  • 1. Data: 2002-12-07 17:30:42
    Temat: GTFI OS - dwie ceny
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Witam
    GTFI FIO Obligacji Skarbowych podaje dwie ceny:
    - cena jednostki
    - maksymalna cena zbycia jednostki
    Którą ceną zapłacę nabywając jednostki, a którą uzyskam
    sprzedając (umarzając) te jednostki.
    I jeszcze jedna wątpliwość. Wpłacając 2500 zł otrzymam jakąś
    liczbę jednostek po np. 150,09 zł. Jeżeli tak, to prawie nigdy nie
    da się tego podzielić bez reszty:
    2500,00 : 150,09 = 16,6566
    czyli 16 jednostek + 98,56 zł reszty
    Powiedzcie gdzie się mylę ?
    --
    Pozdrawiam, Joker
    W moim adresie e-mail należy usunąć pierwszy znak "_" (antyspam).

  • 2. Data: 2002-12-07 17:35:43
    Temat: Re: GTFI OS - dwie ceny
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Joker" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze jedna wątpliwość. Wpłacając 2500 zł otrzymam jakąś
    > liczbę jednostek po np. 150,09 zł. Jeżeli tak, to prawie nigdy nie
> [...]

    Blad. Dostaniesz 16,656, czly stracisz 0,10PLN.

    Maciej

  • 3. Data: 2002-12-07 17:37:58
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:6fqI9.36461$A9.578796@news.chello.at, Joker wrote:

    > GTFI FIO Obligacji Skarbowych podaje dwie ceny:
    > - cena jednostki
    > - maksymalna cena zbycia jednostki
    > Którą ceną zapłacę nabywając jednostki, a którą uzyskam
    > sprzedając (umarzając) te jednostki.

    Niedawno sobie to wyjasnilismy. W obu przypadkach policzy sie ta pierwsza
    cena.
    MCZJ obowiazuje jak kupujesz u posrednikow z prowizja - nie rob tego.

    > I jeszcze jedna wątpliwość. Wpłacając 2500 zł otrzymam jakąś
    > liczbę jednostek po np. 150,09 zł. Jeżeli tak, to prawie nigdy nie
> [...]

    Nigdzie sie nie mylisz. Kupisz dokładnie 16,6566 jednostek (nie musi byc to
    liczba calkowita).
    Z tym ze kupisz - mam nadzieje po 148,59 zł :) (widze, ze patrzysz na
    dzisiejsza tabele), a wiec wiecej jednostek.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-07 17:58:40
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
    > Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-

    Działacie z prędkością światła (TY i MK) - dzięki.
    Wczoraj o mały włos nie podpisałem umowy otwarcia rejestru
    właśnie u pośrednika !!!. Na szczęście wszystko skończyło się OK
    i umowę zawarłem bezpośrednio z przedstawicielem GTFI. Trzeba
    faktycznie mocno uważać, ponieważ później wszystkie zakupy
    byłyby obciążone prowizją pośrednika.
    Pozdrawiam, Joker

  • 5. Data: 2002-12-07 19:05:27
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:kFqI9.36811$A9.584706@news.chello.at, Joker wrote:

> [...]
    > i umowę zawarłem bezpośrednio z przedstawicielem GTFI. Trzeba
    > faktycznie mocno uważać, ponieważ później wszystkie zakupy

    To faktycznie wyjatkowo wredny uklad - jakaś klauzula wyłączności, czy co?
    ;)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2002-12-07 23:38:37
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > To faktycznie wyjatkowo wredny uklad - jakaś klauzula wyłączności, czy co?
    > ;)

    Jeżeli umowę otwarcia rejestru podpiszesz w cyt: "zewnętrznej sieci
    sprzedaży"
    to GTFI zgodnie z umową musi takiemu pośrednikowi zapłacić prowizję za
    przyprowadzenie klienta. Dowcip polega na tym, że nie jest to jakaś
    jednorazowa opłata, tylko wartość procentowa wpłacanych przez klienta
    pieniędzy na zakup jednostek, nawet przy kolejnych transakcjach w
    przyszłości.
    Oczywiście fundusz obciąża tą prowizją klienta. W ten sposób płacisz 0,5-1,0
    %
    drożej. To wszystko o czym napisałem, znajduje się na stronie GTFI, ale
    Biuro
    Maklerskie BOŚ (podaję nazwę, ponieważ bardzo elegancko się zachowali)
    miałem prawo uważać za dystrybutora wewnętrznego. Okazało się co innego
    i ściągnęli do siebie w ciągu 20 min przedstawiciela GTFI, który z uśmiechem
    załatwił całą sprawę od ręki.
    Jak widać - wszystko zależy od ludzi, ich poziomu i klasy.
    Pozdrawiam, Joker

  • 7. Data: 2002-12-08 07:36:27
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:1EvI9.44513$A9.659420@news.chello.at, Joker wrote:

> [...]
    > jednorazowa opłata, tylko wartość procentowa wpłacanych przez klienta
    > pieniędzy na zakup jednostek, nawet przy kolejnych transakcjach w

    No to fatalnie - czyli nawet jak przelejesz im bezposrednio, to zawsze
    odprowadzą Ci prowizje.

