisu
    www)

  • 17. Data: 2006-03-02 13:34:29
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > O ile kojarzę, to Nordea ma promocje i nie pobiera prowizji za
    > wczesniejszą splate kapitalu.

    Nie będę się upierał - być może źle zrozumiałem doradcę, ew. on się pomylił.
    Tym lepiej dla Nordei :)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 18. Data: 2006-03-02 13:42:04
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > oprocentowanie w DomBanku w przypadku CHF - LIBOR 3M !!! (dane z serwisu
    > www)

    Rzeczywiście...
    http://dombank.pl/dombank/index.jsp?place=Menu07&new
    s_cat_id=28&layout=2#Lead079i324

    To bardzo dziwne bo nie dalej jak w poniedziałek sprzeczałem się z doradcą
    DOMBanku o to, że ustalanie oprocentowania bez LIBORu nie jest korzystne, a
    ten mocno przekonywał mnie że to ustalane przez zarząd jest lepsze, bo
    zawsze można "napisać wniosek o obniżenie"...
    Nie chcę jednak siać niepotwierdoznych informacji więc zostawiam tą kwestię
    do wyjaśnienia bezpośrednio u pracownika banku.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 19. Data: 2006-03-02 14:14:00
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Jeżeli chodzi o zabezpieczenie na wypadek nie przewidziany to akurat mam
    całkowite pokrycie na ten kredyt a nawet :)) więcej. Biorę kredyt żeby nie
    naruszac inwestycji i nie płacić poadatku od zysków kapitałowych.

  • 20. Data: 2006-03-02 17:16:56
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Kret" <m...@w...net.pl> wrote in message
> [...]
    > Nie chcę jednak siać niepotwierdoznych informacji więc zostawiam tą
    > kwestię do wyjaśnienia bezpośrednio u pracownika banku.

    Ale glupek z tego doradcy, w banku gdzie ustalasz % w oparciu o libor tez
    mozesz przeciez napisac wniosek o obnizenie marzy banku co bedzie mialo
    wplyw na %