  • 81. Data: 2015-05-20 19:13:13
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 17:23, Poldek pisze:

    > Też jesteś zaklinacz, bo przyjąłeś że mniej ludzi w odpowiednim wieku ->
    > mniejszy popyt -> mniejsze ceny.
    > A tu chodzi tylko o kasę. Łatwy, tani kredyt + ogólne bogactwo narodu ->
    > wysoka cena zakupu.
    > Miliony już wyemigrowały i nie emigrują cały czas ponownie. Tysiące cały
    > czas ciągną do Warszawy i głównych miast i tak jeszcze pobędzie.

    Polska to Warszawa? Jak "tysiące" ze swoich wsi będzie ciągnęło do
    Warszawy, to te mieszkania na wsiach będą za psią złotówkę, a to też
    wpłynie na cenę mieszkania w miastach (bo ktoś stwierdzi, że nie kupi
    mieszkania w Warszawie za 200 tys. tylko w pipidówku za 50 tys., skoro i
    tak pracuje zdalnie).

    Co do Warszawy - zdziwisz się, że i tu popyt nie będzie rósł. Zresztą
    widzę to po cenach najmu (niższe lub za tyle samo coś lepszego - w
    perspektywie ostatnich kilu lat).

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2015-05-20 19:14:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 17:44, RobertS pisze:

    > natomiast mam mieszkanie (czekam na odbiór drugiego) i wynajmuję osobom,
    > które nie mogą dostać kredytu (bdb dochód, ale niestety nieudokumentowany)
    >
    > otrzymana z najmu kwota całkowicie pokrywa ratę jaką płacę i jeszcze mi
    > zostaje - kredyt spłaca się sam!
    >
    > meble i sprzęty domowe najemcy mają własne - nie musiałem w to inwestować
    > ubezpieczenie to ich koszt
    >
    > mnie się bardzo opłaca, gdyby mieli zdolność kredytową to z pewnością by
    > mieszkania nie wynajmowali

    A podasz wartość mieszkania / miato-dzielnicę / opłaty eksploatacyjne /
    wysokość otrzymywanego czynszu?

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2015-05-20 19:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-05-20 o 16:32, J.F. pisze:

    >Wg spisu z 2011 w Polsce jest więcej mieszkań niż gospodarstw
    >domowych.
    >Przez te 4 lata dysproporcja jeszcze bardziej się zwiększyła.

    No to nie wiem - moze to taki spis ?

    Na razie niewiele mieszkan stoi pustych. Przynajmniej w dudzych
    miastach.

    A jakby tak bylo ... to by chyba zalamalo firmy budowlane, a tak zle
    jeszcze nie jest.

    No chyba ze te nadmiarowe mieszkania to jakies rudery, ktorych nikt
    nie chce ...

    J.

  • 84. Data: 2015-05-20 19:20:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:

    > Wg spisu z 2011 w Polsce jest więcej mieszkań niż gospodarstw domowych.
    > Przez te 4 lata dysproporcja jeszcze bardziej się zwiększyła.

    Czyli naród się bogaci i zaczyna mieć po więcej niż jedno mieszkanie na
    rodzinę?

  • 85. Data: 2015-05-20 19:38:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 19:20, J.F. pisze:

    > No to nie wiem - moze to taki spis ?
    >
    > Na razie niewiele mieszkan stoi pustych. Przynajmniej w dudzych miastach.

    Ale co, zaglądasz do mieszkań?

    Podobno ćwierć Miasteczka Wilanów jest na sprzedaż:
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,miastecz
    ko-wilanow-co-czwarte-mieszkanie-jest-na-sprzedaz,15
    7411.html

    > A jakby tak bylo ... to by chyba zalamalo firmy budowlane, a tak zle
    > jeszcze nie jest.
    >
    > No chyba ze te nadmiarowe mieszkania to jakies rudery, ktorych nikt nie
    > chce ...

    Na razie jest "kupuj bo będzie drożej", "kupuj bo teraz jest tani
    kredyt" (non-sens).

    Do spadkowych tendencji oprócz kredytu i demografii można doliczyć
    przyszłych bankrutów: z kredytów frankowych i z kończących się dopłat do
    "rodzin na swoim" (zwyżka raty kredytu) - pierwsze rodziny z brakiem
    dopłat chyba się ujawnią w tym roku, za jakieś 2-3 lata będzie tego
    więcej i wówczas zobaczymy ile rodzin nie podoła i będzie chciało lub
    musiało sprzedać mieszkanie.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2015-05-20 19:39:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 19:20, Poldek pisze:

    > Czyli naród się bogaci i zaczyna mieć po więcej niż jedno mieszkanie na
    > rodzinę?

    Raczej sytuacja się normalizuje. Tylko ceny jeszcze wysokie.

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2015-05-20 19:40:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:

    > Co do Warszawy - zdziwisz się, że i tu popyt nie będzie rósł.

    Nie wiem, czy będzie rósł, ale nie będzie spadał. A tak naprawdę, to
    zależy od szczegółów - jaka konkretnie lokalizacja, jakie mieszkanie. Na
    Białołęce popyt nie będzie już rósł. W rejonie otoczenia Mordoru będzie
    rósł i nie zmieni tego modernizacja Wołoskiej, ani nawet planowana linia
    tramwajowa z Dworca Południowego do Mordoru.
    W Centrum też nie kupisz taniej.
    Cały czas mam na myśli ceny nominalne, bo realnie to może być taniej o
    inflację.
    Teraz mamy ciekawy moment - ceny w uproszczeniu wszystkiego stoją w
    miejscu, a nawet się obniżają, gdy jednocześnie dochody ludności rosną.
    Co to zapowiada na przyszłość? Albo, że ceny nagle szarpną w górę, albo
    że dochody spadną ;-) Jednak przy stałym wzroście wydajności i
    produktywności ten drugi wariant jest mniej prawdopodobny :-)

    > Zresztą widzę to po cenach najmu (niższe lub za tyle samo coś lepszego - w
    > perspektywie ostatnich kilu lat).

    Czyli widzimy co innego i pewnie stąd różnice poglądów :-)

  • 88. Data: 2015-05-20 19:46:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:

    > A podasz wartość mieszkania / miato-dzielnicę / opłaty eksploatacyjne /
    > wysokość otrzymywanego czynszu?

    Warszawa / Górny Mokotów / 370 zł (razem z ogrzewaniem i przedpłatą na
    wodę) / 1500 zł.

  • 89. Data: 2015-05-20 19:47:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 19:40, Poldek pisze:
> [...]
    > że dochody spadną ;-) Jednak przy stałym wzroście wydajności i
    > produktywności ten drugi wariant jest mniej prawdopodobny :-)

    Ja na przykład uważam, że cena metra mieszkania powinna oscylować wokół
    średniej pensji (w danym rejonie/mieście). W takim przypadku jest pole i
    do podwyżek pensji, i do obniżek cen mieszkań :)

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2015-05-20 19:48:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 19:46, Poldek pisze:

    > Warszawa / Górny Mokotów / 370 zł (razem z ogrzewaniem i przedpłatą na
    > wodę) / 1500 zł.

    Ile pokoi? Jaka wartość mieszkania? Najemcy dopłacają 370zł do tych 1500zł?

    --
    Liwiusz