  • 111. Data: 2002-01-15 22:34:38
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > a/ czy karta moze zostac zatrzymana gdy podpis na karcie i slipie sie rozni?
    > [IMHO nie, transakcja powinna zostac anulowana]

    IMHO tak.

    > b/ czy karta moze zostac zatrzymana po blednym wprowadzeniu PIN-u
    > [IMHO tak]

    A czemu tak, skoro podpis nie kwalifikuje do tego?

    > c/ czy karta moze zostac zatrzymana gdy posluguje sie nia osoba plci
    > przeciwnej nizby na to wskazywala nazwa lub zdjecie umieszczone na karcie?
    > [tego nie wiem]

    Nie. Telefon do CA

    > d/ czy karta moze zostac zatrzymana gdy uplynal jej termin waznosci, lub ma
    > uszkodzony pasek magnetyczny?
    > [IMHO tylko odmowa akceptacji]

    Zalezy jak uszkodzony.

    > e/ czy w ogole akceptant moze zatrzymac karte bez konsultacji z CA?
    > [??? IMHO nie, ale odpowiedz Renaty by rozwiala wszelkie watpliwosci]

    Tak. Przeczytaj napis na naklejce POS-a polcardu. Jak byk stoi
    'każdorazowo sprawdź zgodnośc numeru na wyświetlaczu i karcie.Jeżeli nie
    są zgodne bezwzględnie zatrzymaj kartę'

    A ja dzisiaj byłem w CKC :-)

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 112. Data: 2002-01-15 22:35:46
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > IMHO tak. A przynajmniej ma prawo poprosic o DO - moze naprawde
    > dzisiaj jest kobieta?

    Nie może.Na zdjęciu może być cokolwiek.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 113. Data: 2002-01-15 22:36:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > To sie wyjasni czy mogli dopiero w postepowaniu. I tak samo bedzie w
    > przypadku sprzedawcy. Wniosek z tego, ze policje trzeba wzywac jak do
    > zwyklej kradziezy.

    Kogo okradli?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 114. Data: 2002-01-15 22:37:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Daj spokoj, przeciez niektorzy to nie uwierza nawet jak Kojot
    > przedstawia inna interpretacje.

    Byłeś kiedyś na owym tajemnym szkoleniu Polcardu?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 115. Data: 2002-01-15 22:39:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > Najgorsze ze z blednymi wnioskami,

    Problem polega na tym, że Tobie trzeba napisać wielkimi literami
    'sprzedawcamoże zatrzymać kartę'.

    W sumie dobrepodejście, bo tak powinno być skonstruowane prawo.

    Ja twierdzę, że jeżeli sprzedawca chce, to może zatrzymać kartę.
    Wystarczy, że skorzysta z takiej możliwości w przepisach.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 116. Data: 2002-01-15 22:40:41
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:
    > Hm, zacytowalem w tej dyskusji juz kilka zapisow [z umow i ustaw]. Tobie
    > jakos nie udalo sie to ani razu :).

    Co ja poradzę, że muszę ściągnąć wzmiankowana przez mnie instrukcję do
    domu?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 117. Data: 2002-01-15 23:38:10
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a22as2$756$6@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie może.Na zdjęciu może być cokolwiek.

    Podpis też może być jakikolwiek. Moja umowa z bankiem, przewiduje, że
    mam się na karcie podpisac niezwłocznie, ale nic nie mówi, że na slipach
    mam się podpisywać tak samo jak na karcie :)

    Pieta.

  • 118. Data: 2002-01-15 23:53:55
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a216c2$4tq$1@news.tpi.pl>, MK wrote:

    >Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    >Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego
    >z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.

    A jest jakiś paragraf o 'podejrzeniu popełnienia przestępstwa'. Bo w omawianej
    sytuacji chyba tylko o podejrzeniu może być mowa.

    Pieta.

  • 119. Data: 2002-01-16 08:12:38
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Marcin Piotrkiewicz wrote:

    > Podpis też może być jakikolwiek. Moja umowa z bankiem, przewiduje, że
    > mam się na karcie podpisac niezwłocznie, ale nic nie mówi, że na slipach
    > mam się podpisywać tak samo jak na karcie :)

    Który bank jest taki fajny? I jaka karta?

    pzdr

    Tomek

  • 120. Data: 2002-01-16 09:20:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

    > Podpis też może być jakikolwiek. Moja umowa z bankiem, przewiduje, że
    > mam się na karcie podpisac niezwłocznie, ale nic nie mówi, że na slipach
    > mam się podpisywać tak samo jak na karcie :)

    Podpis na awersie też nie ma znaczenia. Podpis na rewersie ma tylko dla
    sprzedawcy. Nie musisz się podpisywać tak samo. To Twoja sprawa, czy
    kupisz coś, czy nie...

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313