  • 11. Data: 2010-11-19 09:27:16
    Temat: Re: Getin kupil Allianz Bank
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:fe361769-764b-4a62-8697-7d3b602465d7@k2
    2g2000yqh.googlegroups.com...

    > Tak ale bierzmy pod uwage, ze to jest 70 000 klientow. To nie jest cos
    > za co warto placic ogromne pieniadze. Dlatego nie rozumiem czemu dziwi
    > niska cena. Przeciez zeby te 70 000 klientow "lyknac" trzeba poniesc
    > ogromne koszty - zwolnienia pracownikow, likwidacja czesci placowek i
    > "przerobka" innych etc. etc. Sama zmiana nazwy (niezaleznie od tego co
    > z tym bankiem zrobi Czarnecki to dlugo jako Allianz Bank to cos nie
    > moze funkcjonowac) to kilka ladnych M kosztow.

    Nie wiem, ale sama liczba klientów chyba niewiele mówi. Wydaje mi się, że 73
    tysięcy świeżych klientów Allianz może być więcej wartych (w sensie poziomu
    tolerancji dla prowizji i opłat oraz aktywów) niż 200 tysięcy klientów konta
    z za przeproszeniem wujem. 58 placówek. Połowa wartości księgowej. Nie dziwi
    mnie, że Getin chciał tanio kupić, dziwi mnie, że Allianz tak tanio
    sprzedaje. Ale może i jestem w błędzie albo czegoś tu nie rozumiem.

  • 12. Data: 2010-11-19 09:46:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 19, 10:27 am, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > U ytkownik "BK" <b...@g...com> napisa w wiadomo ci grup
    2g2000yqh.googlegroups.com...

    > Nie wiem, ale sama liczba klient w chyba niewiele m wi. Wydaje mi si , e 73
    > tysi cy wie ych klient w Allianz mo e by wi cej wartych (w sensie poziomu
    > tolerancji dla prowizji i op at oraz aktyw w)

    Ale przeciez nikt nie ocenia tych klientow poziomem tolerancji na
    oplaty - to jest 70 000 ludzi, ktorzy maja glowny bank inny niz
    Allianz, a z produktow Allianza skorzystali bo:
    - byli ciekawi
    - namowil ich agent
    - dostali promocyjna pozyczke

    Ci klienci w zaden twraly sposob nie sa zwiazani z bankiem.

    > ni 200 tysi cy klient w konta
    > z za przeproszeniem wujem. 58 plac wek. Po owa warto ci ksi gowej. Nie dziwi
    > mnie, e Getin chcia tanio kupi , dziwi mnie, e Allianz tak tanio
    > sprzedaje. Ale mo e i jestem w b dzie albo czego tu nie rozumiem.

    Sprzedaje bo do biznesu trzeba dokladac. Finansowo wychodzi na to samo
    - roznica taka, ze zamiast rozlozyc strate na wiele lat i meczyc sie z
    tym biznesem skasuja strate na raz. I pewnie odpisza od poatku, co
    nie? :)

  • 13. Data: 2010-11-19 10:10:14
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem, ale sama liczba klientów chyba niewiele mówi. Wydaje mi się, że
    > 73 tysięcy świeżych klientów Allianz może być więcej wartych (w sensie
    > poziomu

    http://samcik.blox.pl/2010/11/Naga-Patrycja-juz-nie-
    wejdzie-do-wanny-Klienci.html

    Po skutecznej "asymilacji" spora część ucieknie z getin-allianz. Różne banki
    połykały inne, połkniętym to na zdrowie nie wychodziło

  • 14. Data: 2010-11-19 10:21:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 10:27:16 +0100, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > wartości księgowej. Nie dziwi mnie, że Getin chciał tanio kupić, dziwi
    > mnie, że Allianz tak tanio sprzedaje. Ale może i jestem w błędzie albo

    Być może Getinowi chodzi tylko o te placówki albo w ogóle o całość. Na
    pewno to przed zakupem przemyśleli i wiedzą co robią, albo mają zbędną
    kasę na inwestycje to po prostu inwestują he he.

