  • 1. Data: 2003-11-07 16:02:35
    Temat: EURO Konto24 BZWBK
    Od: "PAVO" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    jestem gościnnie na tej grupie i z góry przepraszam, jeśli ta sprawa była
    już omawiana, ale nie znalazłem w archiwum odpowiedzi.

    Prosiłbym o pomoc w rozszyfrowaniu zasad rozliczania transakcji z
    przewalutowaniem.

    1. Mam kartę MC w euro do konta walutowego (nowa oferta BZWBK), ale
    pracownicy tegoż banku nie mogli mi wyjaśnić jaki kurs zostanie zastosowany
    przy:

    a) wybieraniu z bankomatu pieniędzy w Polsce (jak rozumiem EURO->PLN) - czyj
    kurs - banku czy MasterCard? Jeśli banku to który (średni dewizowy)?

    b) wybierania z bankomatu np. w Czechach. Czy będzie to transakcja: CZK ->
    EURO -> PLN? Jakie kursy (czyje)?

    c) Czy będąc np. w sklepie wolnocłowym np. w Moskwie, gdzie można swobodnie
    płacić w USD, EUR i RUR, mogę w jakiś sposób zmusić bank/MC , żeby rozliczył
    transakcję w EURO, a nie przeliczał z RUR?

    2. Czy jest jakaś możliwość poznania aktualnych kursów walut stosowanych w
    rozliczeniach przez MC i Visa?

    3. Jeśli nie są udostępniane to czy jest to zgodne z polskim prawem (ust. o
    elektronicznych środkach płatniczych i dot. ochrony konsumenta - koszty
    całkowite vs. ukryte)?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc

    Jacek

  • 2. Data: 2003-11-07 20:25:42
    Temat: Re: EURO Konto24 BZWBK
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "PAVO" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jestem gościnnie na tej grupie i z góry przepraszam, jeśli ta sprawa była
    > już omawiana, ale nie znalazłem w archiwum odpowiedzi.

    nie byla, bo karta nowa jest...

> [...]
    czyj
    > kurs - banku czy MasterCard? Jeśli banku to który (średni dewizowy)?

    ooo, to ty nam powiedz, jak juz cie rozlicza...;-)

    > b) wybierania z bankomatu np. w Czechach. Czy będzie to transakcja: CZK ->
    > EURO -> PLN? Jakie kursy (czyje)?

    CZK -> EUR wg kursu MC
    Skoro karta podpieta do konta walutowego to co tu robia zlotowki?

> [...]
    > płacić w USD, EUR i RUR, mogę w jakiś sposób zmusić bank/MC , żeby
    rozliczył
    > transakcję w EURO, a nie przeliczał z RUR?

    "Swobodnie" to mozna placic gotowka.
    Karte zapewne bedziesz mial przeliczana wielokrotnie i tak dlugo abys sporo
    do tego dolozyl.
    Akurat informacje o zakupach w sklepach wolnoclowych oplacanych karta
    wskazuja na jedno - PLACIC GOTOWKA...

    > 2. Czy jest jakaś możliwość poznania aktualnych kursów walut stosowanych w
    > rozliczeniach przez MC i Visa?

    Kurs aktualny jak wynika z nazwy jest ulotny, chwilowy, wiec nie mozna go
    poznac bo i tak sie zaraz zmieni...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2003-11-07 22:06:45
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2003 17:02:35 +0100, PAVO napisal/a:

> [...]
    > była już omawiana, ale nie znalazłem w archiwum odpowiedzi.
    >
    > Prosiłbym o pomoc w rozszyfrowaniu zasad rozliczania transakcji z

    Przesłałem Twoje pytania do: p...@b...pl nie wiem czy próbowałes
    wczesniej, jesli tak byś może otrzymałes juz podobne odpowiedzi:

