  • 21. Data: 2010-09-17 08:06:14
    Temat: Re: Dlaczego fundusze nie bija indeksow giełdowych
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Sep 2010 10:04:01 +0200, Jarek Andrzejewski

    >Jestem laikiem. Co to znaczy "reprezentuje indeks"? Gwarantuje, że za
    >moje dziś zainwestowane 100 zł kupią odpowiednią ilość akcji z tego
    >indeksu, a gdy zechcę jutro wyjść z niego, to owe akcje sprzedadzą?

    doczytałem jeszcze: "W jego skład wchodzi stała liczba 40 spółek.
    Spółki do indeksu mWIG40 wybierane są na postawie tego samego
    rankingu, co do WIG20 i sWIG80 jako 40 kolejnych po 20
    zakwalifikowanych do WIG20."

    Czyli jeśli skład indeksu się zmieni, to fundusz szybciutko wyprzedaje
    jedna akcje, a kupuje inne?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2010-09-17 08:52:04
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 17 Wrz, 10:06, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > zakwalifikowanych do WIG20."
    >
    > Czyli jeśli skład indeksu się zmieni, to fundusz szybciutko wyprzedaje

    ETF:
    http://blog.viixpublish.info/2010/09/03/etf-czyli-cz
    ym-to-sie-je/

    a tutaj Ipopema:
    http://www.ipopematfi.pl/founds.php?lang=pl&miId=54&
    fId=12

  • 23. Data: 2010-09-17 09:26:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Sep 2010 01:52:04 -0700 (PDT), "Tomasz [Bubon]"
    <t...@g...com> wrote:

    >a tutaj Ipopema:
    >http://www.ipopematfi.pl/founds.php?lang=pl&miId=54
    &fId=12

    OK, mniej więcej już wiem. "Postarają się", ale "bez gwarancji", aby
    "jednostka funduszu" miała taką wartość jak mWIG40.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2010-09-18 00:53:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Na tej liście panuje zwyczaj, że linki podaje się bezpieczne w tym
    > przypadku
    > http://preview.tinyurl.com/2wyho3f
    > So, please...
    > witrak()

    A co niby w tym linku jest bezpieczne? I tak zostaniesz przekierowany na
    oryginalną stronę. Nadto mają one pewną istotną wadę - za jakiś czas
    przestaną działać. Jedyna zaleta, że są krótsze i się nie połamią, ale to
    samo można zapewnić podając link w klamrach (jak poniżej).

    <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczeg
    o-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

  • 25. Data: 2010-09-18 07:45:43
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    >
    > <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczeg
    o-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

    A to ci ciekawostka :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 26. Data: 2010-09-18 07:49:48
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > samo można zapewnić podając link w klamrach (jak poniżej).
    >
    > <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczeg
    o-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

    Zajefajne. Dzięki :-)

  • 27. Data: 2010-09-18 09:53:02
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    >
    > <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczeg
    o-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

    Ja pier... :-)
    Tyle lat w sieci - i ciągle coś nowego człowiek poznaje. :-)

    --
    MiCHA

  • 28. Data: 2010-09-18 13:10:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > A co niby w tym linku jest bezpieczne? I tak zostaniesz
    > przekierowany na oryginalną stronę. Nadto mają one pewną istotną

    Ale przynajmniej widać na którą.

> [...]
    > w klamrach (jak poniżej).
    >
    > <http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/16/dlaczeg
    o-fundusze-nie-pokonuje-indeksu-gieldowego>

    Niektórzy nie potrafią bez skracania :-)

    witrak()

  • 29. Data: 2010-09-18 17:53:44
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 17-09-2010 o 09:42:03 Tomasz [Bubon] <t...@g...com> napisał(a):

    > Nawiązując do pierwszego postu, gdzie autor pisze (z resztą słusznie),
    > że wiele funduszy nie bije indeksu - ten fundusz reprezentuje indeks
    > mwIG40.
    > Po drugie ma niskie jak na polskie warunki koszty zarządzania (1,5%) i
    > barierę wejścia (100zł).
    > Uważam, że to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą inwestować w
    > indeks a nie mają rachunku w domu maklerskim.
    > I tyle.

    tak, z tym że skoro naśladuje - to tez nie bije, szczególnie po odliczeniu
    kosztów.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 30. Data: 2010-09-18 19:36:44
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-09-18 19:53, Zbyszek pisze:

    > tak, z tym że skoro naśladuje - to tez nie bije, szczególnie po
    > odliczeniu kosztów.

    Jestes w bledzie.... Gdyz Mwig40 jest indeksem cenowym i po kazdej
    dywidendzie jest spadek indeksu o kwote dywidendy. Czykli indeks nie
    zawiera w sobie premi za dywidende w odroznieniu od funduszu.
    Zasadniczo dywidenda podwyzsza wynik o 2-3% (minus koszty zarzadzania).
    Jak bedzie sie dowiemy