    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: FATCA - przypomnienie i ostrzeżenie
    Date: Tue, 29 Nov 2016 22:37:59 +0100

    Jeżeli ktoś nie chce by jego dane zaczęły krążyć w niekontrolowany
    sposób między różnymi "instytucjami" to 30 listopada jest ostatni
    dzień na dokonanie upadlającej procedury spowiadania się z bycia
    lub nie podatnikiem pewnego państewka za Oceanem Atlantyckim.
    Państwo to jest chyba w fazie upadku bo mimo wielu rozbudowanych
    rejestrów wszelakich nie wie, kto jest jego podatnikiem. Jednak
    ma niższe podatki i redytrybucję więc kto miałby interes uciekać
    z opodatkowaniem do Polski?
    Inną konsekwencją jest zablokowanie rachunku. To nie problem
    - można konto opróżnić i niech sobie blokują. Niestety już trochę
    za późno - po wypłacie i złożeniu wniosku o zamknięcie trzeba jeszcze
    przeczekać "okres wypowiedzenia", w którym to bank może (musi?) nas
    podkablować że nie złożyliśmy.

    O ile w ogóle bank wykazał się nadgorliwością i "poprosił"...
    Z moich tylko Idea - nie udało się wycisnąć z infolinii ani w
    oddziale na jakiej podstawie, bo od właścicieli "starych" rachunków
    banki miały żądać "jeśli zachodzą przesłanki...". Gdzieś mi się
    obiła o oczy "przesłanka" 50 tys. USD na koncie ale tyle to ja
    chciałbym mieć. Bo z USA mam tyle wspólnego, że wiem gdzie leżą.
    Czy Ideabank miał się czego bać? - interesy ma chyba raczej za
    wschodnią granicą.
    Tu ciekawostka - w Ideabanku można sobie .pdf-a wyedytować,
    podpisać (już chyba na papierze), zeskanować i wysłać mailem
    (hasło na plik by się przydało...). Jest nadzieja, że porównują
    dokładnie wzory podpisów bo jak nie to można za kogoś złożyć
    oświadczenie.

    Arek