  • 1. Data: 2004-11-02 03:52:05
    Temat: Dostał banko-mata
    Od: "kósimież" <a...@N...wp.pl>

    http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=557416

    Pierwszy raz w Polsce policjantom udało się złapać na gorącym uczynku osobę
    posługującą się sklonowaną kartą płatniczą - skimmera. Zatrzymano go w
    Poznaniu, po całodziennym tropieniu, przy 49. tego dnia próbie wypłaty
    pieniędzy z bankomatu - pisze "Gazeta Poznańska".

    Przedwczoraj stolica Wielkopolski stała się areną jednej z najbardziej
    niezwykłych operacji, jaką w tym roku przeprowadziła policja. Uczestniczyli
    w niej policjanci z komend wojewódzkich z Poznania i Bydgoszczy.
    Koordynowała ją specjalna komórka (należy do niej tylko kilku policjantów, w
    tym jeden poznaniak), zajmująca się zwalczaniem przestępstw związanych z
    obiegiem pieniędzy.

    Z policją współdziałały banki udostępniając jej informacje z systemów
    obsługi operacji w bankomatach. Alarm wszczęto, gdy do policji dotarł
    sygnał, że jeden z wykorzystanych już wcześniej klonów karty użyto w
    Poznaniu. Znając zwyczaje skimmerów funkcjonariusze wiedzieli, że tego dnia
    nastąpi seria wypłat przy użyciu spreparowanych "plastików". Tak też się
    stało.

    Rozpoczął się szalony wyścig z czasem. Policjanci próbowali namierzyć
    poruszającego się po mieście skimmera. Nanosili na mapę odwiedzane przez
    niego bankomaty i starali się uprzedzić jego kolejne ruchy. Na korzyść
    tropiących skimmera zadziałał fakt, że część bankomatów jest zabezpieczona
    przed użyciem sklonowanych kart.

    Posiadacz fałszywek od wielu z nich odchodził z kwitkiem. W sumie dokonał
    tylko ośmiu wypłat kradnąc 8 tys. zł. Nieudanych prób było aż 41. Wpadł przy
    ostatniej z nich, na pl. Wolności w Poznaniu, dokąd zaprowadziło go duże
    zagęszczenie bankomatów w tym rejonie miasta. Zatrzymany to 27-letni Marcin
    O., mieszkaniec Bydgoszczy, zameldowany na stałe we Wrześni. Mężczyzna jest
    niedoszłym prawnikiem - rzucił studia prawnicze po dwóch latach.

    Najprawdopodobniej wówczas wszedł na drogę przestępczą Był już notowany za
    nielegalne posiadanie broni palnej oraz wymuszenia rozbójnicze. Przy
    podejrzanym znaleziono cztery plastikowe klony. W rzeczywistości nie są to
    karty płatnicze, lecz służące do identyfikacji. Mają jednak rozmiary
    typowych kart bankowych i wystarczy zapisać na nich skradzione wcześniej
    dane, by ich użyć w bankomatach.

  • 2. Data: 2004-11-02 08:12:37
    Temat: Re: Dostał banko-mata
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "kósimież" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go w Poznaniu, po całodziennym tropieniu, przy 49. tego dnia próbie
    > wypłaty pieniędzy z bankomatu - pisze "Gazeta Poznańska".

    Duże brawa dla Policji!

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2004-11-02 08:49:00
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    gg <n...@m...com> wrote:
    > Duże brawa dla Policji!

    Acyz prokurator go juz zasem nie wypuscil? Bo cos taka informacja mi
    przemknela?

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 4. Data: 2004-11-02 09:18:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:cm7hno$55h$1@news.onet.pl...

    > Acyz prokurator go juz zasem nie wypuscil? Bo cos taka informacja mi
    > przemknela?

    Wypuscil.
    Po co ma powiekszac tlok w naszych aresztach...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-11-02 11:31:36
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wypuscil.
    > Po co ma powiekszac tlok w naszych aresztach...;-)

    Pewnie zbyt mała "szkodliwość społeczna". Ciekawe czy by wypuścił jakby
    używał sklonowanej karty pana prokuratora.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2004-11-02 11:40:07
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    gg zapodał(a):

    > Użytkownik "kósimież" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    posługującą się sklonowaną kartą płatniczą -
    próbie wypłaty pieniędzy z bankomatu - pisze
    > Duże brawa dla Policji!

    Bardzo duże brawa - szczególnie za ujawnienie większej częsci metodologii
    ujęcia przestępcy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)irc(dot)pl

  • 7. Data: 2004-11-02 12:31:29
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo duże brawa - szczególnie za ujawnienie większej częsci
    > metodologii
    > ujęcia przestępcy.

    Ty jesteś z tych dla których szklanka jest w połowie pusta? Czy może zupa
    była dzisiaj za słona?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2004-11-02 12:47:00
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@Z...MINUS.NA.PLUS.simMINUSnet.pl>

    > Bardzo duże brawa - szczególnie za ujawnienie większej częsci metodologii
    > ujęcia przestępcy.

    Tia do tej pory skimmerzy sądzili że policja w szklanej kuli przewiduje
    gdzie zostanie użyta sklonowana karta ;)

  • 9. Data: 2004-11-02 12:53:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > Acyz prokurator go juz zasem nie wypuscil? Bo cos taka informacja mi
    > przemknela?

    Sędzia chyba. Wypuścił - ale z drugiej strony: czy każdy musi siedzieć
    przed wyrokiem?

    MJ

  • 10. Data: 2004-11-02 19:43:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo duże brawa - szczególnie za ujawnienie większej częsci metodologii
    > ujęcia przestępcy.

    No dobra. teraz już wiedzą - jeśli nawet nie wiedzieli. I co im z tej
    wiedzy?