    --
    xbartx

  • 15. Data: 2010-11-19 11:54:51
    Od: b...@o...pl

    > I to znacz&#177;co poni&#191;ej jego warto&#182;ci ksi&#234;gowej!

    mnie interesuje ilu spośród 73.000 klientów
    to są tylko i wyłącznie zbieracze wiśni.

    była latem jakaś promocja, 2x50zł dla agitatora
    i dla pozyskanego, wpływ 0,01 gotówką i płacili
    wystarczyło wziąć pakiet www bez debetówki

    może po odsianiu tychże zostaje np. 23.000
    chętnych na płacenie opłat i prowizji?
    może zostaje nieco więcej...

  • 16. Data: 2010-11-19 12:25:28
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > i dla pozyskanego, wpływ 0,01 gotówką i płacili
    > wystarczyło wziąć pakiet www bez debetówki
    >
    > może po odsianiu tychże zostaje np. 23.000

    A moze chodzi o te placowki, nigdy nie wiadomo, moze Getinonline bedzie sie
    rozszerzal wlasnie o nie duza siec placowek, kto wie. Wirtualna bankowosc to
    nie wszystko, dzisiaj dopuszczaja wplate w tradycyjnym getinie, ale to jest
    wplata nie bezposrednio, ale tak jakby na obcy bank, tylko bez prowizji.
    Jezeli w przyszlosci chcieliby sie rozszerzyc o rachunki walutowe to tez nie
    wyobrazam sobie tego bez punktow kasowych. W tradycyjnym getinie brakuje mi
    wlasnie obslugi lokat walutowych przez net, co dzisiaj staje sie powoli
    standardem w wielu bankach.

  • 17. Data: 2010-11-19 13:18:58
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli w przyszlosci chcieliby sie rozszerzyc o rachunki walutowe to tez
    > nie wyobrazam sobie tego bez punktow kasowych. W tradycyjnym getinie
    > brakuje mi

    Kasy walutowe w Allianz są w znikomej ilości oddziałów
    Punktów Allianz jest tak mało, ze chyba każdy ma w pobliżu getinbank

  • 18. Data: 2010-11-19 14:20:10
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "grin" <s...@a...er> wrote in message news:ic5tg8$k7k$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kasy walutowe w Allianz są w znikomej ilości oddziałów
    > Punktów Allianz jest tak mało, ze chyba każdy ma w pobliżu getinbank
    Ale po przejeciu liczy sie ilosc placowek a nie co jest w nich teraz. Sukces
    bankow oferujacych lokaty walutowe jest wtedy, gdy sa placowki do wplaty i
    wyplaty gotowki. Popatrz na Aliora, wlasnie dzieki kasom obslugujacym waluty
    jego dosc dobra oferta ma sens, gdy mozna wplacic walute(drogie przelewy z
    innego banku) a nastepnie juz on-line zakladac lokaty czy robic inne
    operacje.

  • 19. Data: 2010-11-19 17:43:31
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-11-19 10:27, MarekZ pisze:

> [...]
    > sensie poziomu tolerancji dla prowizji i opłat oraz aktywów) niż 200
    > tysięcy klientów konta z za przeproszeniem wujem. 58 placówek.

    Co do placówek, to nie sprawdzałem wszystkich, ale i Getin i Allianz
    otwierały pewnie placówki w dużych i średnich miastach, myślę że te
    sieci się dublują. U mnie w mieście są 50 m od siebie. Pytanie czy to
    jest dla Getina wartość dodana?

  • 20. Data: 2010-11-19 18:43:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Bogdan B." <g...@r...pl> wrote in message

> [...]
    > otwierały pewnie placówki w dużych i średnich miastach, myślę że te sieci
    > się dublują. U mnie w mieście są 50 m od siebie. Pytanie czy to

    Moze idzie o licencje i na jej podstawie beda robic bank dla przedsiebiorcow
    albo cos innego, bo Getin jest mistrzem w robieniu 'wewnetrznej'
    konkurencji; juz dzisiaj masz 3-bankowosci internetowe-GB24; Openonline;
    Getinonline i kazde z inna oferta i innymi produktami.