    Dzień Dobry
    Uprzejmie informuję, iż:
    1. Operacje gotówkowe i bezgotówkowe dokonywane Kartami MasterCard BZ WBK
    walutowa przez Użytkowników Kart w kraju poza siecią BZ WBK S.A. oraz poza
    granicami Polski przy użyciu Kart przeliczane są na Euro według kursu
    obowiązującego w systemie MasterCard w dniu rozliczenia operacji. (paragraf
    19 pkt.5 regulaminu wydawania i używania kart dla ludności)
    2. Kwoty operacji zrealizowanych w sieci BZ WBK S.A. Kartami MasterCard BZ
    WBK walutowa są przeliczane na Euro po kursie sprzedaży dewiz, obowiązującym
    w Banku w dniu rozliczenia operacji. (paragraf 19 pkt.6 j/w)
    3. Rodzaj waluty w której Pan płaci uzależniony jest od punktu, w którym
    dokonuje Pan transakcji nie od Banku
    4. Kursy EC oraz Visa International nie są nigdzie publikowane przez te
    organizacje.
    5. Ostatnie zapytanie bardzo proszę skierować do tych organizacji. Bank może
    udostepnić kurs po jakim została przeliczona konkretna tranaskcja na
    podstawie pisemnej prośby.

    W przypadku pytań dotyczących kart przez 24 godziny na dobę pod numerami
    tel.(061)8565326 lub 0801666056 pomocą służą doradcy z Zespołu Obsługi Kart
    i Merchantów.

  • 4. Data: 2003-11-07 22:11:00
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    p...@w...wp.pl,
    krzysiekL <k...@w...wp.pl>:
    > Dnia Fri, 07 Nov 2003 17:02:35 +0100, PAVO napisal/a:

    > Przesłałem Twoje pytania do: p...@b...pl nie wiem czy próbowałes
    > wczesniej, jesli tak byś może otrzymałes juz podobne odpowiedzi:

    No, no! Calkiem sensowna odpowiedz - i to tego samego dnia, jak rozumiem.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-11-07 22:12:59
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2003 23:11:00 +0100, Robert napisal/a:

    > p...@w...wp.pl, krzysiekL

    > No, no! Calkiem sensowna odpowiedz - i to tego samego dnia, jak rozumiem.
    wysłałem 17:37 otrzymałem 19:33

    KrzysiekL

  • 6. Data: 2003-11-08 11:59:06
    Od: "PAVO" <j...@p...onet.pl>

    > Przesłałem Twoje pytania do: p...@b...pl nie wiem czy próbowałes
    > wczesniej, jesli tak byś może otrzymałes juz podobne odpowiedzi:

    [ciach...]

    Dzięki serdeczne za pomoc - nie próbowałem maila do banku, bo sądziłem że
    jakąś bzdurę wymyślą tak jak zdezorientowane panienki z oddziału (jestem 2
    klientem na tę usługę w tym oddziale ;-) - reklamę to oni mają świetną!).

    A co do kursów VISA i MC - to chyba zainteresuję się bliżej sprawą
    legalności nie podawania publicznie kursów (nawet uśrednionych dla danego
    dnia, albo nawet z dnia poprzedniego) - uważam, że jest to podobnie jak z
    kredytami - banki i ich partnerzy są zobowiązani z mocy prawa do
    udostępniania informacji niezbędnych do prawidłowej oceny kosztu operacji.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2003-11-08 12:04:52
    Od: "PAVO" <j...@p...onet.pl>

    > nie byla, bo karta nowa jest...

    Czyli dobrze przeszukałem archiwum ;-)

    > zastosowany

    > czyj
    >
    > ooo, to ty nam powiedz, jak juz cie rozlicza...;-)

    OK - w PL spróbuję jak tylko dostanę fizycznie tę kartę (idzie do oddziału),
    a z euro jak mnie wyniesie za granicę.

    CZK ->

    > CZK -> EUR wg kursu MC
    > Skoro karta podpieta do konta walutowego to co tu robia zlotowki?

    jasne - też głupotę napisałem

    > Kurs aktualny jak wynika z nazwy jest ulotny, chwilowy, wiec nie mozna go
    > poznac bo i tak sie zaraz zmieni...;-)

    to niech będzie nawet aktualny - ze wczoraj, przecież ja chcę mieć tylko
    orientacyjne przeliczenie