> [...]
    > Maklerskie BOŚ (podaję nazwę, ponieważ bardzo elegancko się zachowali)
    > miałem prawo uważać za dystrybutora wewnętrznego. Okazało się co

    "Internet, Centrum Obsługi Inwestora, siedziba Towarzystwa" to są
    bezprowizyjne; BM raczej zawsze byly zewnetrzne - trzeba bylo sie tu
    zapytac.

    A czemu w ogole chodziles zamiast "normalnie" przez internet? Pospiech?
    (Z BM i tak wysylaja poczta.)

    > Jak widać - wszystko zależy od ludzi, ich poziomu i klasy.

    No, pozbawili się chleba ;)

    --
    Robert

  • 8. Data: 2002-12-08 12:51:07
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > No to fatalnie - czyli nawet jak przelejesz im bezposrednio, to zawsze
    > odprowadzą Ci prowizje.

    TAK !!! Opłata za transakcje zależna jest od sposobu otwarcia rejestru i
    byłaby pobierana ZAWSZE zgodnie z tabęlą, nawet po przelaniu
    pieniędzy bezpośrednio na rachunek GTFI.

    > "Internet, Centrum Obsługi Inwestora, siedziba Towarzystwa" to są
    > bezprowizyjne; BM raczej zawsze byly zewnetrzne - trzeba bylo sie tu
    > zapytac.

    Biuro Maklerskie BOŚ nie jest "osobą trzecią" . Przeczytaj prospekt
    informacyjny (w dokumentach strony GTFI), to zrozumiesz dlaczego
    tam poszedłem jak do "swoich".

    > A czemu w ogole chodziles zamiast "normalnie" przez internet? Pospiech?
    > (Z BM i tak wysylaja poczta.)

    Oczywiście pośpiech. A poza tym chciałem pooddychać atmosferą
    wielkiego szmalu ;-)) Popatrzyłem sobie na tablicę, po której
    przetaczają się wagony pełne pieniędzy. Szkoda tylko, że tak
    często jadą do tyłu :-((
    Ja wyszedłem z umową w ręku, ale podpisał ją przedstawiciel
    GTFI a nie BM.

    > No, pozbawili się chleba ;)

    Stracili prowizję, ale nie kapitał obrotowy na którym zarabiają.

    Pozdrawiam, Joker

  • 9. Data: 2002-12-08 13:40:10
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:%eHI9.60293$A9.760870@news.chello.at, Joker wrote:

    > TAK !!! Opłata za transakcje zależna jest od sposobu otwarcia
    > rejestru i byłaby pobierana ZAWSZE zgodnie z tabęlą, nawet po
    > przelaniu pieniędzy bezpośrednio na rachunek GTFI.

    Chyba ze zalozysz nowy rejestr juz bezposrednio - mozna tak? (W UI mozna.)

    > Biuro Maklerskie BOŚ nie jest "osobą trzecią" . Przeczytaj prospekt
    > informacyjny (w dokumentach strony GTFI), to zrozumiesz dlaczego
    > tam poszedłem jak do "swoich".

    Mimo to nie całkiem rozumiem - myślałeś, że BM BOŚ jest czym z trzech
    powyższych? COI, tak?

> [...]
    > często jadą do tyłu :-((
    > Ja wyszedłem z umową w ręku, ale podpisał ją przedstawiciel

    Ja tam bym się tak bał: nie mam zaufania do transakcji nie-przez-internet ;)

    Ale dobrze, ze uniknales w koncu prowizji, bo szkoda bylaby.
    Na przyszlosc lepiej uwazac, bo niewiele brakowalo ;)

    --
    Robert

  • 10. Data: 2002-12-08 14:28:35
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > Chyba ze zalozysz nowy rejestr juz bezposrednio - mozna tak? (W UI mozna.)

    Czy drugi identyczny ? - nie znalazłem informacji, że nie można.
    Zawsze jednak możesz otworzyć drugi rejestr z kimś z rodziny.
    Od strony prawnej, to jest już nowa umowa i musi być dopuszczalna.

    > Mimo to nie całkiem rozumiem - myślałeś, że BM BOŚ jest czym z trzech
    > powyższych? COI, tak?

    Ja to rozumiałem dokładnie tak samo. Niejednoznaczność podawanych
    informacji, to prosta droga do konfliktów i to poważnych, bo chodzi tu
    o spore pieniądze. Zwróciłem na to uwagę przedstawicielowi GTFI.

    > Ja tam bym się tak bał: nie mam zaufania do transakcji nie-przez-internet
    ;)

    Hehehe. Wolę jednak żywych ludzi. Można pogadać, coś na szybko
    wyjaśnić i była to kwestia 30 min a nie kilku dni. Cena jednostek
    "wyszła z siodła" ( _ _ pewnie to się jakoś fachowo nazywa)
    \__/
    i musiałem się śpieszyć. Szkoda że na grupach nie można pisać
    w HTML-u. Zrobiłbym ładny wykresik a nie takie łamańce.

    Pozdrawiam, Joker