  • 1. Data: 2003-11-11 01:37:26
    Temat: Fałszywa strona PayPal-a
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Zobaczcie: http://64.191.16.16/
    Jakiś skurwel zrobił fałszywą stronę PayPala i rozesłał do ludzi komunikat
    następującej treści:

    "User Agreement
    Dear PayPal User.

    Due to concerns we have for the safety and integrity of the PayPal
    community we have issued this warning.
    Per the User Agreement, Section #9, we may immediately issue a warning,
    temporarily suspend, indefinitely suspend or terminate your membership
    and refuse to provide our services to you if we believe that your actions
    may cause financial loss or legal liability for you, our users or us. We may
    also
    take these actions if we are unable to verify or authenticate any
    information you provide to us!
    Please follow the link below:
    https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=login-run and update your account
    information now."

    Po kliknięciu powyższego linku przeglądarka łączy się z fałszywą stroną
    http://64.191.16.16/.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 2. Data: 2003-11-11 09:30:41
    Temat: Re: Fałszywa strona PayPal-a
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia wto, 11 lis 2003 at 01:37 GMT,
    Krzysztof K. Maj <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał(a):
    > Zobaczcie: http://64.191.16.16/

    Zajrzałem - nic tam nie ma (error 404)

> [...]
    > information now."
    >
    > Po kliknięciu powyższego linku przeglądarka łączy się z fałszywą stroną

    Mnie otwiera sie strona z certyfikatem dla paypall wystawionym przez
    verisign

  • 3. Data: 2003-11-11 10:35:32
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:slrnbr1bn2.ik8.jurekz@canin.tel.debica.pl,
    Jurek Zielinski napisał:

    > Zajrzałem - nic tam nie ma (error 404)

    Stronę zdjęto w pół godziny po tym, jak o otrzymanym mailu zawiadomiłem
    PayPal-a.

    > Mnie otwiera sie strona z certyfikatem dla paypall wystawionym przez
    > verisign

    Bo podany link jest najbardziej prawdziwy. Przysłany mail był w HTML-u i
    link faktycznie prowadził do strony http://64.191.16.16/ zamiast na stronę
    PayPal-a.
    W pozostałej części maila było więcej linków, które prowadziły do prawdziwej
    strony PayPal-a i miały za zadanie uwiarygodnić tę fałszywkę:

    "Please note that this is not a complete list of all our products and
    features. All products, features, and policies are subject to change. Be
    sure to _log in_ to your PayPal account on a regular basis to view the
    "Policy Updates" page which can be found in the "What's New" box.
    Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be
    answered. For assistance, _log in_ to your PayPal account and choose the
    "Help" link in the footer of any page.

    To receive email notifications in plain text instead of HTML ;update your
    preferences _here_."

    Przez ciekawość postanowiłem zalogować się do tego "systemu". Po wpisaniu
    standardowego:
    login: qwerty
    passwd: dupa
    otworzył mi się formularz, który miałem wypełnić. Były tam pytania o
    wszelkiego rodzaju osobiste dane jak data urodzenia, adres, nr telefonu,
    adres e-mail, nazwisko panieńskie matki, a także nie zabrakło pytań o numer
    ubezpieczenia socjalnego, numer karty kredytowej oraz PIN do niej.
    Oczywiście z formularza nie można było wyjść bez wypełnienia wszytskich
    wymaganych pól.
    Linki ze strony fałszywego formularza prowadziły do prawdziwych stron
    PayPala, więc jeśli ktoś nie zorientował się od razu, że strona jest
    fałszywa, poźniej już nie miał możliwości.

    Na zakończenie podaję kilka haseł z otrzymanej przeze mnie fałszywki:

    "Fight Against Leukemia and Lymphoma
    Click the button to make a donation to the Leukemia & Lymphoma Society."

    "Protect Your Password
    You should never give your PayPal password to anyone."

    Prawda, że brzmi miło i wiarygodnie?
    Życzę miłych przemyśleń :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2003-11-11 10:59:41
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia wto, 11 lis 2003 at 10:35 GMT,
    Krzysztof K. Maj <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał(a):
    > Stronę zdjęto w pół godziny po tym, jak o otrzymanym mailu zawiadomiłem
    > PayPal-a.

    Chwali się!

    Jurek

  • 5. Data: 2003-11-11 19:29:35
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jurek Zielinski" <j...@t...debica.pl> napisał w wiadomości

    > Chwali się!

    Takze dostalem takiego maila i takze forwardowalem do paypala...nie wiem
    jaka byla reakcja. Poza tym kazdy rozsadny takiego maila zignoruje i juz.
    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 6. Data: 2003-11-11 19:58:15
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

    > Takze dostalem takiego maila i takze forwardowalem do paypala...nie wiem
    > jaka byla reakcja. Poza tym kazdy rozsadny takiego maila zignoruje i juz.

    problem w tym, że w każdej trochę większej zbiorowości ludzkiej znajdzie się
    paru mniej rozsądnych i paru całkiem nierozsądnych :-)