  • 51. Data: 2009-05-07 13:14:59
    Temat: Re: Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 3:08 pm, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > I jeszcze dodatkowe ograniczenie. Żeby udzielić te 96,5 kredytu musi mieć
    > 7,72 zł kapitałów własnych (czyli nie depozytów)

    jurku tak na serio to 8% to wymog z Pb ale tylko formalny, w praktyce
    nadzor wymaga wposlczynnika na poziomie 10% :)

    ale to juz szczegol

  • 52. Data: 2009-05-07 13:22:10
    Od: sorden <s...@w...pl>

    BK wrote:

    > Skad u Ciebie przeswiadczenie, ze rezerwa dotyczy kredytow a nie
    > depozytow?
    >
    > Z kasy, ktora bank pozycza nic nie trafia do NBP. Rezerwa nie dotyczy
    > pozycji kredytowych tylko depozytowych. Bank odprowadza ja od
    > wszystkiego co jest do niego WPLACANE w postaci depozytow,  a nie od
    > tego co jest WYPLACANE w postaci kredytow

    Przeswiadczenie bierze sie stad, ze zabezpieczamy system (symbolicznie
    chociaz) przed sytuacja kiedy wszystkie depozyty zostaly skredytowane i
    nagle ich wlasciciele sie o nie upominaja.
    W sytuacji kiedy bank nie podejmuje akcji kredytowej takie zabezpieczenie
    nie jest konieczne, poniewaz pieniadze sa w banku.
    Musimy sie zas o nie martwic w sytuacji kiedy pieniadze obywatela X
    pozyczane sa panu Y.

    Co do kreacji pieniadza w postaci odestek - mialem na mysli odsetki
    odkredytow (bank zwieksza swoj kapital nic nie produkujac - inflacja,
    kreacja pieniadza), nie od depozytow.

    --
    in

  • 53. Data: 2009-05-07 13:31:13
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 3:22 pm, sorden <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nie jest konieczne, poniewaz pieniadze sa w banku.
    > Musimy sie zas o nie martwic w sytuacji kiedy pieniadze obywatela X

    Jelsi ktos zbiera depozyty - a ich nie obciaza ryzykiem [nie pozycza]
    to nie prowadzi dzialanosci bankowej i nie musi robic rezerwy w NBP. W
    swietle polskich przepisow nie jest taka instytucja bankiem.

  • 54. Data: 2009-05-07 13:56:26
    Od: sorden <s...@w...pl>

    BK wrote:

    > Jelsi ktos zbiera depozyty - a ich nie obciaza ryzykiem [nie pozycza]
    > to nie prowadzi dzialanosci bankowej i nie musi robic rezerwy w NBP. W
    > swietle polskich przepisow nie jest taka instytucja bankiem.

    Ok. Natomiast bank mimo, ze nie musi, to moze pozyczac. Sadzilem, ze dopiero
    ta "ryzykowna" czesc dzialanosci jest zabezpieczana. Stad owe
    przeswiadczenie, wynikajace z - wydaje mi sie- logicznego toku rozumowania.

    --
    in

  • 55. Data: 2009-05-07 14:01:33
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 3:56 pm, sorden <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ta "ryzykowna" czesc dzialanosci jest zabezpieczana. Stad owe
    > przeswiadczenie, wynikajace z - wydaje mi sie- logicznego toku rozumowania.

    Bank musi pozyczac :) Samo przyjmowanie depozytow byloby dzialanoscia
    deficytowa :)

    Sa w Polsce banki, ktore nie przyjmuja depozytow - a udzielaja
    kredytow. Odwrotna sytuacja nie jest prawnie i ekonomicznie mozliwa.
    Taki bank planujacy jedynie przyjmowanie depozytow nie dostalby
    zezwolenia na uwtorzenie [nawet jesli ktos by sie uparl, ze chce te
    depozyty przyjmowac jako bank] bo pojawiloby sie pytanie - z czego
    chce sie utrzymac.

  • 56. Data: 2009-05-07 14:07:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "george" <g...@v...pl> writes:

    > Swoja drogą ta manipulacja w filmie "money as debt" jest przedstawiona w
    > taki sposób że człowiek który to oglada pierwszy raz od razu leci zakładać
    > bank.

    Po prostu ten film to jest manipulacja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2009-05-07 14:13:33
    Od: sorden <s...@w...pl>

    BK wrote:

> [...]
    > zezwolenia na uwtorzenie [nawet jesli ktos by sie uparl, ze chce te
    > depozyty przyjmowac jako bank] bo pojawiloby sie pytanie - z czego

    Byc moze bank zarabia na reklamach wywieszanych w witrynach oddzialow ;]
    Albo przez ostatnie 10 lat mial mega zyski i teraz chce przeczekac rok dwa
    trudna sytuacje i nie pozycza. To juz sprawa banku czy pozycza i na czym
    zarabia.
    Bardziej chozilo mi o logike.

    --
    in

  • 58. Data: 2009-05-07 14:14:11
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Po prostu ten film to jest manipulacja.

    To jeszcze raz. W ktorym momencie filmu dokonano manipulacji ?

    --
    in

  • 59. Data: 2009-05-07 14:19:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "sorden" <s...@w...pl> wrote in message

    > To jeszcze raz. W ktorym momencie filmu dokonano manipulacji ?

    http://www.youtube.com/watch?v=sanOXoWl0kc&feature=r
    elated
    min 3:30....początek z "high power money"...

    george

  • 60. Data: 2009-05-07 14:31:35
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 7, 4:13 pm, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > Byc moze bank zarabia na reklamach wywieszanych w witrynach oddzialow ;]

    Bank moze robic tylko to co moze robic bank [maslo maslane], bank nie
    moze byc agencja reklamowa bo zarabianie na reklamach nie jest
    czynnoscia bankowa :)

    > Albo przez ostatnie 10 lat mial mega zyski i teraz chce przeczekac rok dwa
    > trudna sytuacje i nie pozycza. To juz sprawa banku czy pozycza i na czym
    > zarabia.

    Po 10 latach zyskow akurat ma 0 kredytow na stanie? :) Sytuacja
    logicznie niemozliwa - musialby wymowic wszystkie limity, kk itp.

    > Bardziej chozilo mi o logike.

    :)