    From: "Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Fundusze Inwestycyjne - kilka pytan...
    Date: Sat, 21 Feb 2004 10:54:07 +0100

    Mam kilka pytan odnoscie funduszy inwestycyjnych i jezeli ktos moglby mi na
    nie odpowiedziec bylbym bardz zobowiazany. Oto te pytanka:

    1) Czy wartosc jednostek uczestwnictwa moze sie zmieniac w ciag dnia, czy
    tez jest stala i podaana np wieczorem?

    2) Jak wyglada zakpu/sprzedaz jedn. uczest. w funduszach? Chodzi mi o to ze
    1. dnia zlecam sprzedaz, to czy tego samego dnia nastapi wplata pieniedzy za
    jednostki czy tez pozniej? Jest to moze zalezne od funduszu czy we
    wszystkich jest tak samo? Jezeli wplata pieniedzy za jednostki nastapi
    pozniej to po jakiej cenie jednestki zostana ode mnie odkupione? Po takiej
    jaka obowiazywala w dniu zlecenia czy tez po jakiejs innej?

    3) Warto inwestowac w fundusze na krotki okres czasu (1-6 miesiecy)? Wiem,
    ze na to pytanie kazdy moze miec inne zdanie, wiec prosze o subiektywne
    ocenienie czy wedlug Was warto inwestowac.

    4) Wszedzie sie mowi, pisze by lepiej nie uczestniczyc tylko w jednym
    funduszu. W taki razie czy lepiej:
    - wykupic jednostki w funduszach jednego typu (np tylko FH lub tylko FA),
    - wykupic jednostki roznego typu ale w tym samym funduszu (czyli np SEB 2 i
    SEB4 itp),
    - wykupic jednostki roznego typu w rozunych funduszach (czyli cos z PKO cos
    innego z SKARBIEC itp)?

    5) Czy istnieje realna mozliwosc poniesienia straty w funduszach typu FO i
    FRP? Jak to wyglada w rzeczywistosci? Czy w przeciagu ostatniego roku
    powiedzmy ktorys z tego typu funduszy ponisl jakis glosny i przerazajacy
    spadek?

    6) Oplaty jakie trzeba poniesc. Na stronie mBanku czytamy czy wszelkie
    operacje na funduszach sa za darmo. I chcialbym sie zapytac jak to jest w
    rzeczywistosc. Jak wygladaja WSZYSTKIE oplaty jakie trzeba poniesc kupuja,
    bedac w posiadaniu i sprzedajac jednostki uczestwnictwa.

    Z gory dziekuje wszystkim za pomoc ;-)

    --
    pzdr,
    michal