    From: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Fałszywy banknot w bankomacie - kolejny przypadek
    Date: Fri, 30 Jul 2004 15:27:47 +0200

    http://kartyonline.net/niusy.php?id=1021

    Wypłata fałszywego banknotu z bankomatu.

    Trybuna Śląska 2004-07-29

    Adam Maciejewski z Ząbkowic twierdzi, że wypłacił z bankomatu fałszywe sto
    złotych.
    Maciejewski jest rencistą. ZUS przesyła jego pieniądze na konto do Banku
    Śląskiego. - Wydawało mi się, że to dosyć wygodne rozwiązanie. Teraz żałuję,
    że renty nie dostaję do domu - mówi Maciejewski.

    Prześwietlony

    Pan Adam wybrał z bankomatu 5 stuzłotowych banknotów. -Kiedy płaciłem rachunek
    za prąd, kasjerka nie przyjęła pieniędzy. Wzięła banknot do ręki, popatrzyła
    na niego pod światło i stwierdziła, że jest fałszywy. Nie mogłem w to
    uwierzyć, przecież wyciągnąłem go przed chwilą z bankomatu - mówi pan Adam.
    Maciejewski zabrał banknot i pojechał do banku złożyć reklamację. -
    Potraktowali mnie jak intruza. W dziale obsługi klienta powiedzieli mi, że to
    niemożliwe, aby w bankomacie były podrobione pieniądze. Sugerowali, że chcę
    ich oszukać - skarży się Maciejewski.

    Same oryginały

    Pracownicy banku spisali protokół i zatrzymali podejrzany banknot. Zapewnili,
    że niebawem odpowiedzą na reklamację. Przez kilka tygodni nikt z banku nie
    kontaktował się z Ma-ciejewskim. Zbliżał się termin płacenia kolejnych
    rachunków, a sprawa fałszywego banknotu nadal nie była wyjaśniona. Pan Adam
    bał się korzystać z bankomatu, a płatności musiał przecież uregulować.
    Postanowił złożyć wizytę dyrektorowi banku. - Przyjął mnie bardzo milo. Nie
    powiedział jednak nic konkretnego. Twierdził, że musi czekać na ekspertyzę
    banknotu. Na koniec dodał, że w jego bankomatach są tylko oryginalne
    pieniądze.

    Wnikliwa kontrola

    Po paru tygodniach Maciejewski został wezwany na policję w charakterze
    świadka.
    - Kiedy składałem wyjaśnienia, od jednego z funkcjonariuszy dowiedziałem się,
    że to normalka, bo w obiegu jest sporo fałszywych pieniędzy - mówi
    Maciejewski.
    W tym samym dniu pan Adam otrzymał również pismo z banku. Reklamację

    drzucono -&#8222;Obrót gotówkowy w Banku Śląskim odbywa się zgodnie z zasadami

    określonymi przez Narodowy Bank Polski. Podlega starannej i wnikliwej
    kontroli, która uniemożliwia wypłatę fałszywego banknotu z bankomatów naszego

    anku". - Wygląda więc na to, że to ja zawiniłem. Nie mam pojęcia jak fałszywy

    banknot trafił do tego bankomatu. Na pewno ja go tam nie włożyłem - przekonuje
    pan Adam.

    Policja: Sprawa w toku
    Mówi insp. Andrzej Bocianowski, komendant miejski policji w Dąbrowie
    Górniczej:
    Muszę przyznać, że pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją. Nigdy wcześniej
    nie otrzymaliśmy sygnału, żeby w jednym z bankomatów były fałszywe banknoty.
    Sprawa pana Maciejewskiego jest w toku. Trwa procedura sprawdzająca
    autentyczność banknotu. Należy przypomnieć, że każdy kto znajdzie się w
    posiadaniu banknotu noszącego znamiona fałszerstwa, powinien niezwłocznie
    powiadomić o tym najbliższy komisariat policji. Za świadome i celowe
    posługiwanie się fałszywymi banknotami kodeks karny przewiduje karę
    pozbawienia wolności powyżej 3 lat.

    Bank: Wszystko pod kontrolą
    Mówi Edyta Bracik z biura prasowego ING Banku Śląskiego:
    Wszystkie banknoty trafiające do kas naszego banku przechodzą bardzo wnikliwą
    kontrolę autentyczności. Nasi pracownicy prowadzący obsługę kasową kończą
    specjalistyczne szkolenia, by móc bezbłędnie rozpoznawać autentyczność
    krajowych i zagranicznych znaków pieniężnych. Dodatkowo wszystkie stanowiska
    kasowe wyposażone są w testery elektroniczne.
    W przypadku przedstawienia w kasie banku (lub kasie jakiegokolwiek punktu
    handlowo-usłu-gowego) sfałszowanego lub budzącego wątpliwości banknotu, jest
    on zatrzymywany i przekazywany policji, a następnie kierowany do ekspertyzy do
    NBP Obecnie prowadzone jest postępowanie wyjaśniające. Bank podporządkuje się
    decyzji podjętej przez prowadzących sprawę.

    Ekspert: Zabezpieczone banknoty
    Mówi Ryszard Woźniak, doradca prezesa Związku Banków Polskich:
    Jest bardzo mało prawdopodobne, żeby fałszywy banknot znalazł się w
    bankomacie. Dokładne procedury sprawdzające praktycznie eliminują taką
    sytuację.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl